Laan Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Vandaag was het lekker weer. Dus de XK8 naar buiten, kap omlaag en hoodcover erop. Die klem je dus vast in de kofferbak. Lekker stukkie gereden, even volgegooid met ron 102 en daarna een beetje poetsen. Blijkbaar heb ik toen ook de valetknop gepoetst. Die werkte prima. Kofferbak potdicht. Nu kan je die ontgrendelen door of de koffer open te draaien achterop met de zwarte sleutel, of met de ab te ontgrendelen. Nu zijn dat echter net twee punten die al een tijdje op de to do lijst staan. Het slot achterop ontgrendelt niet met de sleutel en de ab's werkten slecht. Die heb ik schoongemaakt en voorzien van twee nieuwe 2016 battarijen waarna ze dus niks meer deden. Mogelijk moeten die opnieuw ingelezen worden omdat ik denk ik te lang in de buurt van de auto met de batterijen heb staan pielen. Dat ontregelt de boel zegt men. Mocht je een idee hebben hoe ik toch de vergrendeling eraf kan krijgen verklap het me dan gerust. Nu zit dus de cover vast in de kofferbak. De kap kan nog wel dicht maar het rijdt misschien wat vreemd met zo'n wapperende cover eraan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedCat Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 LMGTFY : http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-17/programming-1997-2006-jaguar-xk8-remote-key-fob-48198/ Als de bovenste beschrijving niet werkt, even naar beneden scrollen voor de versie voor oudere typen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Wat ook vaak gebeurd is dat men de batterijen ondersteboven plaatst in de AB, inleren moet niet nodig zijn omdat de gegevens opgeslagen staan in de beveilingsmodule van de auto. Het maakt ook niet heel veel uit wat voor batterijen er geplaatst worden, als het past en 3 volt is dan is het al goed. En het is onzin dat het een probleem is dat je te lang in de buurt van de auto aan het modderen was. Dit is wel van toepassing op een nieuwe XJ.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Het maakt ook niet heel veel uit wat voor batterijen er geplaatst worden, als het past en 3 volt is dan is het al goed. 2x 3 volt dan hé, samen 6. Ik heb een 2032 geprobeerd, 3 volt en net zo dik als 2 2016's samen, die had ik nog liggen, maar dat werkt niet. Gaan wel de lampjes van de AB knipperen maar verder knippert er helemaal niets. Doe je 'm/ze d'r verkeerd om in, dan knippert ook je AB niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Jij hebt een x 300, bij een 308 of xk gaat dat wel. AB heeft daar geen lampje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 3, 2014 Author Share Posted October 3, 2014 Dus een 2023 aanschaffen dan maar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xag Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Als het al niet via de AB werkte en niet mechanisch met de sleutel, hoe deed je dan anders de klep open? De batterijen heb je als ik het goed begrijp pas vervangen nadat je het niet voor elkaar kreeg? Guus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 Er zit een ontgrendeling ook op het dashboard. Naast dat onzinnige valet knopje. Batterijen heb ik vervangen nadat de ab steeds minder werd. Dan koop je altijd eerst de verkeerde en dus weet ik niet precies meer wat erin hoort. Ik dacht 2x2016 maar is dus 2023x1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 2023??? 2032 is 1 dikke x 3 volt, 2016 zijn 2 dunnetjes van samen 6 volt. Bij mij werken dus alleen de twee dunnetjes samen. (2X 16=32, geheugensteuntje) De 16 bij de Hema het goedkoopst, iets van 4 euro voor twee of zo. De 32 bij de Action, 8 voor 86 cent of zoiets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 2023 bestaat idd niet. 2016 x2 werkt niet. Ik denk dat er een 2032 inzat maar zeker weten, nee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 Lekker dan. In allebei de ab's twee verse 2016's. Nada. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 LMGTFY : http://www.jaguarforums.com/forum/xk8-xkr-17/programming-1997-2006-jaguar-xk8-remote-key-fob-48198/ Als de bovenste beschrijving niet werkt, even naar beneden scrollen voor de versie voor oudere typen Allebei de procedures werken niet. De led bij de schakelpook zou moeten oplichten ten teken dat het alarmprogramma is geopend. Nu heeft het alarm nog nooit goed gewerkt. Misschien is het brein defect? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xag Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Volgens andere forums zouden er 1 CR2032 in moeten. http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-15/key-fob-battery-replacement-write-up-faq-54380/ Guus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 Ik heb de LJA 2610 BA zenders. Daar schijnt de 2016 x 2 in te moeten. Nieuwere lopen idd op een 2032. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Allebei de procedures werken niet. Ja, als je ze d'r verkeerd om in doet...dûuuh!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 Hoezo heb ik ze er verkeerd om in? Plus naar beneden. Dat is toch de kant waar dat kruisje op staat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Je zal wel weer een dolletje maken, maar bij mij zitten de plussen aan de bovenkant. Voor de rest staat bij mij altijd alles in de min. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 Nee, echt zonder dollen, de plus naar beneden amigo. Maar jij hebt zo'n ronde x300 zapper. Ik heb het trouwens inmiddels opgegeven. Volgens mij is er gewoon iets stuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Ja, ik heb een andere, maar in je boekje (hebbie dat?) staat in ieder geval ook hoe hij erin moet (bij alarminstallatie geloof ik, het was i.i.g. ff zoeken toentertijd). Neem aan dat je alle standjes al geprobeerd hebt. Maar goed, dat is weer een ander topic geloof ik... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Anders ff laten schoonmaken en de frequentie bij laten stellen, heb ik bij de vorige D6 ook moeten laten doen voordat hij überhaupt iets teweeg bracht. Heb ik dus eventueel wel een adresje voor, was toen 23 euri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Plus naar beneden, 2032 batt. En inleren gaat niet vanwege de Valet activering, anders zou de hotellist toch even je AB programeren om je koffer open te maken? met de computer krijg je hem wel open. Ik heb het al vaker vernoemd, maar weet net of het hiervoor ook werkt. "Zeeuwse reset" - Alles in de auto dicht (Ook de ramen,koffer, motorkap etc.) - Bestuurdersdeur open.. - Druk 5x op Ontgrendelen van de AB, 1 maal op vergrendelen en nogmaals op ontgrendelen. Of....5x snel achter elkaar contact aan en uit met de sleutel in het contact onder dezelfde voorwaarden. (Dus alles dicht) Laat even weten..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 En anders: Afsluiten met afstandbediening x300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isabella Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Is jou AB al gemodiviceerd Mark ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laan Posted October 4, 2014 Author Share Posted October 4, 2014 Ik kan de zeeuwse reset proberen maar de kap is dus open met de cover vastgeklemd tussen de achterklep. De zenders zijn niet gemodificeerd, wel redelijk gaar, ze werken al jaren niet echt lekker. Ik heb ze wel heel mooi wschoongemaakt maar dat telt zeker niet he? De 2032 is 3v. Wat ik op internet vindt is dat deze zenders op 2x 2016 lopen, 6v. Als dat onjuist is heb ik ze misschien gemold met 6v? Ik zal een 2032 kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Ik zal een 2032 kopen. In ieder geval te koop bij: Action, Blokker, Hema, BCC, dus overal wel eigenlijk denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts