Jump to content

X308 Telefoon / audio aansluiten Jaguar radio

Recommended Posts

Pauluspp    288

Ik heb met de de "cassette van een tientje methode" nog even geprobeerd dmv de stuur bediening door mijn mp3 munu te skippen. Het werkt niet dus. De doorspoel mogelijkheid op de cassetterecorder reageert op het pauze-deel van het bandje, het lege stukje.

Bij de Belkin draait niets dus er is niets om op te reageren.:wink:

• Like 1

Pizzaman    763

Het zooitje is besteld en ik hou jullie op de hoogte.

Het grote nadeel van de 'telefoon aan de stekker' is JUIST dat ie constant oplaadt.

Daardoor ontstaat een soort 'geheugen' in je telefoon batterij. Wij hebben dat bemerkt,

bij mensen die zo'n 'plug-in carkit' hadden speciaal voor hun merk/type telefoon.

Op een gegeven moment dan kan dat ding nog 2-3 uur met een acculading toe.

Immers is ie 'prik-verslaafd' geworden en moet er dan ook constant aan hangen.

Bij mij gaat ie dan ook pas aan de (auto)lader als ie ook echt nog maar 10% heeft of zo.

Regelmatig laat ik 'm ook helemaal 100% ontladen, zodat ie z'n accu capaciteit behoudt.

Die sticker weet ik nog niet waar ik ze vandaan haal, maar zodra ik het weet horen jullie het.

Want ik ben van plan die als 'bedrijfshebbedingetje' uit te gaan delen, mits enigszins betaalbaar.

DWZ logo d'r op et cetera, en dan krijg je d'r wel eentje gratis. Uhhh als ze geen kapitaal kosten!

Vorig jaar hadden we bedrijfsmutsen - dat was ook wel lollig al m'n klanten lopen er nu mee lekker warm.

Relatiegeschenken moeten wel een beetje nuttig zijjn he! 150 mutsen uitgedeeld inmiddels...

exlid1    3

Pizzamutsen! Mooi man!

Ja, dat van die accu's is bekend, doe ik ook al jaren zo.

Ook met de laptop, met alles en dat werkt perfect.

Maar dat staat los van dit verhaal.

Die cassette laadt niets op, gaat gewoon in je 3,5 mm jack.

Benieuwd naar de gadgets, zal wel loslopen met die prijs toch?

Als ik ooit nog eens een bodemonderzoek moet laten doen ga IK naar Mario de pizzabakker! :wink:

Pizzaman    763

Het hele spulkost net iets over de 100 euro.

Een nieuwe Parrot (de simpelste) kost al meer.

Een nieuwe 2x DIN radio ook, en een 2e hands CD wisselaar ook.

Kijk dan vind ik een experimentje nog wel leuk te doen.

Is het niks dan gaat het weer terug, en volgende poging.

(BTW zo ben ik ook aan de vrouw gekomen)

Yatour USB/SD/AUX IN MP3 interface adapter voor Ford autoradio's (YTM06-FRD1) 64,00€

Yatour Bluetooth carkit module (YT-BTMT) 45,00€

Yatour afstandsbediening voor de Bluetooth module (YT-REMO) 9,50€

Subtotaal: 97,93€

Nederland Pakket Aangetekend: 6,65€

BTW (21%): 21,96€ <--- Rutte belt en swingt met u mee

Totaal: 126,55€ (maar zakelijk gezien is de BTW dan weer aftrekbaar)/

Pizzaman    763

Nou ik copy-paste het van de rekening... Mja ik zie het probleem al...

het subtotaal is ex BTW, de genoemde stuksprijzen dan weer inclusief.

In ieder geval, mijn schuld is het niet....  :sarcastichand:

Totaal 126,55€ inclusief BTW en verzendkosten. Volgens mij klopt dat wel?

In ieder geval. Ik wil het gewoon goed hebben + naar mijn zin en dit lijkt er het meest op.

Dan vind ik dit wel leuk nog, ook voor de centen. Bevalt het niet, dan is het een 'auto van de zaak',

en relatief kost het allemaal niet zoveel (bedenk even de bijtelling voor een nieuwe Skoda... juist...vet LOL dan)

...dus ros ik er desnoods Bang & Olufsen in als 't bagger klinkt of niet werkt. :superman: Hahahaha!

exlid1    3

Je trekt het af op de zaak. Werkt het niet naar je zin trek je het er weer uit en verkoopt het privé met 40% korting, maak je nog winst. [emoji83]

Pizzaman    763

Nou dat was snel! Ik heb het spul binnen,twee doosjes en 1 opneemknop dingetje.

Nou nog even een moment vinden om het in te bouwen.

post-6153-0-49113400-1421508522_thumb.jpg

post-6153-0-76304300-1421508534_thumb.jpg

sonsan    482

Nou dat was snel! Ik heb het spul binnen,twee doosjes en 1 opneemknop dingetje.

Nou nog even een moment vinden om het in te bouwen.

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. En of het inbouwen ook voor "een leek" te doen is.

Pizzaman    763

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. En of het inbouwen ook voor "een leek" te doen is.

Ik denk van wel, het grootste probleem wordt de S-type gezien de radio er 'vast' in zit,

en niet met een piel-gereedschapje er uit kan worden geschoven.

Dat wordt dus de halve middenconsole uit elkaar schroeven.

Gewoon ff een dagje geen forum? :sarcastichand:

Ik denk een uurtje of twee werk, maar gezien de garage nu een rotzooi is,

even wachten op een beetje redelijk weer. Vandaag regen, dat wordt 'm niet.

Pizzaman    763

Mja da's niet echt te plannen, deze week ben ik de gehele dag de hort op van 6 uur 's morgens tot half vijf.

Om daarna nog wat te gaan doen zal wel niks worden, waarschijnlijk baggerweer en snel donker. 

wimb    584

Bedoel je wat pizzaman besteld heeft? Ik verwacht het eerlijk gezegd wel.

De X308 (waar dit topic eigenlijk over gaat) heeft hele andere aansluitingen voor de cd-wisselaar. Daar wordt een ai-net aansluiting van Alpine voor gebruikt. Ik ben met mijn zoektocht nog niet veel wijzer dan dat het protocol wel of niet standaard is en dat schijnt van het model radio af te hangen. Het lijkt er wel op dat tot (of tot en met) '98 het wel helemaal volgens de Alpine standaard is en daarna niet.

Stefudema    10

@Stef: ik denk dat je het merk Clarion bedoelt. Denso maakt automotive onderdelen.

Ik heb werkelijk geen idee...

Maar: heb hier nog een navigatie systeem liggen uit een x-type maar zowel het touchscreen als de nav module zijn van denzo. Maar geen idee hoe dat zit met de niet navigatie audio systeem.

Pizzaman    763

Vanwege het @%@%#$@weer moet ik effe wachten, ik ga niet op straat klooien.

Maar dan kan ik terecht bij degene die het onderhoud normaal gesproken zal uitvoeren.

Ik ga er wel zelf mee aan de slag maar kan dan op zaterdagochtend zijn garage lenen.

Voor zover ik heb begrepen 'belazert' de Yatour eigenlijk de radio, die denkt dat het een CD-wisselaar is.

Je kan er een SD kaart of een USB stick aan hangen, er zit ook een 'line in' aan.

Dat gaat goed bij iedere radio tenzij die iets te maken heeft met het totale systeem.

Ik heb begrepen dat je bij een S-type OOK bij het er aan hangen van een wisselaar 'iets moet inlezen' ofzo,

dus ongetwijfeld zal dat bij mij ook moeten, en bij de serie 2 S-type (na 2003) en de X-type zal het nog weer anders zijn.

Dus dan kan je gedonder verwachten als je war moderners hebt.

Echter bij eerdere typen moet het zonder meer kunnen. De vraag is of er de juiste stekker aan zit,

Overigens worden ALLE autoradio's gewoon door Blaupunt, Clarion of Alpine of zo geproduceerd.

Voor de Ford-kloon-radio's van de Jag S-type serie 1 is de stekker in ieder geval passend.

NB: de Yatour maakt gebruik van de CD-wisselaar ingang. O ja, dan moet je dus NIET al een wisselaar hebben.

Of die komt dan te vervallen, want je radio gaat niet meerdere wisselaars snappen.

Plus je radio moet natuurlijk wel een wisselaar kunnen bedienen, anders gaat het ook niet werken. 

Daarbij heb ik ook een Bluetooth-pakketje dus ik zou ook nog muziek vanaf de telefoon moeten kunnen 'streamen'.

Als het werkt zal ik dat wel proberen en hier posten, maar daar ging het mij niet in de eerste plaats om.

• 2 weeks later...
mattijs    16

zie een leuk alternatief op de bluetooth retrofit:

http://www.technologytell.com/apple/138669/kinivo-btc455-bluetooth-car-kit/

De Kinivo btc-455 en deze dan aansluiten op de ACM. Heb tot nu toe nog niet de aux poort gebruikt. (ik ga daar maar eerst iets op aansluiten om de werking/gedrag van de aux port te testen. Bijv. wat gebeurd er als de aux poort gebruikt wordt tegelijkertijd met de ipod etc..)

• 2 weeks later...
Pizzaman    763

Intussen b heb ik de Yatour vandaag in de S-type gezet, het geprutst viel me nogal mee.

Was in een uurtje klaar (ik denk binnen een half uur moet ook kunnen).

Nou heeft ie dus een 'nieuwe'  CD wisselaar, althans de yatour werkt als nep-wisselaar,

maar ja natuurlijk snapt de Jag het weer niet dus nog effe langs Werkman om 'in te leren'.

En dan zou ie het moeten gaan doen. MP3 in plaats van CD wisselaar. we gaan het zien.

Overigens heb ik er ook een bluetooth- geval bij, dat werkte al, maar nog geen geluid over de speakers.

De telefoon herkende 'm al wel. Dus ook dat is OK. Verhaal over de inbouw HIER: https://www.jaguarforum.nl/forum/index.php/topic/10098-hoe-krijg-ik-die-radio-er-uit/

Als het werkt maak ik ook wel effe een filmpje.

Volgens mij moet die in ieder geval in alle 'Ford-kloon-radio's' werken,

en er is vast ook wel een versie die op andere Jags werkt.

• 2 weeks later...
samm000    6

Hallo,

Ik probeer de aansluiting te volgen van de eerste post, echter komen de kleuren niet overeen met elkaar.

Wel heb ik de 12v en 5v kunnen vinden, is de 2v die ik meet voor de mute schakelaar?

Ik hoor het graag.

• 2 years later...
joostvdv    0

Bedankt Jagjunkie!

Ik heb het gedaan zoals je het beschreef en het werkt perfect. Ik heb een Bury CC 9048 gebruikt en de kwaliteit is uitstekend. 

Nu kan ik met mijn iPhone 5 bellen via de al ingebouwde carkit (voor de oude Motorola Startac) en muziek afspelen via de radio.  Perfect!

Als iemand het ook wil doen, laat maar weten, dan beschrijf ik het nog wel even. 

PS: Overigens staat er een foutje in de beschrijving van Jagjunkie: de tweede 'Audio in +' moet 'Audio in -' zijn. 

Verder moet je dat verhaal over dat massaschakelaartje negeren.

Beste Michiel,

misschien al wel te lang geleden, maar kun je de aansluiting beschrijven en evt foto's bijvoegen? Ik probeer ook een bury aan te sluiten maar deze maakt nog geen contact met radio...