Jump to content

Accu leeg, auto op slot, hoe te openen met alarm?

theove
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Een paar weken geleden mijn auto (xk8 coupe) weggezet met het alarm erop middels de afstandbediening.

Vandaag wil ik wegrijden maar de auto reageert op geen van de 3 afstandbedieningen. Ik vermoed dat de accu te ver leeg is. Het rode lampje bij de J-gate knippert nog wel.

Hoe krijg ik de auto met de sleutel open zonder dat het alarm begint te loeien? De boekjes liggen natuurlijk netjes in het handschoenenvakje.

Alvast dank.

EDIT: de auto reageert ook niet op het omdraaien van de sleutel in de deur. Nu is het al een probleem om binnen te komen

• Replies 18
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als je eenmaal binnen bent kun je het alarm stoppen door de sleutel in het contact 1x om te draaien. Tweede keer omdraaien is starten (als je stroom zou hebben).

Ja dat dacht ik ook al, maar ik wist het niet zeker meer. Ik heb n.l ook een keer met een sleutel gestaan die het niet meer deed. Heb hem toen open gekregen door gewoon de sleutel in het deur contact te steken. Op dat moment gaat het alarm wel maar eenmaal omdraaien in het contactslot gaat het alarm uit.

De deuren moeten met de sleutel eigenlijk altijd open kunnen gaan... toch? Is mij met mn xkr, die regelmatig 'plat' staat, altijd gelukt.

Je kunt ook een starter of andere accu gebruiken voor overstarten; achterklep openmaken, accu op spanning brengen... starten cq alarm ontgrendelen

Hebben wij ook eens gehad hier met de Pontiac. Gelukkig wist iemand ons te vertellen, daar, rechts om de hoek, 3e huis links, daar woont een autodief, die kan je vast wel helpen...En inderdaad, half uur later en 200 pesos armer waren we weer onderweg...wat een heerlijk land is het toch...in NL kun je daarvoor gewoon bij de ANWB terecht.

Iets met reclassering of zo geloof ik...:wink:

Is het wel de goede auto ook??? :wink:

Zelfde kleur ook, bijvoorbeeld?

Bij de X300 zit er rechts geen sleutelgat (niet nodig ook natuurlijk, is X300...).

Bij de XK wel?

Zit de accu bij de XK dan ook achterin begrijp ik? En krijg je de klep ook niet open?

De XK8 is via de deursloten te openen, ook als de accu helemaal leeg is.

Inderdaad moet je voor het alarm binnen 30 seconden de sleutel in het slot steken en naar contact draaien.

De kofferbak kun je ook met de sleutel openen.

Zeker weten dat je de deur altijd met de sleutel moet kunnen openen, met volle en lege accu.

Afgelopen week nog met de XK van mijn schoonvader moeten doen (ook een lege accu).

Het is gelukt. Via de kofferbak handmatig kunnen openen. Dat lukt alleen met de zwarte sleutel.

Vooraf een accu naast de auto gezet en startkabels standby.

Na het openen ging het alarm af, de extra accu aangesloten en alles werkte weer direct.

Gestart en een flink eind gaan touren....

Vreemd. Volgens het boekje is de valet sleutel om er voor te zorgen dat de kofferbak niet opengemaakt kan worden (vandaar mijn opmerking over de zwarte sleutel).

Overige zou gewoon moeten werken en om 'm van de valet af te halen gebruik je de AB of de zwarte sleutel.

Valet Key Locking

Before locking the vehicle and handing the green-headed .valet.

key to a parking attendant, press the valet switch to inhibit the

luggage compartment interior release switch. The vehicle can

then be parked by an attendant who can lock the vehicle after

parking, but cannot open the luggage compartment. The luggage

compartment can then only be unlocked with the black-headed

key or the key-ring transmitter.

Beide regaeerden niet.

Anyway; opgelost :)

Om te kunnen bepalen of de auto in valetmode stond had ik de groene sleutel moeten gebruiken. Als de kofferklep was opengegaan dat stond de auto niet in de valetmode, als de kofferklep niet zou opengaan dan stond de auto wel in de valetmode.

Alleen dat weet ik niet omdat ik alleen de zwarte heb gebruikt.

Denk dat we hetzelfde bedoelen.

Klopt helemaal, maar als je zegt dat het alleen met de zwarte sleutel lukte betekent dat dat je ze beide zou hebben geprobeerd.

Wellicht bedoelde je te zeggen dat het met de zwarte sleutel alleen lukte, of bedoelde je het gewoon niet zo, helemaal anders.  :mosking:

Maakt verder niet uit, gaan we niet verder over zeuren, ook niet over verder zeuren, alsook verder niet over zeuren.  :nomention:   :wink:   :victory:

Belangrijk is dat alles weer werkt en weer goed is gekomen, kun je weer genieten!!  :codemafia:    :thumbsu: