Jump to content

X308 Telefoon / audio aansluiten Jaguar radio

Recommended Posts

Pizzaman    763

Leg uit, waarom niet?

Weet niet, omdat het hier gaat over de X308 en ik toch nooit ergens eens vet geluk mee schijn te kunnen hebben?  :sarcastichand:

De originele radio in de S-type is OK, maar ik heb er dus geen CD-wisselaar o9f whatever bij.

En ook geen bluetooth-handsfree. Mijn idee was de hele zooi te vervangen...

sonsan    482

Weet niet, omdat het hier gaat over de X308 en ik toch nooit ergens eens vet geluk mee schijn te kunnen hebben?  :sarcastichand:

De originele radio in de S-type is OK, maar ik heb er dus geen CD-wisselaar o9f whatever bij.

En ook geen bluetooth-handsfree. Mijn idee was de hele zooi te vervangen...

Oké, maar ik heb inmiddels wel begrepen dat dit soort aanpassingen een hels karwei is wat aardig in de papieren gaat lopen. Gewoon uitlaten dat ding en genieten van je V6 sound!

Pizzaman    763

Is een andere aansluiting, maar ik kan ze wel bestellen in de juiste.

Dan ga ik dit topic maar eens doorlezen... 

Ik wil in ieder geval de bluetooth en ook een mogelijkheid om MP3 af te spelen.

Even kijken wat de meest eenvoudige oplossing is. 

Heb inmiddels ook een optie om de hele rimram te vervangen door een 2xDIN,

Daar zit dat allemaal in, en zou (inclusief de stuurwielbediening functionerend houden) nog geen 250 euro kosten.

Oké, maar ik heb inmiddels wel begrepen dat dit soort aanpassingen een hels karwei is wat aardig in de papieren gaat lopen. Gewoon uitlaten dat ding en genieten van je V6 sound!

Zullen d'r wel eerst een paar blerpijpen onder moeten, want jemig wat is die Jag stil zeg.

• Like 1

isabella    762

Je bent gemiddeld bij de 308     2 uur bezig om alles aan te leggen.

Dan heb je Parrot voor je communicatie met je i-phone (navi,bellen etc,)

En je hebt dan een aansluiting voor je ipod en andere USB gerelateerde dingen.

En je hebt alle geluid over de luidsprekers van de auto.

isabella    762

Ja, maar dan heb je het over het vervangen van de originele radio.......

En DAT willen de meeste nou juist niet.....

Vandaar onze oplossing met de kabel.

Pizzaman    763

Op zich maakt het mij weinig uit zolang de tint van de verlichting en de regelbaarheid (dimmer) blijft werken.

Maar het argument was bij mij meer dat ik dik 100 euro moet neerleggen voor de simpelste parrot, dan nog het kabeltje et cetera.

En dan heb ik nog steeds een 15 jaar oude radio die nog weer wat extra's nodig heeft om MP3s te draaien.

Maar, in een klassieke XJ is het toch wat anders dan in de vrij moderne S-type denk ik.

Odin    118

Ik heb in mijn S type ook de originele pre-facelift 2 din radio met cassete speler zitten. Heb wel de 6 cd wisselaar achterin.

Juist om de originele uitstraling en stuurbediening te houden een Parrot er in laten zetten (MK9100 geloof ik). Werkt ideaal, Bluetooth met telefoon, kan ook audio streamen, iPhone aansluiten gebruik ik niet maar USB van 32GB of 64GB is dan wel weer erg lekker voor een hoop muziek.

Geluidskwaliteit is voor mij helemaal prima.

Ik wil bewust geen nieuwe glimmende 2din. Ik zou het alleen overwegen met navigatie er in, aangezien er geen updates zijn voor het ingebouwde stukje antiek. Maar gebruik nu indien nodig een losse navi en dat is een stuk voordeliger dan een 2din waar alles in zit, zeker ook met kaart updates.

Pizzaman    763

Dan heb jij zoiets: https://www.conrad.nl/nl/parrot-mki9100-inbouw-bluetooth-handsfreesysteem-met-led-scherm-1209199.html?sc.ref=Homepage

De CD-wisselaar heb ik niet, eet die ook 'brand-CD's' misschien is het dan wat. 

De originele radio +het geluid zijn meer dan voldoende, daar gaat het mij niet om.

Moet zeggen de kosten van deze parrot vallen me mee.Maar dan nog 65 euro erbij voor het kabeltje.

Plus de montage... nouja dat is bij een 3xDIN radio ook. 

Hoe werkt dat met 'audio streamen'. USB-stick? Daar gaat nog meer op dan op een MP3-CD.

Dat kan natuurlijk ook! Eigenlijk nog beter. Maar hoe bedien je dat dan?

Ik heb al een losse navi, om de  reden die jij ook al noemt. Veel makkelijker.

mattijs    16

@pizzaman: die laatste link van die parrot is wel nice! omdat dit volgens mij op android draait.. zou deze dan ook met een bluetooth obd dongle kunnen praten? en dan natuurlijk torque installen op die parrot.

tis wel een mooi dingetje en zou eventueel best goed ingebouwd kunnen worden op bijv. de plek van de asbak

Pizzaman    763

Ja of op de plek van de originele navi (bij mij: cassetteopbergbakje).

Of je er je motormanagement mee aan kan sturen betwijfel ik (Torque? Wasda?)

Maar er zijn zat dubbel-din apparaten die het allemaal ook kunnen.

En qua kosten gaat het dan wel tikken, dat ding kost 350 euro.

mattijs    16

Pad van de dubbel din ga ik niet bewandelen.. maar een klein extra apparaatje wat ik in de lus kan opnemen is altijd het onderzoeken waard ;)

torque is een android app die motormanagement uitleest.

Pizzaman    763

Misschien is het voor mij wel interessant zo'n ding wat jij hebt, heb net wat video's zitten bekijken op youtube.

Wat ik echter niet snap, maakt ie nou gebruik van de radio-versterker of niet?

Lijkt me niet dat dat ding zelf zo'n fantastische versterker heeft ingebouwd... 

Odin    118

Dan heb jij zoiets: https://www.conrad.nl/nl/parrot-mki9100-inbouw-bluetooth-handsfreesysteem-met-led-scherm-1209199.html?sc.ref=Homepage

De CD-wisselaar heb ik niet, eet die ook 'brand-CD's' misschien is het dan wat. 

De originele radio +het geluid zijn meer dan voldoende, daar gaat het mij niet om.

Moet zeggen de kosten van deze parrot vallen me mee.Maar dan nog 65 euro erbij voor het kabeltje.

Plus de montage... nouja dat is bij een 3xDIN radio ook. 

Hoe werkt dat met 'audio streamen'. USB-stick? Daar gaat nog meer op dan op een MP3-CD.

Dat kan natuurlijk ook! Eigenlijk nog beter. Maar hoe bedien je dat dan?

Ik heb al een losse navi, om de  reden die jij ook al noemt. Veel makkelijker.

Ik heb inderdaad de MKi9100.

Audio streamen: Telefoon via bluetooth of Iphone/pod koppelen, audio bestand of playlist kiezen op telefoon en play. Dan krijg je die muziek over de speakers.

USB is makkelijker, dan selecteer je op de Parrot USB als ingang en dan kun je, als je het een beetje handig in mappen zet, kiezen op playlist, album, artist, map etc. etc. wat je horen wil.

Overigens regel je het volume via de remote van de Parrot en niet via de Radio, Parrot speelt ook als de Radio uit staat. Die remote zit bij mij in de onderste opening van mijn stuur. Niet heel mooi maar wel handig, zit niet in de weg en je hoeft niet ergens een lelijke sticker te plakken waar je dat ding aan bevestigd. Display zit tussen de twee middelste ventilatie roosters lekker centraal en de microfoon voor de telefoon achter het stuur. Allemaal zo bevestigd dat je het makkelijk weer origineel kunt maken zonder dat je ziet dat er ooit een Parrot gezeten heeft.

Geluidskwaliteit via de Parrot is overigens prima, zowel muziek als bellen. 

De originele CD wisselaar eet geen MP3 cd's. Dus alleen als je per CD 1 album brand als audio CD.

Pizzaman    763

Nee dat vind ik toch iets te goedkoop... en zonder MP3 oplossing.

Het gaat me ook niet zozeer om de centen, maar wel om wat je er voor krijgt.

Een 'invoegtoepassing' moet wel erg goed en mooi zijn om hetzelfde te kosten als een hele stereo.

BTW anders kan dit ook nog: http://www.halfords.com/sat-nav-audio/car-entertainment-technology/bluetooth-headsets-car-kits/parrot-minikit--portable-bluetooth-handsfree-kit

Pizzaman    763

Nee hoor, is ook met MP3 (ook wel Mario Pizza 3 genoemd), de hele rambam erin.

Hahaha ja ik ken ze wel. een 'summy-cassette'. Je kan er van alles aan hangen.

Maar nee dat gaat 't niet worden. 

• 2 weeks later...

Als je een XJ hebt met een Motorola carkit moet je gewoon een bluetooth device aansluiten op de stekker waar je telefoon/carkit mee verbonden is. 

Met een kabel, zoals ik hierboven las, moet je het hele dashboard losmaken om bij de achterkant van de radio te komen en om de snoertjes te leggen. Dat is een hoop gezeik.

Oftewel: volg de aanwijzingen maar op van het eerste bericht en wil je niet zo'n lelijke grote parrot, dan zou ik deze kopen: Bury cc 9048. Slechts drie knopjes.

Pizzaman    763

Lijkt me ook wel wat, lekker simpel. Echter volgens mij is mijn radio ook niet al te best meer.

De ontvangst laat te wensen over, en diverse knoppen (1-2-3-4-5-6) weigeren soms dienst.

(Overigens heb ik stiekem een S-type).

dyque    1

@michiel666666

Heb jy een advies over wat voor Bluetooth device je dan zou moeten/kunnen aansluiten op die bestaande stekker? (Dat zou de makkelijkste/minst opvallende optie zijn denk ik) gewoon weg moffelen onder de armsteun waar nu die Startac Phone houder nog inzit..

Grt.d

Dyque,

Zoals ik al aangaf, de Bury CC9048. Kost 100 euro. De kabelboom die eraan hangt is erg duidelijk, je hoeft niet heel handig te zijn om die aan te sluiten.

Oftewel: gebruik de info en de foto's uit het eerste bericht en kijk ook even naar deze site (daar werd me duidelijk hoe je de bestaande microfoon van je carkit aansluit): http://jag.vis1.co.uk/Jag/default.htm

grtz M

Pizzaman    763

Vraagje aan de Bury/Parrot eigenaren:

Gebruikt de kit die jullie hebben de radio nog, of zit er een aparte versterker in?

Oftewel (en ook!) werkt de radiobediening op het stuur nog wel?

Of gaat ie alleen harder en zachter (bij MP3 spelen) door bedienen van de kit zelf.

Odin    118

Bij mijn parrot werkt het los van de radio (heb de 2din die t/m 2002 in de S werd gebruikt). Bediening van de parrot met een los bedienpaneeltje, vergelijkbaar met de stuurbediening. Zit bij mij in de onderste opening van het stuur van de S geklemd.

Zal een eigen versterker zijn lijkt me, geluidskwaliteit is overigens prima.