Jump to content

Kent iemand deze?

wvdl
 Share

Recommended Posts

Het is niet aannemelijk dat er een nieuw blok geplaatst is. Gezien de kosten en ruime beschikbaarheid van gebruikte blokken. Ook zou dat dan als usp zijn aangehaald door de verkoper. Modificeren zou mooi kunnen als het blok wordt omgebouwd. Of dat zo is? De noodzaak was in 2007 nog niet zo bekend misschien. Ook zijn jaguardealers nog niet zo overtuigd van de noodzaak. Niks ten nadele van blankenspoor, maar die kijken er wat anders tegenaan dan "wij". Dit zou best een goeie kunnen zijn. Een inspectie door onze huisdoktor Raymond (forumnaam isabella) of geertjan (werkman) afhankelijk waar je woont, is altijd verstandig.

Die interieur kleur lijkt op de foto erger dan het is. De Daimler x308 van Queen Elisabeth had het ook. Ik heb dit in een XJ van het zelfde bouwjaar gezien en het is niet de jaren 80 kleur van de foto...Dan zal ik mijn mening over de witte ook maar geven: volgens mij is dit geen zuivere basis auto, er is teveel onduidelijk...Niet dat er perse gesjoemeld is ofzo. Kleur is persoonlijk. Eigenlijk is wit best een mooie kleur voor een Jaguar coupe. 

Okay Hans, het blijft allemaal eigen smaak natuurlijk maar de kleur van dat interieur zou ik echt niet trekken...  :stinker:

Lijkt wel Miami Vice :triniti:  met die pasteltinten, leuk in 1986 maar anno nu?

Inderdaad! Wie verzint zo'n kleurcombinatie? Echt afschuwelijk en niet Jag waardig vind ik...

De 'Miami Vice'-xk heb ik inderdaad nog niet eerder gezien.

Heb net een afspraak gemaakt voor een proefrit ( :))!!!) in de brg xk8 die op het forum staat: hopelijk kloppen de foto's en kan ik uitvinden welke motor erin is geplaatst (motornummer) en of de originele versnellingsbak er nog inzit...

Da's een mooi begin! De bak hoeft niet persé gereviseerd te zijn hoor. Als hij vloeiend schakelt en op een logisch moment is er weinig aan de hand. Je voelt vaak vrij snel of het mis is. Of je er een hebt met een motor waar het spanner verhaal een rol speelt kan je dus zin aan de VIN nummers. Die zal bij deze op de motor dan anders zijn dan op de auto. (linksonderaan de voorruit zie je het originele vin nummer. Als de motor nummers (zes laatste cijfers)  zitten tussen 812256 en F41862 en tussen 001001 en A24195 moet je oppassen. Dan heb je dus een motor waar foute spanners in kunnen zitten. Dan is het de vraag of ze dus zijn vervangen.

• 2 weeks later...

De foto's (selectie) staan in de showroom-functie van het forum.

Kon helaas niet alle foto's uploaden door de bestandsgrootte-limiet, maar hopelijk krijgen jullie zo toch een beetje een idee van haar.

Vooral de xkr-velgjes vind ik erg mooi bij haar staan :-)

Ik heb haar nu een dagje en kan vertellen dat ze heeeeerlijk rijdt! Zeven over het wegdek, in alle comfort en luxe, af en toe een blik in de spiegeltjes op haar heupjes en dan weer naar de prachtige lange motorkap :-)

En iedere oprit is een feest van paardenkrachten en eindeloos vermogen! :-)!

Fantastisch zo'n Jaguar: een perfecte auto!

Zoals al gezegd, staan de foto's 'in de showroom' en nogmaals heel erg bedankt bij het meedenken en helpen tijdens de zoektocht!

https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/garage/vehicle/355-xk-8-1996-heden-xk8-40/?tab=images

Gr,

Willem

• Like 1