Jump to content

storing automatische werking portierraam

jwneijs
 Share

Recommended Posts

Sinds kort een storing m.b.t. de automatische werking van het potierraam aan de bestuurderszijde.

Raam gaat wel naar beneden om de deur te openen, maar gaat na het loslaten van de deurklink onmiddellijk omhoog, waardoor het sluiten van de deur niet correct verloopt.

Weet iemand waar ik moet zoeken om dit probleem te verhelpen?

Je gaat in de auto zitten met deur open,

- Open het raam en hou het knopje vast totdat je een klikte hoort,

- Raam sluiten en knopje vasthouden totdat je een klikje hoort,

Weer raam open en knopje vasthouden totdat je een klinkje hoort.

Klaar......

Dank voor alle reacties en adviezen.

Maar de procedure die wordt genoemd is bestemd als de raambediening van slag is en die procedure is bekend. In mijn geval reageert het systeem echter onmiddellijk alsof de deur gesloten is het raam gaat direct dus omhoog, na het lostalen van de deurklink (zowel binnen als buigten) met gevolg dat de deur dus niet goed sluit. Mogelijk zit het in de control module ?? of in een mechanique/schakelaar in contact met de deur(slot) bediening?

Even voor de goede orde; het gaat om een XK8 (dus geen achterdeuren) had ik inderdaad niet vermeld.

Dank voor alle reacties en adviezen.

Maar de procedure die wordt genoemd is bestemd als de raambediening van slag is en die procedure is bekend. In mijn geval reageert het systeem echter onmiddellijk alsof de deur gesloten is het raam gaat direct dus omhoog, na het lostalen van de deurklink (zowel binnen als buigten) met gevolg dat de deur dus niet goed sluit. Mogelijk zit het in de control module ?? of in een mechanique/schakelaar in contact met de deur(slot) bediening?

Even voor de goede orde; het gaat om een XK8 (dus geen achterdeuren) had ik inderdaad niet vermeld.

Lijkt me logisch dat het een xk8 betreft, immers andere jags hebben die functie niet bij het openen/sluiten van de portieren. :wink:

Mss Idd iets van een sensor defect bij de deurhandle ? ( doen beide portieren het niet goed?)

Dan even controleren op water in de bestuurdersdeur aan de bestuurderszijde, even het zwarte velletje weg uit de deur (daar waar de opbergruimte voor muntjes en snoepjes is)

En zorgen dat e.e.a. GOED droog is.......

meestal gaat het vanzelf over dan, zo niet even aan de compi.

Klopt andere modellen hebben die voorziening niet, maar de suggestie was om de achterdeuren open te zetten !!

Voor zover ik kan nagaan, (luidspreker gedemonteerd) is alles goed droog. Met de compi wort uitlezen via de multi OBD stekker bedoeld?

• Like 1

Ik heb de procedure uitgevoerd met dichte en open deur. Niet met beide deuren open, lijkt mij ook ver gezocht dat de rechterdeur invloed heeft op de deurklinkbediening van de (linker)bestuurdersdeur.

Hallo jwneijs,

Met mijn XK8 sinds 1996 en 350.000 km reeds 2x hetzelfde gehad.

Bleek een gammele accu te zijn.

De ene keer de passagierskant en de andere keer de chauffeurskant.

Soms alles OK en een uur later weer alles van slag.

Accu vervangen, ramen opnieuw ingeleerd zoals hiervoor beschreven en alles weer OK.

Succes,

Met sportieve groeten,

Les Charles

Inmiddels contact gehad met Coventry Cars bv in Uden. Euvel schijnt vaker voor te komen en men vermoed storing van een microswitch in het portierslot. De enige oplossing is het vervangen van het portierslot/deurvergrendeling. reparatie van de switch schijnt niet mogelijk. Dus een aanzienlijke kostenpost.

Afspraak voor woensdag a.s. eerst uitlezen ? dan repareren. wordt vervolgd.