RMelchers Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Hee people, Ik ben inmiddels begonnen met het nodig werk aan de Jag.. Hier kan ik natuurlijk al jullie kennis en mislukkingen bij gebruiken zodat ik deze niet onderga. Hoor het graag van jullie. Opmerkingen, klachten enz.. Gr Robbert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 20 maart 2014 De brandstofpomp (Rechtertank) gedemonteerd omdat alleen Links brandstof geeft aan de motor. Spul los gehaald, totdat ik mijn geduld verloor want de pomp wilde er niet uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 22 maart 2014 De lpg installatie gedemonteerd (alleen de tank enz) de verdamper komt nog. Deze zat strak tegen de hoedenplank aan. Met een stanband erom eruit getrokken. Er zaten een paar vervelende bouten ter hoogte van de achterruit. (Subframe ofzo) Volgende: Brandstoftank rechts demonteren en cleanen. Gr. Robbert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover114 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Voortvarend te werk. Leuk . Ik lees s3 interieur in s2 en vice versa. Van waar deze " ruil"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Mijn andere s3 interieur is bijna prachtig te noemen. De s2 heeft dit wat minder, ingezakte vulling enz. Daarom kies ik ervoor om deze erin te zetten. Leuk dat je meekijkt!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover114 Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Mijn andere s3 interieur is bijna prachtig te noemen. De s2 heeft dit wat minder, ingezakte vulling enz. Daarom kies ik ervoor om deze erin te zetten. Leuk dat je meekijkt!! We delen hier onze passie . En samen genieten van de hobby maakt het nog leuker uiteindelijk. Plus je kunt van elkaars ervaringen leren. Mooie series2 hoor..( een late , mijn series3 is ook van 79, ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaB Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Heb jij zelf die deuk in de deur er gemept? Maar wat is precies je plan. Wat wil je gaan opknappen? Of ga je alles een beetje loshalen en kijken of je het kunt opknappen? Dat kan natuurlijk ook. Ben benieuwd . Misschien het beste om te beginnen om alle vloeistoffen en filters te vervangen. Of heeft de vorige eigenaar dat gedaan? Ik vind het een vet mooie bak. Zo eentje wil ik ook wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 Nee er zitten geen deuken rondom in de auto. Ik ga inderdaad de auto opknappen, daarbij hoort dus het loshalen en de auto leren kennen. Alles wat vloeibaar is gaat eruit en vers spul erin. Alle pakkingen vervangen (behalve de kopp.) De auto wordt weer origineel voor zover dit kan en naar mijn wensen. Bij gereed zelf rijden, bij ons is alles te koop! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin Visser Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Dat wordt een hoop werk met een geringe opbrengst vrees ik. De meeste liefhebbers willen uiterlijk een originele auto. Dat brengt nog wel wat op. Een samensteller levert minder op. Qua waarde doe je er beter aan om de zittingen te laten maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover114 Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Dat wordt een hoop werk met een geringe opbrengst vrees ik. De meeste liefhebbers willen uiterlijk een originele auto. Dat brengt nog wel wat op. Een samensteller levert minder op. Qua waarde doe je er beter aan om de zittingen te laten maken. Ben het op dit vlak zeker met Robin eens... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 Klopt helemaal, als ik er twee jaar mee rij zal er weer een andere komen of ik bouw het weer terug. Wat betreft de aankoopprijs en de waarde kan er nog wat tijd en materiaal in. Misschien vul ik de stoelen op, ik heb nog geen vast plan. Deze veranderd net zo snel als de AEX. Verder is het puur hobby. Leuk dat jullie reageren. Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 26, 2014 Author Share Posted March 26, 2014 26 maart 2014 Welke olie gebruiken jullie voor het blok 20W50 minirale olie? Bak ATF? Moet literssss vloeistoffen kopen daarom maar direct de goed. Iemand die een SU brandstofpomp heeft ( carburateur )? Waar kan ik voor een redelijke prijs de stoelen enz laten opvullen? Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover114 Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 In mijn series 3 gebruik ik 20W50 in de motor. Bak atf olie ( meen ik) SAE90EP?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Hallo, Als je het hebt over een jaguar xj6 series 2 met automaat. Minerale 20w50 voor motor en ATF type F voor de automaatbak is namelijk een borg warner bak. Groeten, Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaB Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Je kunt de stoelen redelijk makkelijk zelf opvullen. Had ik bij mijn oude stoelen ook gedaan. Heb er nog wel foto's van ook. Mocht je geinteresserd zijn kan ik ze posten. Originele vulling is best prijzig geloof ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maart92 Posted March 26, 2014 Share Posted March 26, 2014 Automaat gebruik ik sunoco atf 153 Eigenschappen Typische analyse : - GM (ex Dexron II) - ZF TE-ML 14 - Allison C-4 - Ford M2C-166-H / M2C-138-CJ / M2C-33F/G - MB 236.6 Op advies van de olieboer die altijd bij ons op de zaak komt. Die M2C-33F/G zou geschikt moeten zijn voor de bw bak. Je kan ook even Googlen op kroon atf F, dan ben je er ook. Sunoco kostte me een euro of 7 de liter, kroon een tientje. Motor idd ouderwetse 20w50 is prima, geen moderne rommel erin, daar houd die ouwe meuk niet van Succes, lekker bezig zo te lezen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 Bedankt voor de reacties, en ja ik blijf het zeggen. Ga dat spul bestellen, voor de motor heb ik nog staan zie ik net. Ja fijn als die foto`s komen voor het opvullen van het interieur, kan ik bekijken hoe wat waar... Werkzaamheden: Net de verdamper/leiding/een of ander cilindervormig ding, eruit weten te krijgen, kon direct 15 liter koelvloeistof dweilen. De slag viel tussen het blok op de plek waar ik niet meer bij kon komen. Nu moet de stalenleiding eruit die naar achter loop. Weet nog niet of deze in een geheel eruit kan of deze kapot zagen. Wil namelijk de set compleet houden. Igg de pijperij. Rondvraag: Onder de carb. zaten twee slangen op, deze zijn er nu af (welke op de verdamper zaten) wat moet ik hiermee doen? Afdoppen? Ergens anders in verbinding zetten. Luchtfilter kan gewoon in benzine schoongemaakt worden toch? Voor het eten alle bouten/schroeven enz ingespoten zodat de bumper eraf kan en de tank eruit. Dat na het eten. To do list: tank eruit, cleanen enz, evt vervangen. SU pomp opzoeken, tanks voorbereiden Stalen leiding demonteren Gehele achterkant demonteren (rond plaatwerk onder de bumper) Hemel en stoelen eruit. Eetsmakelijk en wens mij succes wil bovenstaande zaterdag avond afhebben. Foto`s komen eraan Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 Als het goed is heb je een papieren luchtfilter. Schoonmaken met benzine zeker niet doen!!!!! Dan zouden er nog weleens heel rare dingen kunnen gebeuren. Zoals de motor krijgt wel heel veel benzine (in het gunstigste geval). Benzine dampen boven alle elektra ook niet handig. En vooral ook hopen dat je geen backfire krijgt. Het papieren filter kan gewoon vervangen worden. Kost ook maar een paar euro en in ieder geval veel minder als een uitgebrande auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 28, 2014 Author Share Posted March 28, 2014 28 maart Inmiddels staat ie binnen zoals te zien is op de foto. Eindelijk was er ruimte/tijd om te beginnen!! Hier zat de verdamper enz, het luchtfilterhuis/kap weggehaald om erbij te kunnen. Onder de carb zitten nog pijpjes waar de slag op zat.. dit moet ik nog uitzoeken hoe wat waar waarom Vanavond: Achterbumper gedemonteerd, twee bouten zaten enorm vast, een pijp op de sleutel om beweging erin te krijgen. In de kofferbak nog het voorste stukje weggehaald. Nu is het ex doorgang van de lpg goed te zien tpv lpg tankdop. Deze moet ik nog dichtzetten, polyester of een plaatje op lassen. Enkele schroeven die onder de plaat vastzetten thv de tank heb ik uitgeboord, deze waren rot en niet meer te redden. Waarschijnlijk uitboren en op nieuw draad tappen. Bij de aansluiting bumper/spatbord is een roestplek/rot doorgekomen, de verf sprong eraf. Puntje voor op de waslijst. Morgen: Morgen de tank demonteren, (welke er goed uitzien wat ik heb kunnen zien) , verder bekeding/platen in de kofferbak. Wss de onderste platen demonteren en om te behandelen, icm het dichtzetten van de hierboven genoemde lpg gat... Staalleiding ex lpg demonteren. Rondvraag: Misschien kan iemand een foto maken hoe de slangen gemonteerd moeten zitten bij het blok. Met name die voor de koelvloeistof. Carb. aansluiting met slangen enz SU pomp.. Is het verhaal een beetje te volgen? Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 29, 2014 Author Share Posted March 29, 2014 29 maart Wat was de planning: Morgen de tank demonteren verder bekeding/platen Staalleiding ex lpg demonteren Wat is het geworden: lpg tank is leeg, de staalleiding door midden gezaagd om te kunnen verwijderen. Onder de auto langs de kokerbalk is deze blijven zitten. Warm water icm schoonmaakazijn de tank gevuld, waarna ook het pompje los kwam. De overgebleven bouten kon ik niet makkelijk bij, daarom besloten de tank te laten zitten. Wel zit er aardig wat rotzooi in (niet zoveel als andere op dit forum beschrijven), maar dat komt nog tzt. Als de keuze is gemaakt voor de brandstofpompjes. De huidige stoelen zien er als volgend uit: Deze zijn er nu uit, het tapijt is nog heel netjes, deze blijft wss mooi zitten. (gevolg: geen extra geluidsisolatiemateriaal) Het dashboard blijft gehandhaafd. De kofferbak is ontdaan van steuntjes tbv lpg enz. Plaatjes aan de zijkant volgens mij van karton zijn eruit, deze scheurde nog doormidden. Evt bekleden lijkt mij een goede optie. Wat mij opviel is dat er geen lichtpunt opgenomen in de kofferbak Als laatste de diverse steuntjes bij de motor weggehaald die het lpg gebeuren nodig had. Rondvraag: Elke keer bij het demonteren vd velg zakt de naaf naar beneden, wie heeft daar een handige oplossing voor? Wie heeft er licht in de kofferbak? Hoe uitgevoerd? Hoe trek/haal ik de laatste twee bouten van de brandstoftank eruit?? Daar zit de demper vd uitlaat. Gr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Vermeulen Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 Beste R Melchers, Het lijkt me slim om ook een goed werkplaatshandboek te kopen. Hier staat in dat je deze bouten zo zou los moeten kunnen krijgen maar mijn ervaring is dat die einddemper toch echt eerst er af moet. Ik zie nu op de foto wat je bedoeld met de naaf. Het is niet de naaf die zakt maar de ophangrubbers van je achteras zijn verdwenen. DEZE HANGT ER DUS NU GEWOON LOS ONDER!!!! Op deze foto zie je aan de rechterkant van de foto dat er een vormig deel tegen het chassis is gebout. Tevens zit er een deel (nu een centimeter of 10 lager) wat daar op past op het frame van de achteras gebout. DIT HOORD 1 ONDERDEEL TE ZIJN!!!! Het betreft onderstaand onderdeel. Deze foto heb ik effe van de site van sng barratt gekopieerd. Je kunt zien dat het 2 stalen delen zijn met rubbers tussen. CAC3067 is het onderdeel nummer en je hebt er 4 nodig. VERVANG DEZE VOOR DAT JE ER UBERHAUPT NOG EEN METER MEE RIJD. JE ACHTERAS BUNGELT ER NU LOS ONDER. Dit is levensgevaarlijk en je helpt ook nog eens je radiusarmen aandrijfas en chassis om zeep. Groeten, Rob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaB Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 In aanvulling op wat Rob adviseerd: Ik zou het subframe niet zo laten hangen ook. Even goed ondersteunen want dat ding is lood zwaar. Als aan de andere kant de rubbers het begeven dan komt ie met een plof naar beneden. Althans, mischien dat ie aan de cardan as lager (in het midden van de cardanas) blijft hangen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Die rubbers zijn niet duur, ik dacht iets van 8,- per stuk of zo. Ik zal de foto's van de vulling even opzoeken en hier plaatsen. Dan heb je een beetje een voorbeeld. Grt, Marc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rover114 Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 N.b. Bij mijn xj zijn ze net vv. En ik kan zeggen dat het een groot verschil maakt.( bij mij waren er twee stuk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Heren, Ik dacht dat dit voor de oplegging was van de as, maar dat het de ophanging is!! Goed dat dit wordt opgemerkt en nog wel met de juiste onderdelen, die ga ik bestellen. Heb er na aankoop mee naar huis gereden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RMelchers Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 30 maart Vandaag nog even aan de auto gewerkt, weer met plezier!! De stoelen/bank en hemel zijn er nu uit. Verder zag ik nog een plekje bij de achterbank (wielkast RA) dat slecht is. Hier moet ik nog even naar kijken enz.. Het vloertje laat ik zitten, zit er nog super strak in maar............. nu kan ik het plaatwerk niet beoordelen. In hoeverre nemen jullie de overweging dit te laten zitten of eruit te halen.? Verder zo ziet de kokerbalk eruit nadat deze voor een groot deel is ontdaan van roest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts