Ga naar inhoud
Mika Kindt

Eindelijk die verrekte hemel af.

Aanbevolen berichten

koleijen    138

volgens mij is een hemeltje van een x300 heel anders dan een e-type..  vandaar tips & tricks per type..

Er is ook een algemeen tips & tricks (vragen en tips) forum:

https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/forum/74-algemene-jaguar-vragen-en-tips/

Gr

Dennis

Dat snap ik; maar als je onder het kopje Jaguar-hemel alles bundelt en daar weer een onderverdeling maakt in de verschillende types dan is de gezochte informatie m.i. sneller gevonden door de zoeker. De zoekfunctie van het forum is goed, maar niet optimaal.

Op mijn topic staat ook wat......

Da's nou net wat ik bedoel...

Goedbedoelde informatie en ongetwijfeld staat in jouw topic bruikbare info.... Maar je vergeet te vermelden welk topic het betreft en is deze melding onbruikbaar voor een nieuwe bezoeker...

Groet,

Ko

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Xag    352

Ko, ik begrijp je wens tot meer structuur wel, heb ik zelf ook wel eens als ik steeds weer dezelfde vraag voorbij zie komen. Maar het is ook wel een beetje de aard van een open forum dat het allemaal niet zo gestructureerd is.

In een bepaalde periode dragen bepaalde mensen veel informatie aan en een tijd later beantwoorden anderen dezelfde vragen weer op hun manier. Net zoals sommige mensen toch altijd meteen hun eigen vraag stellen ook al staat het forum er net onder vol met precies dezelfde vragen. Iedereen denkt dat zijn vraag (en soms ook antwoord) uniek is.

Qua zoekfunctie schieten de meeste fora te kort. Wat ik doe als ik wat zoek is in Google de naam van het betreffende forum ingeven met een aantal trefwoorden. Dan komt meestal de juiste info wel boven.

Guus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
DvL    99

Ohh volgens mij werkt ons zoeken rechtsboven toch goed? 

(Wel ipv 'dit onderwerp'  'Forum' kiezen en dan pas zoeken, nu zoekt hij door het hele forum.)

Eventuele ideeen voor aanpassingen aan onze forum structuur/layout zijn van harte welkom dmv een prive bericht,
wij denken zelf dat het jaguarforum momenteel een duidelijke structuur heeft.

Maar het kan altijd beter!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Met de zoekfunctie kun je best goed uit de voeten, maar men vindt het makkelijker om gewoon weer hetzelfde item in te brengen en dan lekker achterover te leunen totdat de info voor de zoveelste maal op een zilveren schaaltje wordt aangedragen. Gebruik verschillende zoektermen, in meervoud en in enkelvoud, en je krijgt voor uren leesvoer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mika Kindt    108

Ben al een aantal jaren volger van het forum en draag daar graag mijn (zure) steentje bij.

Wat opvalt is dat dezelfde onderwerpen steeds weer voorbij komen, zoals nu weer de hemel.

Is het voor de moderators hier niet een idee om h.e.e.a. te bundelen in een algemeen Jaguar tips & trics?

Overstijgt serie-gebondenheid en is misschien makkelijker te vinden i.p.v. serie-gebonden te houden.

Het kopje Jaguar hemel kan dan b.v. alle lading dekken??

Kan dan alle series betreffen en een onderverdeling is dan ook geen probleem meer...

Ko

Klinkt als een plan, maar dat is al mogelijk. En iedereen heeft zo zijn eigen methode en verhaal/uitleg. Dus wel mooi als het niet allemaal gebundeld wordt tot één, want dan gaat het elkaar waarschijnlijk tegenspreken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
drewes55    8

Vandaag op een JDCH tref met iemand gesproken die de hemel er ook uitgehaald heeft. Originele stof had hij besteld bij woolies-trim.

De hemel kun je er langs het rechter voorportier uithalen, versnellingshandle in D stand, rugleuning bestuurdersstoel omlaag en stuur in voorste stand

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
exlid1    3

Vandaag op een JDCH tref met iemand gesproken die de hemel er ook uitgehaald heeft. Originele stof had hij besteld bij woolies-trim.

De hemel kun je er langs het rechter voorportier uithalen, versnellingshandle in D stand, rugleuning bestuurdersstoel omlaag en stuur in voorste stand

Zal ook uitmaken of je een LWB hebt, met groter achterportier, of een SWB, en welk type auto.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen