Jump to content

DEMO Fluschen/spoelen automaatbak NOORD

Recommended Posts

keesh    1,664

Er is veel onwetendheid over het spoelen van een automatische transmissie. Daarom willen we een demonstratie geven. We hebben dit al een keer gedaan in het zuiden, Nu doen we het ook een keer in het noorden.

Dit willen we doen op zaterdag 15 maart 2014 om 10.00 uur.

De locatie is bij GJ Werkman  Albert Einsteinlaan 29 L  9615 TE Kolham

De aantal plaatsen zijn beperkt tot max. 15 personen.

Geef je hier op door een bericht te plaatsen of stuur mij een pb.

Waarom spoelen?
Wat is het verschil tussen alleen de automatische versnellingsbak olie vervangen of  automaat spoelen en reinigen hiervan?

Het grootste verschil is dat bij alleen het vervangen van de olie enkele liters olie in de koppelomvormer en in de warmtewisselaar achter blijven. Dit is alleen te verwijderen door met lopende motor de automaat door te spoelen met schone olie, met behulp van een gepatenteerde machine. Deze machine zorgt ervoor dat overal in de automaat, koppelomvormer en warmtewisselaar vervuilde olie wordt verwijderd en vervangen wordt door nieuwe olie.

Schakelklachten worden meestal veroorzaakt door vervuiling van olie en bak. Door de automaat te spoelen kan je alles reinigen.
Automaat Spoelen heeft zich bewezen in de praktijk!
In de meeste gevallen schakelt uw automaat weer als nieuw.

Klachten kunnen zijn

Weigeren van de automaatbak
Schommelend toerental
Slippen
Slecht opschakelen
klappen in versnelling bij kickdown
Verhoogd brandstofverbruik
Bonken
Bij vollast bij lage toerental trillen
Noodloop bij kickdown.

De oplossing voor deze klachten is een eenvoudig apparaat de spoelautomaat. Deze geavanceerde machine spoelt, reinigt en ververst de automatische transmissie zeer snel en effectief. Schakelklachten, veroorzaakt door vervuiling, kunnen eenvoudig worden verholpen. Ook wanneer er nog geen klachten zijn om de 60.000 tot 80.000 KM of elke 2-3 jaar, is het zinvol om de automatische transmissie preventief te laten spoelen om dure reparaties in de toekomst te voorkomen. Na het spoelen schakelt en functioneert de automatische transmissie in de meeste gevallen weer als nieuw!

Als er mensen zijn die op deze dag hun automatische transmissie  willen laten fluchen/spoelen, kunnen zich melden bij GJ Werkman

De prijzen staan HIER

Fasett    211

Ik stel mijn X-300 beschikbaar voor de demo. Ik ben benieuwd.

De lat ligt hoog, want de automaat schakelt nog steeds heel netjes.

Maar dat moet in de toekomst ook zo blijven, dus in ieder geval preventief deze behandeling. 

Belangstellenden: 

1. Fasett

2. TvdB  

Wie gaan we bij Geert Jan nog meer ontmoeten? Aanmelden maar … 

Xag    366

Ik zou dit wel eens willen zien om het wellicht in de toekomst te laten doen.

Guus

Henk123    1

Hoi Fasset,

Ik ben straks benieuwd naar je ervaring.

De meeste Bakken die tot nu toe zijn gespoeld zijn van het merk ZF.  Bij jou zit er een GM 4L80-E versnellingsbak in. 

Fasett    211

Hoi Fasset,

Ik ben straks benieuwd naar je ervaring.

De meeste Bakken die tot nu toe zijn gespoeld zijn van het merk ZF.  Bij jou zit er een GM 4L80-E versnellingsbak in. 

Zie je kans om mee te gaan, kan je het zelf ervaren en hebben wij onze voorgenomen ontmoeting

Henk123    1

Zie je kans om mee te gaan, kan je het zelf ervaren en hebben wij onze voorgenomen ontmoeting

Ik heb het spoelen van mijn bak net achter de rug. Kan ik mijn bakolie eens een keer flink warm draaien naar noord Nederland. 

Heel misschien dat ik wel kom kijken.  

Wilfred    59

hmm. Klinkt interessant.

maar...

heb ik mijn S1 dan gereed? En dan nog de kosten...

Als de S1 rijdt, kom ik in ieder geval even kijken!

Dus flink doorklussen komende weken.

• 2 weeks later...
rover114    867

Ik kom graag ff langs.

Altijd interessant.

En voor mijn bolide ook wel een idee.

Staat echter niet op het lijstje net types: series3

Wilfred    59

Hoi, ik ga de jag wel klaar hebben die dag, maar het is ook de verjaardag van mijn pa. We gaan een dag met de familie op stap, dus ik kan helaas niet. Erg jammer, het leek me leuk eens wat forummensen in het echt te ontmoeten. Hopelijk komt er nog een herkansing binnenkort.

rover114    867

Heb al een afspraak staan om de bolide een beurt te geven, incl bak flushen, etc

Ben weg benieuwd

x300    0

Vandaag hier de bak van mijn xj6 x300 uit 1996 met 180000km laten doen. Aardige, terzake kundige man die niet te beroerd is om dingen uit te leggen. Ik vind 't altijd leuk om mee te kijken/doen dus heb de procedure goed kunnen volgen. Wat mij opviel is dat 't nog best arbeidsintensief is. Al met al toch een uurtje of 2 zoet mee. Ik had geen klachten over de automaat, dus dit was meer preventief ipv een gewone olie/filter verversing en gewoon om eens te kijken hoe het gaat en of het wat doet. Ik vind het verschil (200 km verder) merkbaar: de bak twijfelt minder bij opschakelen en terugschakelen gaat soepeler. Geen wereld van verschil maar absoluut waarneembaar. Overigens wordt aan de nieuwe olie een Forté additief toegevoegd, en welk deel van de verbeteringen je daaraan kunt toeschrijven weet ik niet. In het kader van 'If it's worth doing, it's worth doing right' vond ik het alleen al als grondig alternatief voor een gewone verversing de moeite waard. Als mijn ervaringen veranderen na meer kilometers dan laat ik 't weten.

Khrushchev    190

Als de 16de persoon moet wijken omdat ik eerder was dan vind ik het eerlijk om die persoon voor te laten gaan aangezien ik toch met een stinkende Jap kom en alleen maar kom kijken.

Mika Kindt    108

Als ik niks beters te doen heb volgende week dan stap ik wel even in de opel combo om af te reizen naar het Noorden, kan ik Gerrie ook eens in het wild ontmoeten.

Xag    366

Ik kom in ieder geval. Heb met GJW afgesproken de foutcodes van mijn recent gekochte XJ uit te laten lezen.

Guus

Fasett    211

@ GJ en Keesh

Is er een programma / agenda / voorstel van de activiteiten? We starten om 10:00 uur en dan? tot? 

@ allen

Zijn er wensen omtrent opties als 'nazit, glaasje, hapje. Of zijn we dan al lang klaar en past beter een lunch of 'high tea' 

Of ben ik iemand voor en is al bezig met een voorstel? 

rover114    867

Iets voor bij de koffie wou ik sowieso mee nemen.

Dus dat is geregeld :-)

Lang nazitten gaat me niet lukken..

keesh    1,664

Demo tot ongeveer 12.30 met tussendoor koffie of thee met eventueel zelf meegebrachte lekkernij. Maar Geert Jan mag zelf bepalen bepalen hoe en wat.

Xag    366

Zoals al genoemd wil ik ook mijn XJ laten uitlezen. Dat zal wel na de demo worden maar hoeveel auto staan er nu voor de flush demo gepland?

Guus

Fasett    211

Demo tot ongeveer 12.30 met tussendoor koffie of thee met eventueel zelf meegebrachte lekkernij. Maar Geert Jan mag zelf bepalen bepalen hoe en wat.

Ik heb even overlegd met Geert Jan. 

Zoals het er nu uit ziet staat mijn DD6 om 10:00 gereed voor de demo. 

De demo zal ongeveer 2 uur tot lunchtijd plaatsvinden. 

Daarvoor (of daarna) nog een paar kleine zaken als klokje vervangen met aansluiting / werking stoelverwarming en bekerunits in het middenconsole vervangen. 

De lunch, al dan niet op locatie en kosten, stemt GJ even met Keesh af. 

Na de lunch het uitlezen van de XJ van Guus en hetgeen wat dat laat zien. 

Xag    366

Erik, bedankt voor het navragen. Zie jullie zaterdag!

Guus

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...