Ga naar inhoud
Eddydk

achterklep XF sportbrake

Aanbevolen berichten

Eddydk    0

Hallo jaguar fans,

ik zit met een vraagje;
heb mij een directiewagen XF sportbroek aangeschaft met spijtig genoeg één nadeel ,had graag een elektrische achterklep gehad maar hellas niet voorzien op deze wagen.
(In optie te krijgen bij aankoop voor 550€ )

Weet er iemand of het mogelijk is om deze gewone achterklep om te bouwen naar elektrisch bediende klep?

Iemand ervaring? graag hoor ik het hier op het forum.
Dank bij voorbaat,
Eddy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jaguar38s    24

Hallo,

Dit lijkt me bijna onmogelijk achteraf in te bouwen, gezien de complexe contructie hiervan.

Afgezien van de bekabeling, want het zou me niks verbazen dat er een ander kabelboom voor nodig is.

Persoonlijk zou ik deze optie echter nooit nemen.

Heb je wel eens gezien hoe traag zo'n klep open en dicht gaat.

Groeten,

Peter Jan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pauluspp    288

Hallo,

Dit lijkt me bijna onmogelijk achteraf in te bouwen, gezien de complexe contructie hiervan.

Afgezien van de bekabeling, want het zou me niks verbazen dat er een ander kabelboom voor nodig is.

Persoonlijk zou ik deze optie echter nooit nemen.

Heb je wel eens gezien hoe traag zo'n klep open en dicht gaat.

Groeten,

Peter Jan

...en dan dat irritante piepje erbij!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
koleijen    138

Je zult toch maar manueel het lid van het bagagecompartiment open moeten doen zeg, AFFREUS!!!

Parbleu.... Ik zou mijzelf een nette en gehandschoende chauffeur in dienst nemen....

:wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wilfred    59

Nou mensen, de topic starter vraagt om info over een electrische klep, niet om jullie mening daarover?!

Ik zou eerst kijken of de kabelboom voorbereiding heeft voor deze optie. Ik weet niet in hoeverre de kabelboom universeel is, maar soms zie je wel dat een kabelboom mogelijkheid heeft voor een optie maar dat die gewoon niet aangesloten is. Als dit niet het geval is lijkt het mij een te grote klus. 

Is er wel voorbereiding, dan ben je al een eind verder. 

Ervaring met deze klus zul je hier niet vinden. De XF is sowieso al niet ruim vertegenwoordigd hier. Ik denk ook dat er weinig info over te vinden zal zijn op het internet. Dus als je het wil, zul je het zelf uit moeten dokteren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
koleijen    138

:wink:

Nou mensen, de topic starter vraagt om info over een electrische klep, niet om jullie mening daarover?!

Smiley gemist tijdens het lezen???

Ko

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wilfred    59

Als er een ongewoon lange, ongeschoren, glimmende, en een onaangenaam penetrante bloemetjesgeur verspreidende landloper die al zeker een maand geen bad van dichtbij gezien heeft, met een blik bier van een niet nader te noemen huismerk in zijn binnenzak, zou liggen slapen op zijn meest geliefde, twee weken geleden nog gelakte bankje; onder de misschien wel honderd jaar oude eik waar ik als kind met een schroefje mijn naam in kerfde, zouden er op dit moment twee oude vrouwtjes met vriendelijk doch gerimpeld gelaat, die niet voorzien zijn van twee handige blauwe rollators met zo’n handig rekje voorop waar die oudjes hun handtassen in kunnen plaatsen zodat ze zich met beide handen vast kunnen klampen aan de vertrouwde stevigheid van het zelfs met handremmen voorziene karretje, uitgeput op de grond liggen.

Maar daar dit niet het geval is; een vriendelijk ogende meneer, met fonkelende pretogen en een stoppelbaard van slechts enkele dagen; een zachte bloemetjesgeur verspreidend, en zittend op het uiterste puntje van het onder de oude eik gelegen, pasgelakte bankje – dat fonkelt in het warme zonlicht – twee naderende oude vrouwtjes hoffelijk een goede dag wenst, en ze aanbiedt naast hem te komen zitten en te genieten van het mooie weer en de luwte van de oude eik, omdat hij dit stukje geluk en ook genot niet voor zichzelf wil houden maar wil delen met zijn medemensen tijdens het samen converseren over koetjes, kalfjes, het weer en de schoonheid van de natuur – daar dit zo is, ziet deze landloper zijn geluk terug in kleine dingen en oude vrouwtjes, en terwijl hij het geritsel van de bladeren van de oude eik als muziek op zich in laat werken, pinkt hij voorzichtig, zonder dat iemand het ziet, een traantje weg – een traantje van geluk.

:-)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
koleijen    138

Is wel een heel vreemde manier om te melden dat je m'n smiley niet gemist hebt...

Maar goed, komt wel over.

Mijn sarcastische reactie op de topic-starter blijft staan (mits niet gemoderated) en het zal me verder worst zijn welke inspanningen men aan wil gaan om een niet aanwezige optie van 550 euro toch te beziten. Maar...

Als je je een auto aanschaft zonder deze functie (handsfree opening trunk) hoe belangrijk kan het dan zijn?? Dan moet je toch minstens een fysieke beperking hebben??? Of hebben we het hier dan over aartsluie mensen voor wie het indrukken van een knop op de wagen zelf al teveel is??

Ik rij zelf een XJ308, met knop op de ab om de kofferbak te openen... Ik moet daarna die klep wel ff zelf optillen, big deal.

M.i. een BIJZONDER groot luxe-probleem!

En, nogmaals, het is mij om het even of de topic-starter daar zijn geld en moeite aan wil besteden, moet íe vooral lekker doen.

Ko

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wilfred    59

Is wel een heel vreemde manier om te melden dat je m'n smiley niet gemist hebt...

Valt mee toch. Blijkbaar mag je met smiley off topic lullen wat je wil :-)

Maar verder erg fijn dat we weten wat jou mening is over het al dan niet hebben van elektrisch bediende achterklep. Meteen toen ik dit topic zag, dacht ik al: ‘wat zou koleijen hiervan vinden? Dat zou ik graag willen weten.’ Nou, en prompt kom jij met je mening aanzetten! Dat is toch grappig! 

Ook het feit dat jij een XJ308 rijdt, met een knop voor de kofferklep maar die je dan toch zelf op moet tillen heeft de topicstarter ook al een eind in de goede richting geholpen. Want als jij een XJ308 rijdt, dan moet er haast wel een aansluiting zijn te vinden in zijn XF voor elektrische bediening van de kofferklep. Dat is bijna een causaal verband! Al kan je natuurlijk twijfelen aan het bestaan van causalitiet, maar misschien voert dat nu te ver. Hoe dan ook, ik denk dat hier een slotje op kan, want het is allemaal zo klaar als een klontje nu. Koleijen vind hier wat van, er zal vast iets te maken zijn, dus succes topic starter!

:-)

PS. Je bent wel je smiley bij voorgaande bericht vergeten, want dat is ook al off topic! Wel een beetje aan je eigen regels houden hè!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
mindbrother    0

Beste Eddy,

Ik weet niet waar je de Sportbrake hebt gekocht, maar ik zou informeren bij de Jaguar dealer en hen vragen een prijsvoorstel te doen als achteraf-inbouw volgens hen technisch mogelijk is.

Zelf heb ik de Sportbrake bewust gekocht zonder de elektrische achterklep, vond het het geld niet waard. Wel vond ik in het begin het lastig om de klep met de hand te sluiten, zonder de buitenzijde van de achterklep te hoeven aanraken (die kan wat vies zijn door weersomstandigheden). De handgreep aan de binnenzijde van de klep wijkt namelijk af van die bij Volvo die ik gewend was. Als je uiteindelijk bij de Sportbrake de handgreep van achteren vastpakt met je rechterhand, met de handpalm naar je toe gericht en duim naar rechts, is op die manier met een redelijk lichte, korte zwaai omlaag de klep te sluiten. Wel op tijd je hand terugtrekken natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen