Jump to content

Is het eindelijk zover? Een XJ12!

Recommended Posts

Han    556

Ik haal met de 4.2 op LPG tussen de 1 op 2.7 en 1 op 4.4, maar ik haal ook met de Mazda MX5 de 1 op 10 met moeite, dus dat ligt aan mij.

RedCat    90

Eigenlijk ligt een hoog vebruik altijd aan de auto

De Honda VFR van mijn vrouw heeft ook zo'n uitnodigend karakter :wink:

MarcoXJS    3

Maar Marco heeft hem al op MARKTPLAATS staan voor onderdelen. 

Dat heb ik al een week, maar dan op een andere naam, om kopers te werven. Als de motor/automaat straks kapot blijkt dan kan ik gelijk overgaan tot verkoop. ik had net niet genoeg geld om hem te kopen, dus moest ik mijn spaargeld aanspreken, en dat ligt mij niet echt lekker. Als er wat word verkocht dan meld ik dat hier! En als de motor wel blijkt te werken wil ik de auto eerst laten bekijken. 

De auto kan zijn eigen lot bestempelen door héél mooi te lopen en te rijden. Ik kan nou eenmaal geen V12 vervangen, dus vandaar mijn keuze om hem alvast op marktplaats te zetten. Ik zal natuurlijk alles wat mogelijk is doen om deze auto te kunnen rijden, maar als de motor kapot is kan ik hier helaas weinig aan doen met mijn halve opleiding autotechniek. 

Morgen ga ik naar de RDW om de auto te ''exporteren'', dan krijg ik papieren en hoef ik niet te schorsen wat 24 euro kost. Daarna naar de Action voor wat goedkope automaat olie, en dan zal ik de V12 eens wakkerschudden!

Ik houd jullie op de hoogte!

jagfanaatje    0

ik zou hem toch maar schorsen hoor.

als je hem voor export wegdoet, en je gaat hem daarna her-invoeren.

dan kost je dat ook 67,- en daarbij moet je dan nieuwe platen laten maken, en ben je nog eens 30,- kwijt.

lijkt me geen goed plan.

dat je geen goed gevulde portemonnee hebt, dat geeft niet, heb ik ook niet.

maar als je nu al 24,- wilt besparen door te exporteren omdat je die niet hebt???

klinkt me een beetje vreemd eerlijk gezegd.

en moet je hem later verkopen, dan zal het beter zijn er een kenteken op te hebben lijkt me.

een evt nieuwe eigenaar moet er dan ook nog eerst met auto en al naar rdw om hem in te voeren, dat zijn meer kosten, en meer tijd.

dat schrikt mensen meestal vaak af hoor.

dat is mijn mening hoor, denk er nog maar eens over na.

mvg

MarcoXJS    3

ik zou hem toch maar schorsen hoor.

als je hem voor export wegdoet, en je gaat hem daarna her-invoeren.

dan kost je dat ook 67,- en daarbij moet je dan nieuwe platen laten maken, en ben je nog eens 30,- kwijt.

lijkt me geen goed plan.

dat je geen goed gevulde portemonnee hebt, dat geeft niet, heb ik ook niet.

maar als je nu al 24,- wilt besparen door te exporteren omdat je die niet hebt???

klinkt me een beetje vreemd eerlijk gezegd.

en moet je hem later verkopen, dan zal het beter zijn er een kenteken op te hebben lijkt me.

een evt nieuwe eigenaar moet er dan ook nog eerst met auto en al naar rdw om hem in te voeren, dat zijn meer kosten, en meer tijd.

dat schrikt mensen meestal vaak af hoor.

dat is mijn mening hoor, denk er nog maar eens over na.

mvg

Ik weet niet of ze daar bezwaar op hebben omdat ik op het moment geen rijbewijs heb. Zou dat erg zijn? Dan kan ik de kentekenplaten wel laten zitten... Misschien even handig om te zeggen dat ik nog nooit een auto met papieren heb gekocht. Alles wat ik doe leer ik terwijl ik het doe/lees. 

Maandag ga ik naar de RDW, kan iemand mij misschien vertellen wat het gaat kosten om op naam te zetten, en kan ik hem dan gelijk daar nog laten schorsen?

Bedankt.

robert31    26

Wordt het toch nog een heel gedoe. Geen rijbewijs, geen geld. Straks geen kenteken. Hoe wil je de auto dan gaan testen. Lijkt me een uitzichtloze zaak om het maar even cru te zeggen. Ik heb het gevoel dat het niks wordt en dat deze auto gedoemd is tot......

Hopelijk heb ik het mis.

Grt Rob

MarcoXJS    3

op wie zijn naam staat de auto nu dan?

je hebt hem toch niet zo mee gekregen toch?

Hij is nog steeds van de verkoper, omdat het weekend was kon ik niets overschrijven.

jagfanaatje    0

als je geen rijbewijs hebt, kan je gewoon een auto/motor/vrachtwagen/enz op je naam zetten , geen probleem bij postkantoor.

alleen moet je dan wel een uittreksel uit het bevolkingsregister laten zien, hier staat op vermeld waar je woont namelijk.

en dan overschrijven, kost 9,75.

en meteen laten schorsen, 24,-

de auto exporteren kan jij niet , je hebt geen rijbewijs.

CXJ    1

Ik lees het verhaal nu pas en wil toch even reageren. Ik heb een hoop meegemaakt op auto-gebied maar dit slaat alles. Iemand die een Jaguar koopt en geen 24 euro heeft om de auto te schorsen, en bovendien niet over een rijbewijs  beschikt. Petje af voor iedereen die serieus met de t.s. heeft lopen meedenken.

Han    556

Iemand die geen rijbewijs heeft en onvoldoende financiële middelen, koopt een Jaguar V12 waarvan het de vraag is of de motor goed zal lopen. Ik ben zeer verbaasd en ik moet nog even goed nadenken waarom.

keesh    1538

Ieder mag doen wat hij wil, daar hoef je het niet mee eens te zijn of te begrijpen wat hij doet. Hij is nog jong en kan er heel veel van leren.

Han    556

Nagadacht: stel je voor dat ik de motor wil kopen. Ik wil hem dan wel horen lopen want ik heb daar al genoeg ellende mee achter de rug. Je verkoopt de wielen, het interieur een bumper en nog wat kleine zaken, maar blijft met het overgrote deel zitten.

Met andere woorden: je had een droom, je wilde een XJS bezitten, je niet realiserende welke enorme bakken geld daar in gaan zitten en nu heb je een XJ12 wrak. Wat ben je in jezusnaam van plan?

jagfanaatje    0

denk dat het vrij simpel te verklaren is.

meneer doet aan auto cross.

dus de auto is altijd al 300,- waard voor de kas alleen, voor de cross.

de rest van de onderdelen kan hij verkopen.

het hele verhaal komt wel erg ongeloofwaardig over.

robert31    26

Ach ja, hij is nog jong en wil wat leren. Hij heeft ons mooi op het verkeerde been gezet. En ook lekker bezig gehouden met tot nu toe 5 pagina's. Ik denk dat hij de politiek in moet... :-)

26-07-2013    50

Ik had het al eerder gemeld........ Hij kon beter naar een scooter omkijken..."..

Dit kan je toch niet serieus nemen zeker.......!!!!

MarcoXJS    3

Wordt het toch nog een heel gedoe. Geen rijbewijs, geen geld. Straks geen kenteken. Hoe wil je de auto dan gaan testen. Lijkt me een uitzichtloze zaak om het maar even cru te zeggen. Ik heb het gevoel dat het niks wordt en dat deze auto gedoemd is tot......

Hopelijk heb ik het mis.

Grt Rob

Aan het begin van dit hele verhaal werd het advies al gegeven om de onderdelen te verkopen en de rest naar de schroot te brengen, maar dat doe ik niet. Ik wil de auto een kans geven om zich te bewijzen. Als de motor goed is dan heeft deze een toekomst. Ik wil graag alles zelf doen aan de auto om er van te leren, ik wil geld besparen omdat ik nou eenmaal zo ben. Alles moet goedkoop. Ik weet dat dat niet de instelling is om een Jaguar te hebben maar daar zal gaandeweg verandering in komen als ik ervan overtuigd ben dat de auto potentieel heeft. Tot nu toe heb ik gezien dat de wielkast LV is doorgerot, en aan de achterkant is er heel wat roest. Niks ernstigs tot nu toe. Ik wil gewoon geen geld gooien in een bodemloze put. Ik kan nu wel van alles uitgeven maar als straks de motor stuk is dan kan ik daar weinig aan doen.

denk dat het vrij simpel te verklaren is.

meneer doet aan auto cross.

dus de auto is altijd al 300,- waard voor de kas alleen, voor de cross.

de rest van de onderdelen kan hij verkopen.

het hele verhaal komt wel erg ongeloofwaardig over.

Ik ben een liefhebber. Alleen over mijn lijk gaat deze auto naar het schroot.

Nagadacht: stel je voor dat ik de motor wil kopen. Ik wil hem dan wel horen lopen want ik heb daar al genoeg ellende mee achter de rug. Je verkoopt de wielen, het interieur een bumper en nog wat kleine zaken, maar blijft met het overgrote deel zitten.

Met andere woorden: je had een droom, je wilde een XJS bezitten, je niet realiserende welke enorme bakken geld daar in gaan zitten en nu heb je een XJ12 wrak. Wat ben je in jezusnaam van plan?

Het plan is om te zien wat ik nog kan doen. Er is nog niks van de auto weg en er zal voorlopig ook niks verkocht worden. De auto had veel erger kunnen treffen, daar ben ik zeker van. 

Ieder mag doen wat hij wil, daar hoef je het niet mee eens te zijn of te begrijpen wat hij doet. Hij is nog jong en kan er heel veel van leren.

Jij begrijpt mij! Ik ben nog nieuw op Jaguar gebied, dit is mijn eerste auto met kenteken, en dit is echt mijn droomauto. In mijn hoofd ben ik elke dag bij Jaguar, en de XJS die ik ooit nog wil kopen. Als ik de motor aan de praat krijg en de V12 hoor zal dat vast wel genoeg motivatie geven om hier wat moois van te maken. 

MarcoXJS    3

Ik had het al eerder gemeld........ Hij kon beter naar een scooter omkijken..."..

Dit kan je toch niet serieus nemen zeker.......!!!!

Niemand heeft jou verplicht om mijn project te volgen. Ik wil best wel vragen beantwoorden maar jij hebt me daarmee beledigd. Met zo'n toon heb ik liever dat je niet reageert.

Niemand heeft jou verplicht om mijn project te volgen. Ik wil best wel vragen beantwoorden maar jij hebt me daarmee beledigd. Met zo'n toon heb ik liever dat je niet reageert.

Ik ben dat met hem eens. Die neerbuigende opmerking over die scooter was onnodig.

Ik zie veel liever dit soort opmerkingen. We moeten iedereen in zijn waarde laten

hendrik-jan

jagfanaatje    0

ik hoop dat je gelijk hebt dat hij niet naar de schroot gaat.

maar daar leek het wel op, zeker als je zegt dat je het kenteken eraf gooit, en hem ALLEEN voor onderdelen te koop zet.

ik snap ook dat je er nu geen hopen met geld in kunt gooien.

maar als advies wil ik je dan wel zeggen dat je op een goede manier moet beginnen, wat niet heel veel geld kost.

-gewoon eerst overschrijven, dan is de auto van jou. haal een uittreksel bij de gemeente, en hij staat op je naam.

-en bij het overschrijven meteen schorsen, dan kun je een jaar sleutelen/denken/sparen/enz.

-dan rustig aan de gang gaan, ook mss een manual aanschaffen, en juiste gereedschap?

-en hier op een nette manier dingen vragen.

dan heb je geen tijdsdruk, en  kun je dingen doen wanneer het ook financieel kan.

mijn ervaring is dat ik het momenteel niet zo best heb, en ik mijn xjs(V12) dan gewoon laat staan tot het weer beter gaat.

ik kan je ook zeggen dat dit het meest gebruiksvriendelijke forum  is wat ik ergens ben tegengekomen.

en de mensen hierop zeer positief zijn, en je van alle kanten willen helpen.

je voelt je meteen thuis hier.

dus deel je ideeen en je krijgt voldoende advies, alleen kunnen wij niet in jou persoonlijke situatie kijken.

veel succes

mvg

RedCat    90

Heren, mannen,

Nu of in de nabije toekomst is dit forum er voor diegenen die nu jong zijn.

De huidige generatie doet dingen anders, sneller en gericht op de volgende actie

Al doende leert men, deductief of inductief, "who cares" als het maar leuk is

En dat het leuk blijft dat hebben we met zijn allen in de hand.

Deze jonge enthousiasteling pakt het anders aan

Laten we hem de ruimte geven, zoals hij die aan de auto geeft

Ik geef er heel wat voor als mijn zoon op die leeftijd de guts heeft om zoiets aan te pakken

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...