Jump to content

X308 Telefoon / audio aansluiten Jaguar radio

Recommended Posts

Pizzaman    763

Het wordt dan geen Parrot denk ik... de versterker van de radio omzeilen vind ik eerlijk gezegd nogal maf.

De radio is speciaal gemaakt om geluid te produceren, heeft ook balance/fader/bass/treble regeling etcetera.

Lijkt me HEEL STUG dat een Parrot dat ook net zo goed kan. (overigens heb ik dan dezelfde radio als jij,S-type bj 2000).

Het lijkt me dan inderdaad dat ie de hele radio gewoon niet gebruikt en alleen de speakers. 

BTW dat was wel een goed en duidelijk antwoord waar ik wat aan had, dankie!

Met de Bury heb ik wellicht een probleem... in mijn S-type zit geen carkit.

Het gaat me er specifiek om of het geluid uit de radio komt, of niet.

In een extra piefje aan het stuur heb ik weinig zin...

Temeer daar ik de originele ook nog moet repareren want die is niet 100%

Pizzaman    763

Ik heb wat gevonden, wellicht is het ook voor de X308 mensen iets.

G Het is een dingetje dat kan je achter in je radio pluggen en dan heb je een USB oplossing die je met de originele radio kan bedienen.

Dit zou moeten passen voor mensen met een X-type of S-type (Ford radio, ja bah vies woord). http://www.carinterface.nl/yatour-usb-sd-aux-in-mp3-interface-voor-ford-autoradios_ytm06-frd1

Voor de anderen wellicht zit hier iets bij (of elders op die site): http://www.carinterface.nl/ford

Ik denk dat ik daar voor ga, dan heb ik een MP3 via de originele radio en met bediening via de originele CD/stuurbediening.

Handsfree ga ik dan ook nog wat mee prutsen... Let op wie zoekt zal vinden.

siepieooo    86

X-type..... Ford radio of niet, ik ben er heel gelukkig mee! Alles lekker in een systeem. Touch screen bediening clima, redelijk groot scherm, navigatie, handsfree bellen met de hele namenlijst in het systeem. Ik vind het een super systeem. Het enige dat ik een beetje mis is dat er geen USB stick in kan maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door alle voordelen die dit systeem heeft.

Odin    118

Ik heb wat gevonden, wellicht is het ook voor de X308 mensen iets.

G Het is een dingetje dat kan je achter in je radio pluggen en dan heb je een USB oplossing die je met de originele radio kan bedienen.

Dit zou moeten passen voor mensen met een X-type of S-type (Ford radio, ja bah vies woord). http://www.carinterface.nl/yatour-usb-sd-aux-in-mp3-interface-voor-ford-autoradios_ytm06-frd1

Voor de anderen wellicht zit hier iets bij (of elders op die site): http://www.carinterface.nl/ford

Ik denk dat ik daar voor ga, dan heb ik een MP3 via de originele radio en met bediening via de originele CD/stuurbediening.

Handsfree ga ik dan ook nog wat mee prutsen... Let op wie zoekt zal vinden.

He een Yatour. Staan wel redelijk goed bekend. Ik ben benieuwd of dat lekker werkt.

Dit komt wel in plaats van de cd wisselaar, dat is dan wel zonde, die gebruik ik ook. Maar je hebt wel de originele stuurbediening.

Ze hebben ook een bluetooth module voor dit ding waarmee je zou moeten kunnen bellen, dan ben je in 1x klaar.

Als je met ding ding aan de slag gaat houd ons op de hoogte. Kan voor een aantal lieden hier ook een interessante oplossing zijn.

dyque    1

Hier heb ik ook interesse in. Heb alleen online niet kunnen zien of het ook voor de X308 werkt..

Mocht iemand er ervaring mee hebben hoor ik het graag!

exlid1    3

Moeten jullie me toch eens uitleggen waarom dat beter zou zijn dan de Belkin cassette, met of zonder bluetooth (keuze).

Dan heb je ook dit alles, inclusief handsfree bellen, inclusief MP3, inclusief je stuurbediening, PLUS nog steeds je CD-wisselaar...

Heb je dus gewoon meer voor minder en hoef je niks in- of uit te bouwen ook.

Pizzaman    763

Moeten jullie me toch eens uitleggen waarom dat beter zou zijn dan de Belkin cassette, met of zonder bluetooth (keuze).

Dan heb je ook dit alles, inclusief handsfree bellen, inclusief MP3, inclusief je stuurbediening, PLUS nog steeds je CD-wisselaar...

Heb je dus gewoon meer voor minder en hoef je niks in- of uit te bouwen ook.

Nou voor MIJ is het beter want die van mij heeft geen CD wisselaar,  dus de keus is een 2e hands wisselaar (100 euro?) ergens weghalen of zo'n MP3 (goedkoper) aanschaffen.

Bovendien kan je dus met die MP3 ook nummers skippen, en schakelen tussen verschillende albums, dat zal je met zo'n cassette-ding niet kunnen denk ik.

Bovendien werkt het 'direct' op een digitale ingang, dat zal ook beter zijn dan via het magnetisch kopje van het cassettedek...

Ze hebben ook een bluetooth module voor dit ding waarmee je zou moeten kunnen bellen, dan ben je in 1x klaar.

Als je met ding ding aan de slag gaat houd ons op de hoogte. Kan voor een aantal lieden hier ook een interessante oplossing zijn.

Ja bluetooth hebben ze ook, dan zou ik m'n smartphone ergens in een houder kunnen zetten en het schermpje gebruiken om te bellen.

In ieder geval kan ik dan gebeld worden, da's al wat - ik bel vrij weinig maar wordt vaker gebeld. Is volgens mij het meest simpel om het zo te doen.

Ik hou jullie wel op de hoogte hoe 't gaat. 

Pizzaman    763

Je hebt geen wisselaar nodig voor zo'n cassette, vriend, en met die cassette kun je ook skippen en schakelen wat je wilt...

Ik zie de voordelen voor jou wel hoor: je CD wisselaar blijft behouden. Maar die is bij mij niet aanwezig.

Hoe werkt dat 'skippen' dan? Op de zoekfunctie van de radio? Of zitten er knopjes op de cassette?

Dan nog blijft het via de opnamekop van de cassette lopen. En eh... hangt er dan een snoertje uit je radio?

Pizzaman    763

??? Ik heb ze wel eens gezien, dan was het een nep-cassette die je er in douwde,

met een plug daar hing je dan je CD-walkman aan... die zat dan aan een snoertje naar de casettegleuf van je radio.

Zal er wel een bluetooth plus een memorystick ingebouwd zitten in die nep-cassette dan.

Maar de vraag is hoe doe je dan 'volgend nummer', werkt dat?

exlid1    3

Je hebt ze dus ook met bluetooth, maar daar is al een uitgebreid topic over. Skippen en zo doe ik altijd via het device zelf want ik heb geen stuurbediening. Denk inderdaad niet dat dat via stuur of radio kan dus daar zou je mogelijk het verschil kunnen maken (zou bij mij ook niet opwegen tegen het verlies van de wisselaar overigens), maar dat zouden we eens aan Pauluspp kunnen vragen. Die heeft cassette en stuurbediening. Anders probeer ik het in juni zelf wel een keer, laat ik dat tegen die tijd wel even weten. :wink:

Pauluspp    288

Geen idee. Nog niet geprobeerd. Meestal kies op mijn mp3 een artiest en speel dan af wat ik daarvan heb.

Skippen doe ik inderdaad ook op de speler zelf. Ik meld wel even of het lukt....maar het lijkt mij van niet.

Overigens vind ik de geluidskwaliteit best goed! Oké...geen Bose kwaliteit maar meer dan acceptabel.:-)

Odin    118

Er zit in de radio van de S type een mogelijkheid om op de casettespeler een nummer te skippen. Weet ff niet welke knop en of dat via het stuur kan. Wordt genoemd in de handover video en zal ook in het radio boekje staan.

sonsan    482

Geen idee. Nog niet geprobeerd. Meestal kies op mijn mp3 een artiest en speel dan af wat ik daarvan heb.

Skippen doe ik inderdaad ook op de speler zelf. Ik meld wel even of het lukt....maar het lijkt mij van niet.

Overigens vind ik de geluidskwaliteit best goed! Oké...geen Bose kwaliteit maar meer dan acceptabel. :-)

Bose kwaliteit....?. :music:

Als je een beetje rondhangt bij audio forums en je roept dat, dan wordt je bijna geroyeerd.... of gelyncht :vinsent:

In (serieuze) audiokringen een niet al te beste naam, maar ze leveren 'mooi spul'

Pizzaman    763

Ja dat die mogelijkheid er voor de cassette op zit weet ik, het werkt ook, en kan via de stuurbediening.

Dan spoelt ie door naar de volgende song/pauze (of hij produceert "bandsalat').

\Ik was nieuwsgierig of het werkte, maar als je steeds h\'het device' gebruikt weten jullie dat dus niet.

Geeft ook niet, ik ga voor de 'bose kwaliteit'... LOL. We gaan 't zien.

Ik ben best wel een audio-freak (heb ook 7 gitaren...) dus 't moet wel echt goed zijn.

De kwaliteit van de radio is OK, maar 't moet niet minder worden.

Ben niet helemaal tevreden overde ontvangst van sommige zenders, bijvoorbeeld.

Dat is beter in m'n busje, maar ja, daar zit een antenne op en (plus hoogte busje) scheelt dat 2 meter.

Ik denk dus niet dat het de radio is die slecht ontvangt. 

Pizzaman    763

Bose kwaliteit....?, kijk uit wat je zegt. :music:

Als je een beetje rondhangt bij audio forums en je roept dat, dan wordt je bijna geroyeerd.... of gelyncht :vinsent:

In (serieuze) audiokringen een niet al te beste naam, maar ze leveren 'mooi spul'

Inderdaad het is meer design dan geluid. 

Het standaard geluid in de S-type mag er wezen, overigens.

Zonder nou meteen lyrisch te worden... best goed.

Verder weet ik dat ie beter klinkt, als je er mee rijdt, omdat andere auto's gewoonweg meer kabaal maken. 

In m'n Mini heb ik een heel goede installatie, echter alleen leuk als je stil staat, op snelheid: ach ja...

Wat dat betreft is het ook weer 'elk nadeel heeft z'n voordeel' - in de Jag MOET het goed klinken.

Als het ruk klinkt dan zal je dat dus ook merken als je rijdt. En dan trekt ik het spul er uit en gaat er wat anders in.

Anyway jullie gaan het hier wel vernemen of het werkt.

exlid1    3

Er zit in de radio van de S type een mogelijkheid om op de casettespeler een nummer te skippen. Weet ff niet welke knop en of dat via het stuur kan. Wordt genoemd in de handover video en zal ook in het radio boekje staan.

Klopt, op de 300/308 ook, en de vraag is nu dus of je met die knoppen ook de nummers op je MP3, telefoon of ander device kunt skippen.

Zou me zeer verbazen, maar het is altijd even het proberen waard natuurlijk.

Voor mij nutteloos want ik heb geen stuurbediening, dus de greep naar de radioknoppen of naar de telefoon is zo ongeveer hetzelfde.

Het (Harman Kardon) geluid met de 1,5 meter lange antenne op de 300/308 is super overigens (size matters, de todas maneras!) :wink:

Pauluspp    288

Bose kwaliteit....?. :music:

In de MB C heb ik Harman Karden als extra optie. De C heb ik ingeruild en ik krijg volgende week een Volvo XC60 met als optie Premium Sound van DynAudio. Heel mooi spul! Ook ik stel hoge eisen aan audio maar in de 308 wil ik alles standaard laten en niet opleuken met "woofers en waffers" :wink:

Mijn achtergrond is een klassiek piano- opleiding en ik heb jaren in een band hammond en keyboards gespeeld. Dus ik hou wel van een mooie installatie.

Die heb ik dan ook in mijn eigen werk/hobbykamer gezet. In de huiskamer vond mijn partner die grote jongens van B&W minder en daar is inderdaad voor een Bose installatie gekozen. Toch wel een mooi heldere sound! :-)

We dwalen nu wel erg af.......

sonsan    482

In de MB C heb ik Harman Karden als extra optie. De C heb ik ingeruild en ik krijg volgende week een Volvo XC60 met als optie Premium Sound van DynAudio. Heel mooi spul! Ook ik stel hoge eisen aan audio maar in de 308 wil ik alles standaard laten en niet opleuken met "woofers en waffers" :wink:

Mijn achtergrond is een klassiek piano- opleiding en ik heb jaren in een band hammond en keyboards gespeeld. Dus ik hou wel van een mooie installatie.

Die heb ik dan ook in mijn eigen werk/hobbykamer gezet. In de huiskamer vond mijn partner die grote jongens van B&W minder en daar is inderdaad voor een Bose installatie gekozen. Toch wel een mooi heldere sound! :-)

We dwalen nu wel erg af.......

Van B&W naar Bose..... Dat moet in het begin een beetje pijn hebben gedaan!

Ja, we moeten maar eens een keer een aparte topic hierover maken in de JF-Kroeg. Er zijn wel meer audio freaks binnen dit forum die een leuke bijdrage kunnen leveren. :music:

Pizzaman    763

Filmpje gevonden van die Yatour, hier zie je hoe het werkt op een Ford-radio (zelfde soort die ook in een S-type zit).

Kennelijk kan je dus ook de map (CD nr) en daarna het nummer selecteren.

Het aantal mappen is beperkt tot 6, maar daar kan je dan 99 nummers in zetten.

Meer schijnt ook te kunnen dan geeft de radio echter 55 weer in plaats van 155.

Pizzaman    763

Een bijkomend bluetooth kitje, wat samenwerkt met de MP3-CD-dinges.

Dan kan je ook muziek vanaf je telefoon streamen. Alles bij elkaar nog geen 100 euro.

Plus het spul blijft 100% origineel, je ziet er niks van, en met de stuurwielbediening te bedienen.

Zeggen ze. Nouja we gaan het zien. Morgen bestellen.

Als ik je op een meeting zie (hoor...) kunnen we kijken of het ook goed geluid geeft.

Ten opzichte van jouw oplossing dan. 

Oja,en de telefoon gaat er dan zo in:

exlid1    3

Hé! Die telefoonplakker is wel erg handig zeg! Hoeveel keer plakken ongeveer? En waar haal je die?

Ja, ten aanzien van de stuurbediening is het zeker een mooie oplossing. Dat maakt het verschil.

Anders (zoals voor mij bijvoorbeeld) niet, want dan bereik je hetzelfde met een bluetoothcassette voor 3 tientjes.

Ik heb zelf overigens liever cassette met draadje (1 tientje), want de BT cassette moet je wel steeds opladen en je telefoon is dan ook steeds eerder leeg.

Ok, geluid gaan we nog testen dan! Met bier! Maar ik wil m'n CD speler ook niet kwijt hoor, dus gewoon voor de weet!