Jump to content

20 inch Banden onder xkr

ziggi83
 Share

Recommended Posts

Ik heb gisteren een mooi setje Jaguar (origineel/imitatie?) velgen, 10j, 20 inch gekocht, zonder banden. Origineel is zoals wellicht bekend onder de xkr:

245/45/18 voor en 245/45/18 achter

Omrekentabellen helpen alleen voor de omtrek en hoogte; ik heb ongeveer 255-265/35/20 nodig, maar weet iemand wat werkt op de XKR (MK1, bj 99)? Hoe breed (en hoe hoog) kun je gaan zonder problemen met stuuruitslag te krijgen? Ik kan een goed setje 255/40/20 krijgen voor een goede prijs (Michelin), bijna nieuw... 

Alvast dank!

• Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Als ik he tgoed heb dan wordt je snelheids meter aangedreven via de versnellingsbak. Wanneer de diameter van je achterbanden niet meer klopt dan wijkt je snelheidsmeter toch af?

Klopt, echter normaal gaf hij altijd een te hoge snelheid aan, nu met ongeveer 5% meer diameter klopt de snelheid precies.

Ik ken deze wielen niet voor de pre 2007 XK modellen, en vrees dat wat je nu hebt voor de nieuwere modellen zijn. Het verschil zit in de ET en moer maten, die van jou zijn 120x5 en de nieuwe zijn 108x5, dat gaat niet passen. Er is wel een adapter voor te krijgen, http://www.paragondesignuk.com/adapspac.htm heeft deze. Je moet dan nog wel het wiel wat bijwerken, maar dat is doenbaar (heb dit al eens voor iemand anders gedaan).

Verder zou ik gewoon voor de standaard banden maat gaan dus voor 255/35 en achter 285/30.

Adapter, wiel bijwerken....

Klinkt niet als heel veilig of APK-proof...

Goede opmerking.

Maar in de basis is het niets anders dan een spoorvebreder, en gezien de offset van de Kasuga wielen groter zijn dan de standaard voor zijn wagen, is er eerder sprake van een hele kleine spoor versmalling. De bewerking (zoals op de website is aangegeven) is minimaal, maw geen risico tav structurele verzwakking.