Jump to content

XK8 - hemel is gaan hangen

hagen111
 Share

Recommended Posts

Toen ik na lange tijd weer eens in de XK8 ging zitten een paar weken geleden, dacht ik, wat staat die stoel hoog, want ik zit met mijn hoofd tegen het dak. Bleek de hemel stof losgelaten te hebben en hing dus los. 

Nu schijnt dat standaard te zijn, dat ze na verloop van tijd allemaal gaan hangen. Echter vocht/damp schijnt het behoorlijk te versnellen (lijm kan er niet tegen) en nu wilde het geval dat mijn raam bij dichtdoen deur niet omhoog gekomen was, en ik water in de auto had....

Ik ga maandag een nieuwe hemel bij Myrtle bestellen. Aangezien ik volgende week zaterdag in Bristol moet zijn laat ik hem lokaal verzenden en neem ik hem in de BMW Station mee terug. Prijs valt dan reuze mee, nl 120 pond voor de hemel en 25pond voor overnight verzenden. 

Nu wil tevens het geval dat ze sinds vorige week een nieuwe kleur kunnen leveren nl. OATMEAL....de kleur van mijn interieur. Voorheen had je enkel grijs of beige (niet origineel). Zie de onderste op de foto:

13474205905_7dc344f9f2_c.jpg

Ik zal verslag doen van montage, pasvorm en kleur...wellicht heeft iemand er wat aan.  Ervaringen van anderen die een hangende hemel hadden, ben ik ook benieuwd naar. 

Ten slotte: als nog iemand een Myrtle hemel nodig heeft, laat het me weten, want kan er meerdere meenemen tegen kleine vergoeding. Goedkoper ga je hem niet krijgen.

Groet,

Hans

• Like 2

• 2 weeks later...

Het is CJ autobekleding. Via de deur, stoelen zijn niet verwijderd.

Leuke kerels en altijd super mooi werk. Als iemand mij vraagt waar je bekleding kunt laten doen, dan zeg ik met een gerust hart dat je bij Carli en Jan terecht kunt. Erg vervelend namelijk als je een tip geeft, dat het werk er dan niet uit ziet. 

Thanks voor de tip!

Zo, ik heb de hemel opgehaald in de UK (was daar toch) en toe aan de volgende stap...dus even gegoogled, maar kan nergens vinden wat precies de stappen zijn om de hemel uit de auto te halen...zonnekleppen e.d. dat is simpel, maar wat doe je met en plastic delen die bij de achterruiten en gordels zitten...dat is een heel groot deel en moet je dat helemaal uitbouwen of kan je de hemel de- en monteren met deze delen nog op hun plaats. 

Het lijkt overigens dat de 'OATMEAL' identiek is qua kleur aan wat er nu in de auto zit. Ik ga plaatjes schieten van het hele proces, zodat het straks een makkie wordt voor iemand anders.

Overigens heb ik 2 hemels meegenomen uit de UK. Dus als er iemand is die zijn hemel wil vervangen, dan ligt er hier in Houten 1 klaar. Prijs is 225 eur - en voor 275 zet ik hem er ook wel even in, nadat ik die van mij eerst gedaan heb.

Het gaat vooral over het heerlijken van de stof. Ik heb een kant en klare hemel om de oude te vervangen, echter een duidelijke instructie stappenplan heb ik nog niet kunnen vinden. 

Iemand dit al eens gedaan, die kan vertellen hoe je met name de 3 quarter panels (bij de achterruit) kan omzeilen?

Nog een andere opmerking - en ik was hier van te voren al voor gewaarschuwd - het bestellen bij Myrthle is een drama. Vol beloftes als je ze van te voren belt, ze komen echter helemaal geen afspraak na en vertellen achteraf een heel ander verhaal. Echt onbetrouwbare lui, dus wees gewaarschuwd! 

Dat is in het geheel niet mijn ervaring. Zowel bellen als mailen ging prima. Ook fijne after sales toen bleek dat ik niet de juiste houtaccenten voor de deuren had. Die zijn uit dezelfde batch hout opnieuw gemaakt, maar dan in de juiste maat. Het was overigens mijn schuld dat ik niet de juiste maat had. Mijn interieur is namelijk grotendeels van een pre HE en die hebben houtaccenten in de deuren die een centimeter afwijken van de latere typen.

Het gaat vooral over het heerlijken van de stof. Ik heb een kant en klare hemel om de oude te vervangen, echter een duidelijke instructie stappenplan heb ik nog niet kunnen vinden. 

Iemand dit al eens gedaan, die kan vertellen hoe je met name de 3 quarter panels (bij de achterruit) kan omzeilen?

Spelchecker maakt er iets anders van, maar bedoelde natuurlijk 'herlijmen'. 

Even een opsomming van mijn ervaring met Myrtle...

1. Was al gewaarschuwd, dus dacht eerst maar eens even bellen met deze club op vrijdagmiddag...aangezien ik de vrijdag er na (dus 7 dagen later!) in Bristol moest zijn. Uiterst vriendelijk en 'nothing was a problem' gevraagd of de kleur OATMEAL op voorraad was - ja dat was het, no problem. Kan het binnen een week in Bristol zijn? Ja our policy is that we ship overnight, and we can ship it out on Monday.  All good dus....

Nog even gevraagd of er wel eens een hemel terugkomt omdat hij toch gaat hangen...no sir, only if they have bent the board so far that it cracked...otherwise no problems.

Ook montage was een eitje...sommige klanten hadden de hemel er binnen 5 minuten inzitten. Een XK8, no problem, gaat gewoon via de passagiers deur...wel even stoel verwijderen. 

Nou allemaal prima dus. 

2. Toen bestellen...en hey, geen OATMEAL op de website als optie, enkel bruin of grijs - en hey, waarom is de hemel op Ebay 120 pond ipv 150 pond op de website. Dus op zaterdag maar even een mailtje gestuurd wat de voorkeur heeft en hoe ik het beste kon bestellen....doe maar op Ebay was de reply, want het makkelijkst. 

3. Vervolgens 2 exemplaren besteld via eBay en direct betaald met PayPal, waarbij ik 2x verzenden a 25 pond moest afrekenen. Nog even een mailtje gestuurd of ze niet 2 hemels in 1 box konden sturen, waarop terugkwam:

" I am afraid with the XK8 boards we cannot box them together as they have a pronounced, curvature/depth that would not allow two to fit in the same box"

Hoe groot was de verbazing toen de 2x hemel later die week toch samen in 1 doos aankwamen...en dan voel je je voor 25 pond er tussen genomen. Uiteraard weer even gevraagd hoe het zat en kreeg via email terug:

"You wanted the boards there for Thursday, so we had to express them (something we do not offer on e-bay for the e-bay reduced price) so your shipping cost is

what you were charged, that is what the couriers charged us for an overnight service with the boards boxed the way they were"

Hold on...toen ik ze belde was overnight shipping standaard! Nu in 1x niet meer.... Hold on, ik heb ze ca 6 dagen van te voren besteld...nu is het mijn fout dat ik ze op donderdag wilde hebben (nadat ik diverse emails gestuurd had en de hemels op maandag niet, op dinsdag niet, maar pas op woensdag werden verstuurd...!??? Terwijl ik gebeld had van te voren of ze op voorraad waren.

Wat die ebay terms betreft...daar staat: "We dispatch using a next day Courier with insurance and full tracking facilities."

Toen had ik het idee dat ik hier behoorlijk voor de gek werd gehouden!!! 

4. Toch maar even gevraagd, waarom de informatie die ze verstrekken met de minuut verandert en inconsistent is....toen kreeg ik dit terug:

"You bought the items from e-bay with E-BAY TERMS & CONDITIONS,  so the telephone conversation is totally irrelevant.  If you want to buy the items from me direct please do so from the website www.jaguarheadlinings.com or over the telephone and I will quote the website prices and the website terms and conditions.  Lets not confuse the two which are completely different.  Also when you called you were not shipping the items in the U.K.

If you had wanted to do business with me on a regular basis I am afraid we have got off to a bad start and one that I do not feel we will recover from so I will have to decline.

Again, by all means return the boards in the same condition you received them for a refund,  if not I will consider this matter closed."

Mijn conclusie - deze lui zijn niet recht door zee. En nadat je 50 pond aan verzendkosten hebt betaald, verwachten ze dat je nog een keer 100 pond verzendkosten betaald om het terug te sturen, en anders vinden ze dat de 'matter is closed'.

Inmiddels heb ik meer van dit soort verhalen gelezen...

https://www.jaguarforum.co.uk/f30/who-supplies-best-replacement-xk8-headliner-65378-2.html

Bij CJ in Culemborg geweest. Carli had nog een stukje over van de stof die er bij theove is gebruikt. Mooie kwaliteit met foamlaag.

Geen kleurverschil, Oatmeal dus!

Je ziet alleen dat het nieuwe stof is. Zeker niet storend!! 

De bestaande stof is met de jaren wat pluiziger en wat valer geworden, that's it.

Ik vraag er een stukje stof bij om eventueel de console zelf nieuw te bekleden mocht ik daar toch zin in hebben. Dat dingetje ligt zo in stukken. :sarcastichand:

Aan de kleppen begin ik sowieso niet. Ik ben met het proefstukje geklemd tussen de make-up spiegel terug naar huis gereden en het paste prima!

Stoel passagierszijde moet er misschien uit als de leuning niet ver genoeg achterover gaat, maar zeker géén ruit.

Overigens....er stonden een aantal prachtige klassiekers in de werkplaats voor nieuwe leren bekleding en stoffen daken ! :maninlove:  

In de week van de 28e april gaat de XJ naar CJ. Bij Great British op 4 mei is het resultaat te zien, hoop ik.  :yes: