Jump to content

Kent iemand deze?

wvdl
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik ben Willem, 26 jaar, nieuw hier en dus hopelijk in het juiste gedeelte van het forum. Ik ben op zoek naar een goede xk8 (liefst een cabrio uiteraard) en kwam de volgende witte xk8 cabrio tegen:

http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/jaguar/xk8-convertible-40-v8-automaat-convertible/3744198?source=search&merk=112&model=821&i=21

Hij staat bij een (Toyota-  :ehhh: ) dealer in Deventer. Kent iemand deze auto?  

Vervaldatum APK

24-06-2014

Datum eerste toelating

02-01-1999

Datum tenaamstelling

15-01-2014

Tijdstip tenaamstelling

15:07

Datum eerste afgifte Nederland

16-02-2011

Is dus in 2011 geïmporteerd meer kan ik er niet van zeggen.

Hoi Willem, welkom op JF!

Die dealer is wel ok. De auto ken ik niet, maar is zo te zien import. Extra aandacht voor de historie gewenst. De kmstand in mijlen, dus mogelijk uit de vs. Daar schonken ze zwavelhoudende benzine waar de nykasil coating in de cilinders niet tegen kon. Vraag is of deze fabrieksfout door jaguar is hersteld bij deze auto. Verder het distributie dillema waar hier heeeel veeeel over te lezen is. Modificatie van geheel origineel naar geheel goed kost €2500. Verder verdienen de wielophanging en automaat aandacht.

De kleurstelling en velgen zijn niet de meest gewilde. Dat zie je in de prijs. Als bovenstaande punten al zijn gemodificeerd is het een leuke aanbieding. Zo niet dan kan het wel eens een duur geintje worden. En het blijft een bijzondere kleurcombi hoewel smaken natuurlijk verschillen. Maar wil je zo'n auto ooit kwijt dan speelt het wel een rol.

Ja, daar gaan we al. Kijk dan naar een in een normale kleurcombi met 18 inch en technisch goed. Bij voorkeur in nl geleverd, heb je het nykasil ge-emmer ook niet. Stond laatst een fraaie brg hier op jf markt. Qua kleur dan. Rst weet ik niet maar was niet veel duurder.

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga de dealer benaderen voor meer informatie. Hopelijk weet ik binnenkort meer (vooral ook over de wel of niet uitgevoerde modificaties).

Die velgen zijn inderdaad makkelijk te vervangen. 

De prijs is zeker goed. Voor een ongemodificeerde in een opmerkelijke kleurcombi. Het zal daarbij vast een internet meeneemprijs zijn zonder afleveringskosten. Los van de kleur, een goede koop je niet voor dit geld. Dat kan best even goed gaan, maar evengoed vreselijk fout. En dan? De prijs kan zomaar verdubbelen.

De prijs is zeker goed. Voor een ongemodificeerde in een opmerkelijke kleurcombi. Het zal daarbij vast een internet meeneemprijs zijn zonder afleveringskosten. Los van de kleur, een goede koop je niet voor dit geld. Dat kan best even goed gaan, maar evengoed vreselijk fout. En dan? De prijs kan zomaar verdubbelen.

Helemaal waar.

Goedkoop kan zomaar ( heel erg) duurkoop worden.

Maar als de wagen echt de witte raaf is.

Tsja mss is het een buitenkansje.

Maar bij een laag prijsniveau toch even extra goed opletten.

Wat mij opviel aan de foto's....

bijrijdersstoel vol krakelee, bestuurdersstoel niet... je zou het andersom verwachten (toch?)

wordt aangeboden als 4-zitter... gezien de ruimte tussen achterbank en voorstoelen alleen geschikt voor polio-meerijders (of kinderen)

mooi dakje (think out of the box!) lelijke wielen idd...

en verder...

ik sluit me aan bij bovenstaand commentaar en voeg daaraan toe

revisie versnellingsbak (minimaal flushen)

watertoren

beste prijs ook nog! geen garantie, beurt of APK

Ko

m.i. lekker laten staan...

3744198_8.jpg?time=1400240002

Ko, er is een kleurverschil tussen de stoelen, dus mogelijk is de bestuurdersstoel opnieuw bekleed. Het kleurverschil zie je op beide foto's. De prijs van deze auto is niet verkeerd, maar ik zou hem wel eerst goed laten keuren. En uiteraard onderzoeken of de distributie is gemodificeerd.

Buiten dat ik wit een ronduit lelijke kleur vind en de info die hierboven staat over de waterpomp, de kettingspannermodificatie en de versnellingsbak volledig juist is, wil ik toch wat opmerken over Nikasil.

Nikasil is een nikkelgebaseerde coating, oorspronkelijk voor racemotoren en met name gebruikt door Porsche, al vele jaren.

Door slechte brandstof (m.n. zwavelhoudend) kan nikasil aangetast worden. Ook in Europa is lange tijd zwavelhoudende brandstof verkocht.

Het maakt niet uit waar je auto vandaan komt, als hij nikasil heeft en van voor 2000 is, dan loop je een bepaald risico.

Dus ook als het geen VS-import is even opletten hoe hij loopt. Je kunt aan een code op het blok zien of het een ruilmotor betreft (met ijzeren ingeperste cilinderbussen), of de originele. Jaguar dealers hebben een meetinstrument (blowby-meting) en zouden je ook wat moeten kunnen vertellen.

Ik zou deze persoonlijk laten staan als er nog werk aan de pomp en kettingspanners zit en als de motor dubieus is.

Ook de staat van het interieur (zitvlak van bestuurdersstoel lijkt anders dan de wangen, kleurverschil tussen bestuurdersstoel en passagiersstoel) maken dat ik deze niet gauw zou kiezen.

Ja, wit zou ik zelf niet opkomen maar in combi met dat crème dak vind ik hem wel weer fris.

Groen is natuurlijk heel mooi en zeker ook in combi met crème bekleding/dak (zo is ook mijn MG) :wink: maar is natuurlijk wel heel veel voorkomende kleur en soms wil je gewoon even iets anders.

Maar inderdaad, de kleur bepaalt wel de inruilprijs dus vraag is: wil je deze auto lang houden of niet, zoniet moet je toch wel commercieel denken.

Vind de technische waarschuwing hierboven aangegeven wel de moeite waard om rekening mee te houden.

Wederom hartelijk dank voor het meedenken.

Heb de dealer gisteravond (per mail) gelijk gevraagd naar eventueel uitgevoerde modificaties (kettingspanners, cilinder liners, etc.) en andere zaken.

Zonder de bekende modificaties en of keuring is het met die prijs inderdaad een risico. Maar ik vond het iig de moeite waard om te controleren.

Helaas (vandaag) nog geen reactie van de dealer.

Ik vind het inderdaad ook een bijzondere kleur voor een xk, maar juist dat trok me aan.

Qua velgen ben ik inderdaad met de meerderheid eens dat er best iets anders onder kan  :wink:

Zodra ik meer weet van haar weet, laat ik het weten...

Die ziet er wat frisser, minder verweerd uit. Maar verder geldt hier ongeveer hetzelfde voor als de witte.

Ik heb de xk nu vijf jaar. De tweede eigenaresse was een deftig oud dametje. De eerste heeft hem nieuw bij munsterhuis gekocht. De derde eigenaar was familie van mij. Alles zat erbij, boekjes compleet. Dus een hele bekende historie. Bleek wel een keer schade gehad te hebben. Niet erg, maar te zien aan de binnenste achterbumper en de 2002 voorbumper. Geen auto met verassingen. Toch wel de hele bekende riedel mogen meemaken. Distributie, koelsysteem draagarm bussen... Optisch ook een nette auto. Kap is als nieuw, werkt naar behoren en is waterdicht. In de low-end prijsklasse kom je zoiets niet tegen. Wel import, onduidelijke historie, geen nap en ongemodificeert (reken gewoon €4000 zonder verassingen) kom je nog op €13000 met geluk.

Als je niet precies weet wat je voor je hebt, kan je beter zonder kennis in aandelen gaan handelen.

Hier heb je er 1 met een wat mooiere kleurstelling(vind ik dan) en een beetje dezelfde prijs.

Dit is ook een geïmporteerde check het kenteken maar.

Trouwens hier komt mijn X vandaan. Je moet veel mazzel hebben met deze handelaren garantie tot de deur en anders helpen ze je nog wel van het terrein duwen

Deze is ongeveer € 1500 duurder een een jaar ouder maar weinig Km's en er ligt een Nederlandse handleiding in kenteken is niet te checken (goede foto's van de handelaar zo dat de kenteken niet te zien is). En persoonlijk vind ik dit(zwart) een mooie kleur.

http://www.autowereld.nl/jaguar/xk8/4-0-v8-249pk-convertible-aut-full-options-7351033/details.html

Deze is ongeveer € 1500 duurder een een jaar ouder maar weinig Km's en er ligt een Nederlandse handleiding in kenteken is niet te checken (goede foto's van de handelaar zo dat de kenteken niet te zien is). En persoonlijk vind ik dit(zwart) een mooie kleur.

http://www.autowereld.nl/jaguar/xk8/4-0-v8-249pk-convertible-aut-full-options-7351033/details.html

Eh ja.. A&D auto s....

http://www.autoweek.nl/dealerreview/12349/ad-autos

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=30764&start=100

https://www.consumentenbond.nl/forum/viewtopic.php?t=6559

Goeiedag,

Ik heb vandaag wat belletjes gedaan en heb wat berichten binnen gekregen:

De witte xk waarmee dit topic begon (van een Toyotadealer in Deventer): volgens de verkoper waren er 'gebruikerssporen' zichtbaar in de vorm van kleine krasjes en deukjes, beschadigingen aan de bestuurdersstoel en was de bijrijdersstoel vervangen. Met de auto was 'niet voorzichtig omgesprongen' bij het remmen trilt het stuur en waarschijnlijk... ligt het originele motorblok (bj 1997) er nog in. Volgens de dealer konden de remblokken/schijven bij hun vervangen worden. ... Dat wordt 'm dus niet.

De donkergrijze xk van een occasion dealer in Ijmuiden: volgens de vorige eigenaar was de auto 'zeer goed onderhouden', aldus de dealer. Verder kon hij niks vertellen over eventuele modificaties of reparaties. Wel uiteraard de uitnodiging om een keer te komen kijken en proefrijden :wink:

De zwarte xk (AenD Auto's in Amersfoort: hier ben ik niet meer achteraan gegaan, ik heb genoeg horrorverhalen van dit bedrijf gelezen... (bedankt Martyn! :-))

De brg xk op dit forum: het is een import uit de VS (2007, zoals al gedacht, bedankt paperboy62), in 208 is de motor vervangen (met kennelijk aantoonbare kosten van een aanzienlijk bedrag; vraag blijft echter is de motor ook door een goede/juiste motor vervangen? Of is er een 'oud' blok terug geplaatst? En hoe is de nieuwe motor erin geplaatst? Nog een paar vragen dus...)

Deze xk is kennelijk altijd onderhouden bij Blankespoor in Den Haag (naar ik begreep is dit een goede Jag-dealer die weten waar ze mee bezig zijn: kan iemand dit bevestigen?)

Onbekend is nog of ook de versnellingsbak is vervangen en hoe de kettingspanners eraan toe zijn. Ze heeft 77.000 miles gelopen (i.e. 124.000 km), dus dat zou precies op tijd zijn voor de vervanging van de automaat...

Maar deze klinkt veelbelovend! :-)

Ik hou jullie op de hoogte!

Uiteraard zijn nog meer tips welkom (en zeer waarschijnlijk ook heel bruikbaar!) :-)