Jump to content
RMelchers

Jag S2 `79 opknap ombouw

Recommended Posts

reneb    11

het rubber is te koud. even in warm kokend water en een beetje uit rekken, beter in zomer doen heb ik ook gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RMelchers    79

Iemand een voorruit rubber liggen van minimaal 4800mm , buitenkant gemeten?

Dan kan ik nog een weekje rijden voordat ie helaas de hoek in gaat. 

Beetje jammer weer. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    382
2 uren geleden, RMelchers zei:

Iemand een voorruit rubber liggen van minimaal 4800mm , buitenkant gemeten?

Dan kan ik nog een weekje rijden voordat ie helaas de hoek in gaat. 

Beetje jammer weer. 

Nog 2 jaar, dan is ie het hele jaar belastingvrij;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
arie-jag    492

Ja hoe zit dat eigenlijk?

Mijn Jag wordt in 2018 40 jaar.

Van wanneer rekent de belasting: gewoon bouwjaar of op wanneer de auto op kenteken kwam(ergens halverwege 1978)?

Heb net voor volgend jaar weer de € 122,-- betaald, ik neem aan dat ik daar niets van terugzie.

Is dan 2019 mijn eerste belastingvrije jaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    382
6 uren geleden, arie-jag zei:

Ja hoe zit dat eigenlijk?

Mijn Jag wordt in 2018 40 jaar.

Van wanneer rekent de belasting: gewoon bouwjaar of op wanneer de auto op kenteken kwam(ergens halverwege 1978)?

Heb net voor volgend jaar weer de € 122,-- betaald, ik neem aan dat ik daar niets van terugzie.

Is dan 2019 mijn eerste belastingvrije jaar?

Datum op kenteken (indien origineel NL auto) zal men aanhouden.

Ik weet ook niet of je het geld gedeeltelijk terug gaat krijgen..

Zou best kunnen hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RMelchers    79

Als je de auto verkoop, dan heb jij voor het hele jaar de belastingdienst tevreden gehouden en kan de volgende eigenaar lekker rijden. 

Er komt dan ook geen geld terug. 

Misschien is het dan handiger als ie in feb jarig is om niet die 122 te betalen maar per maand, is goedkoper dan 122.

Share this post


Link to post
Share on other sites
arie-jag    492

Heb zelf niet zo'n moeite met apk, is wel goed de auto periodiek te laten keuren.

Je kent je eigen auto wel maar blijft toch altijd "de slager die zijn eigen vlees keurt".

Plus dat de garageman tijdens de keuring nog wel eens iets op kan vallen wat niet perse met APK te maken heeft en wat je zelf nog niet had waargenomen: slijtage of iets wat niet goed(vast)zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    382
Op 27-11-2017 om 8:03 AM, arie-jag zei:

Heb zelf niet zo'n moeite met apk, is wel goed de auto periodiek te laten keuren.

Je kent je eigen auto wel maar blijft toch altijd "de slager die zijn eigen vlees keurt".

Plus dat de garageman tijdens de keuring nog wel eens iets op kan vallen wat niet perse met APK te maken heeft en wat je zelf nog niet had waargenomen: slijtage of iets wat niet goed(vast)zit.

Zelf ken je de auto beter dan een APK keurmeester (De z.g. specialisten daargelaten natuurlijk)

Ik zou blij zijn als ik een oldtimer had die nooit meer naar de APK hoeft (en het hele jaar belastingvrij is;-))

De enige reden dat m,n oldtimers tot nu toe bij een garage komen is de APK. (sleutelen is een hobby hee)

Dat moderner spul is wat anders..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pizzaman    759
2 uren geleden, Iksjeezesel zei:

Zelf ken je de auto beter dan een APK keurmeester (De z.g. specialisten daargelaten natuurlijk)

Ik zou blij zijn als ik een oldtimer had die nooit meer naar de APK hoeft (en het hele jaar belastingvrij is;-))

De enige reden dat m,n oldtimers tot nu toe bij een garage komen is de APK. (sleutelen is een hobby hee)

Dat moderner spul is wat anders..

 

Die dag gaat bij mij komen, mijn Fiatje 500R  is van 1976. :drinks:

Gezien ik niet kan kiezen is een XJ 'series' misschien ook wat.

Maar dan wel voorzien van moderne techniek... gas op die lollie!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
JWT67    44

Hey Rob gaaf hoor weer een series gekocht! Ik zit niet zo vaak op het forum vandaar dat ik het nu pas lees...... Heel veel plezier met het sleutelen en poetsen! Maar dat jij geen honderden pagina's vol gaat schrijven geloof ik niet :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
RMelchers    79

Jag is weer terug.

Paar dingen nog als het wat mooier weer is, achterkantjes spuiten, beetje roest aanpakken en dan hopelijk rijden zonder problemen. 

Blij om.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
RMelchers    79

Bij het demonteren van de rembekrachtiger ( 5 bouten en 1 moer)  komt het laatste moer niet los, nu ben ik bezig om het klepje voor de voetventilatie aan losmaken.

De dop 1/2 kan er goed op alleen kan er geen knietje op of kleine ratel. Hier is niet genoeg ruimte voor, of ben ik verkeerd bezig?.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iksjeezesel    382

Kan me niet herinneren dat de moer er niet af ging (misschien met ander gereedschap--sleuteltje o.i.d?)...wel dat het draadeindje roet in het eten gooide bij het eruit tillen van het ding.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
RMelchers    79

Er kan een korte steeksleutel op of een dop. als de dop erop zit past de ratel niet meer ivm te weinig vrije hoogte door het voetventilatiegebeuren.

Ja Arie zei ook al dat hij de moer/draadeinde vervangen heeft door een bout.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JWT67    44
20 minuten geleden, RMelchers zei:

Er kan een korte steeksleutel op of een dop. als de dop erop zit past de ratel niet meer ivm te weinig vrije hoogte door het voetventilatiegebeuren.

Ja Arie zei ook al dat hij de moer/draadeinde vervangen heeft door een bout.

 

Toen ik de bekrachtiger vervangen heb moest ik het ventilatierooster e.d. ook eerst even demonteren

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rictric    17
On 3/22/2014 at 6:41 PM, RMelchers said:

20 maart 2014

 

De brandstofpomp (Rechtertank) gedemonteerd omdat alleen Links brandstof geeft aan de motor.

Spul los gehaald, totdat ik mijn geduld verloor want de pomp wilde er niet uit.

 

 

post-5264-0-55348800-1395510079_thumb.jpg

Vergeet de leidingen niet door te bkazen in tegengestelde richting en filter eraf 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
hansvh    400

Mwoah, het bericht dat je citeert dateert van 2014. Alstie nou de boel nog niet in elkaar heeft zitten  komt het nooit meer goed ;-) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...