Jump to content

Raar wit stukje in Jaguar badge

Recommended Posts

Khrushchev    190

Sinds ik mijn auto heb stoor ik mij hier al aan. Onderin de 'u' van Jaguar zit een wit, wat lijkt op kunststof, stukje, alsof het in of op het embleem zit, maar het is er niet af te halen. Is er iemand bekend hiermee..?

post-5161-0-76087300-1384089485_thumb.jpg

RedCat    90

Het lijkt er sterk op dat de doorzichtige laag verweerd is en deels loslaat van de letters

Waar het los staat gaat het oxideren. Ik denk dat een nieuwe de slimste oplossing is

Anders kan je proberen de dofheid weg te krijgen met wat koperpoets op een doekje

26-07-2013    50

In de kunststof toplaag van de badge zitten weekmakers om de kunststof enigszins plastisch te houden.

Door de invloed van uv licht verliezen deze weekmakers hun kracht in de kunststof.

Daardoor verhard de kunststof sterk en trekt zich los van het onderliggende metaal.

Vocht krijgt de kans binnen te dringen en oxidatie vindt plaats.

Je kan poetsen tot je een ons weegt..... Het zal niet helpen.

Dus......... Een nieuwe kopen...!

Fasett    211

Hier bijvoorbeeld of daar

Maar denk ook wel bij de sponsoren, zie de banners op dit forum 

Mogelijk dan ook een leuke prijs voor een mooi gebruikt exemplaar. 

Khrushchev    190

Super! Bedankt voor die websites, staat heel veel op zie ik al!

Ik heb inmiddels ook gekeken op de websites van All4Jags en Jag Parts and Cars, beide hebben de emblemen niet, dus dan is nieuw kopen de enige optie, Die krengen zijn nog best duur ook. Ebay is zelfs nog duurder, wellicht kan ik daar een mooie gebruikte vinden, anders maar de hoofdprijs betalen, vind het zo ook geen gezicht.

In hoeverre is het 'fout' om mijn XJ Executive badge te vervangen voor eentje waar XJ8 op staat? Vind ik net wat mooier, namelijk. Is een X308 uberhaupt wel geleverd met XJ8 badge?

Heel erg bedankt!

Fasett    211

In hoeverre is het 'fout' om mijn XJ Executive badge te vervangen voor eentje waar XJ8 op staat? Vind ik net wat mooier, namelijk. Is een X308 uberhaupt wel geleverd met XJ8 badge?

Tja, dat is maar net aan wie je het vraagt en hoe je er naar kijkt. Voor mij is het vergelijkbaar met alle discussies over de leader. Of dat nou wel of niet op een Jaguar / Daimler geplaatst kan worden of niet. 

Ik houd erg van authentiek houden. Dus als je het mij vraagt is het 'heel fout'  :rtfm:  om een badge te vervangen, anders dan het origineel. Je hebt immers een Executive, daarom zit dat ding er ook op. 

Maar zoals je zegt 'net wat mooier', dat vinden (anderen) van die leapers ook en zetten het met veel plezier op types waar ze bij productie niet zaten.  :crying:

So, its up to you  :declare:

BernardB    21

Ok, duidelijk, bedankt! Heeft iemand enig idee waar ik een nieuwe kan kopen? Ik wil geen sticker. :P

In het chroomrandje zit een aluminiumsticker, of je het wilt of niet.

Je kunt chroomrand en sticker ineens vervangen, als je chroomrand nog goed is, dan is het veel goedkoper om alleen de sticker te vervangen.

BernardB    21

Tja, dat is maar net aan wie je het vraagt en hoe je er naar kijkt. Voor mij is het vergelijkbaar met alle discussies over de leader. Of dat nou wel of niet op een Jaguar / Daimler geplaatst kan worden of niet. 

Ik houd erg van authentiek houden. Dus als je het mij vraagt is het 'heel fout'  :rtfm:  om een badge te vervangen, anders dan het origineel. Je hebt immers een Executive, daarom zit dat ding er ook op. 

Maar zoals je zegt 'net wat mooier', dat vinden (anderen) van die leapers ook en zetten het met veel plezier op types waar ze bij productie niet zaten.  :crying:

So, its up to you  :declare:

Mijn X300 is door Kroymans nieuw mèt leaper geleverd, hoewel de leaper volgens mij niet op de X300 hoorde.

Ik ben verder helemaal vóór originaliteit, tenzij iets een technische verbetering is, die niet zichtbaar is (monteren swaybar van de XJR, de Andy-bracket).

Khrushchev    190

In het chroomrandje zit een aluminiumsticker, of je het wilt of niet.

Je kunt chroomrand en sticker ineens vervangen, als je chroomrand nog goed is, dan is het veel goedkoper om alleen de sticker te vervangen.

Waar is zo'n losse sticker verkrijgbaar dan? Vind ze overal alleen met chromen huls.

XJ Executive vind ik gewoon zo een lang verhaal op zo'n kleine badge, vandaar dat ik XJ8 mooier vind.

rover114    862

Welkom op het forum... :wink:

Altijd leuke discussies.

Wel/niet de leaper plaatsen, chroomrandjes( toch Kees?)

Pepperpots wel/niet.

Ja altijd leuk.

Maar ben het wel met fasett eens, zou toch liefst origineel houden, maar het is uiteindelijk jouw wagen, dus gewoon doen wat jij mooi vindt.

( is trouwens origineel niet met alleen xj8 er op geleverd..)

Als je met dat "origineel houden" te ver doorschiet dan kom je terecht bij de manier waarop de JCNA (Jaguar Club of North America) de originaliteit beoordeelt bij hun concours-wedstrijden. Dat gaat tot op het niveau van clipje hier en schroefje daar, en zelfs over de vraag of de kop van zo'n schroefje wel of niet geverfd was af-fabriek.

Lees en huiver bij hun "Concours score book"; kijk maar eens naar hoofdstuk E (bladzijde VI-6):

http://www.jcna.com/library/concours/Rule%20Book/Chapter%20VI%20-%20Judges%27%20Guide%20for%20Scoring%20Non-Authenticity.pdf

hendrik-jan

Fasett    211

Als je met dat "origineel houden" te ver doorschiet dan kom je terecht bij de manier waarop de JCNA (Jaguar Club of North America) de originaliteit beoordeelt bij hun concours-wedstrijden. Dat gaat tot op het niveau van clipje hier en schroefje daar, en zelfs over de vraag of de kop van zo'n schroefje wel of niet geverfd was af-fabriek.

Lees en huiver bij hun "Concours score book"; kijk maar eens naar hoofdstuk E (bladzijde VI-6):

http://www.jcna.com/library/concours/Rule%20Book/Chapter%20VI%20-%20Judges%27%20Guide%20for%20Scoring%20Non-Authenticity.pdf

hendrik-jan

Ha, (h)eerlijk, tot op het laatste nippeltje?(!). 

Zouden ze er dan ook nog wel in rijden … 

BernardB    21

Waar is zo'n losse sticker verkrijgbaar dan? Vind ze overal alleen met chromen huls.

XJ Executive vind ik gewoon zo een lang verhaal op zo'n kleine badge, vandaar dat ik XJ8 mooier vind.

Ik heb voor mijn auto op ebay gekeken en op een bepaald moment kwamen de juiste stickers voorbij.

Kijk ook op ebay.co.uk, daar is vaak meer te vinden dan op .nl!

Hieronder 2 links waar je misschien wat mee kunt!

Succes!

http://m.ebay.com/itm/300993636572?nav=SEARCH&sbk=1

http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?sbk=1&nav=SEARCH&itemId=400599434453

exlid1    3

hendrik-jan

En zo heurt het !!

koleijen    138

Harro,

moet ik mijn idee bij en over jou drastisch bij gaan stellen?

Is bovenstaande opmerking gemeend???

Zoja: je lult!

Kan het me niet voorstellen dat de man van de eigenzinnige LCD oplossingen etc. mee gaat in bovenstaand!!

Toe nou Harro, nee toch??

Zoja... ik wil dan niets meer van je lezen qua inventieve reparaties, verloren babies of wonderschone schoonzussen!

I'll block you...

Ko

exlid1    3

Ach, Ko, mijn populariteit kan wel een deukje hebben...:wink:

Wel jammer trouwens, ben net bezig met de nieuwe eigenaar van de D6 om een gebroken kabeltje van de linker deurhandel te repareren met een ontplasticd (huh?) kroonsteentje...

• 2 weeks later...
Khrushchev    190

Uiteindelijk heb ik een mooie gebruikte op de kop kunnen tikken op ebay voor een paar euro.

Bedankt voor alle hulp en de hele handige websites waar ik zeker in de toekomst ook nog wat aan zal hebben!

post-5161-0-93830100-1385469835_thumb.jpg

Fasett    211

Uiteindelijk heb ik een mooie gebruikte op de kop kunnen tikken op ebay voor een paar euro.

Bedankt voor alle hulp en de hele handige websites waar ik zeker in de toekomst ook nog wat aan zal hebben!

Leuk en goed om het eindresultaat te vermelden. (is in zekere mate al het dank je wel voor ieders bijdrage).

Blijf lezen en actief op het forum, handige websites zijn er alleen met actieve deelnemers.  

Khrushchev    190

Leuk en goed om het eindresultaat te vermelden. (is in zekere mate al het dank je wel voor ieders bijdrage).

Blijf lezen en actief op het forum, handige websites zijn er alleen met actieve deelnemers.

Helemaal waar!

Nog wat fotootjes, hij zit er inmiddels ook al op.

post-5161-0-43356600-1385654113_thumb.jpg post-5161-0-43771100-1385654118_thumb.jpg

keesh    1538

Helemaal waar!

Nog wat fotootjes, hij zit er inmiddels ook al op.

.... mooi maar andere stickers dan origineel staan niet op een Jag. Op die van mij zat een badge in de zelfde stijl op mijn Jag en die heb ik zelfs verwijderd.

Mika Kindt    108

ontplasticd (huh?) kroonsteentje...

Ken beuren. Heb het ook wel eens gezien, een kroonsteentje waarvan ik zeker wist dat er ooit nog plastic zat...

Mika Kindt    108

.... mooi maar andere stickers dan origineel staan niet op een Jag. Op die van mij zat een badge in de zelfde stijl op mijn Jag en die heb ik zelfs verwijderd.

Ik heb een prachtig brits vlaggetje die het toch wel een beetje af maakt. Net als het forum logo naast je Jaguar badge...

Mika Kindt    108

Zo lang het geen XJR badge is vind ik het niet fout voor een 3.2 :imsohappy: