Jump to content

X308 Telefoon / audio aansluiten Jaguar radio

Recommended Posts

jaqjunkie    0

Dit is een beschrijving om een telefoon via bluetooth aan te sluiten op de Jaguar radio.

Als je wordt gebeld verschijnt er op de display van de radio "Phone" en na het opnemen klinkt het gesprek over de luidspeakers. Op het stuur en op de radio kan het volume geregeld worden.

Als je de Jaguar microfoon wilt gebruiken dan is dit de gele draad (mic +) en de dikke zwarte draad (mic -)

Het kiezen van een nummer of telefoon opnemen of een gesprek beëindigen kan niet op het stuur of de radio.

Met het schema kan je ook een mp3 speler / Ipod enz aansluiten. Gebruik hiervoor audio in + & - en leg de mute aan massa vie een schakelaartje.

De telefoonstekker kan je vinden onder de armsteun nadat je het interne bakje hebt verwijderd. zie bijlage locatie telefoonstekker.

Vervolgens maak je de volgende verbindingen.   hoofdkleur/streepje

Audio in +                paars/roze

Audio in +                paars/rood

Mute                        paars/oranje

12V +                      Bruin/paars

12V+ contactslot     wit/groen

Massa -                   zwart 

Veel plezier ermee

Roger

post-4816-0-34978200-1369423108_thumb.jpg post-4816-0-16745300-1369423132_thumb.jpg

• 4 months later...
jaqjunkie    0

Voor het afspelen van mijn eigen muziek via de jaguar radio gebruik is een FM transmitter die direct op de antennekabel wordt aangesloten.

Alles is bedraad en de geluidskwaliteit is super. De FM transmitter is van Boomm en heb ik gekocht voor € 13,-

post-4816-0-51645200-1382202301_thumb.jpg

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

ik ben ook net in het bezit gekomen van een XJ X308 4.0 met een telefoon. helaas laat de telefoon het nogal eens afweten dus ik ben sterk geïnteresseerd in een Parrot die ik via de bestaande bedrading onder de armsteun kan aansluiten. maar ook om via deze weg, indien mogelijk, mijn I-pod aan te sluiten. nu lees ik in de posting van jagjunkie van 24 mei 2013, je die ook via die bedrading kunt aansluiten.

middels een schakelaar op de massa, zoals hij schrijft.

Is dat een keuzeschakelaar om tussen I-pod en telefoon te schakelen? in dat geval, kun je dan een I-phone gebruiken, die is immers telefoon én I-pod in een. hoef je niet te schakelen :-)

ik speel nu mijn I-phone af via een cassette adapter, maar dat is niet ideaal.

Een alternatief is een adapter voor de CD ingang, heeft iemand daar ervaring mee?

Een FM modulator ken ik uit het verleden, maar daar heb ik slechte ervaringen mee. dan krijg je interferentie van sterke zenders als je in een andere omgeving rijdt. 

dus kortom: hoe sluit ik het best mijn telefoon aan op mijn radio (mute onderteund) via bluetooth

en hoe sluit ik het best mijn I-pod/I-phone voor muziek aan op mijn radio zónder FM modulator of cassette adapter.

alle input is welkom!

ps. deze auto had ik véél eerder moeten kopen!!!!!!! 

jagfan-rld    6

Beste JagJunkie,

wat wil je zelf een dagje sleutelen en eea inbouwen? Ik heb zelf een XJR 4.0 supercharged uit 2000, heb er al sinds 2009 denk ik een parrot in zitten eerst een eenvoudig type en nu sedert jaren de MKi9200, ik update deze elke keer, als deze er is, via de usb zelf .

Ben er erg tevreden over , bellen gaat via bluetooth, zeer duidelijk, muziek speel ik ook af via bluetooth, laden via de houder (die is van het merk Brodit) zie de link,

http://www.broditnederland.nl/contents/nl/d5285_Apple_iPhone_5_Brodit_Accessoires.html

Als je internet afzoekt kun je deze zelf bij je thuis laten inbouwen incl de carkit zag ik net al snel iets voorbij komen van rond de €220.

http://www.parrot.com/nl/support/parrot-mki9200

Ik heb er een iPhone 4 en iphone 5 op gehad en nog steeds.

groet ray

Frau1948    1

Ik heb mijn Motorola 8700 International nog steeds uit eind jaren 90 namelijk. Maar ik begrijp dat het toestel jaguarsoftware moet hebben en dat heeft die van mij niet. 

jagfan-rld    6

Xj308-freshman, ik heb het niet zelf aangesloten, weet wel dat alle onderdelen onder het handschoenen kastje zijn geplaatst, alle , 1 unit daarvandaan komt o.a. de aansluitstekker voor de brodit houder en een usb stekker zodat je kunt updaten, die had dat bedrijf eerst verstopt, zodat ik voor een update langs dat bedrijf moest a €25 maar die kwam ik tegen bij het vervangen van de zekering van mn sigattenaansteker voor ntb... daarna zelf de update gedaan, nog geen 3 min werk of men de oude kabel heeft gebruikt weet ik niet zeker.

Dar zou ik dan moeten uitzoeken als mn auto een keer bij isabella staat laat ik dat wel even doen

• 1 year later...

Bedankt Jagjunkie!

Ik heb het gedaan zoals je het beschreef en het werkt perfect. Ik heb een Bury CC 9048 gebruikt en de kwaliteit is uitstekend. 

Nu kan ik met mijn iPhone 5 bellen via de al ingebouwde carkit (voor de oude Motorola Startac) en muziek afspelen via de radio.  Perfect!

Als iemand het ook wil doen, laat maar weten, dan beschrijf ik het nog wel even. 

PS: Overigens staat er een foutje in de beschrijving van Jagjunkie: de tweede 'Audio in +' moet 'Audio in -' zijn. 

Verder moet je dat verhaal over dat massaschakelaartje negeren.

• Like 1

isabella    762

Ik heb er special stekkers voor.......

Via de radio ingang van de xj 308 naar ISO, dus alle mogelijkheden vandaar uit.

i-pod, bleutooth gewoon allemaal via de originele luidsprekers.

dyque    1

Hallo!

Ik ben nieuw hier, vanwege het nét aanschaffen van een XJR '98. (Mijn droomauto sinds ik jong ben)

Ik wil graag mijn iPhone aansluiten op de radio. Hier zit momenteel een telefoon in, welke ik zeker niet zal gaan gebruiken. Ik heb hier gelezen dat er een aantal opties zijn. Wellicht kan iemand mij verder helpen met de (beste/makkelijkste) optie.

Ik zou het fijn vinden om m'n muziek van m'n iPhone te kunnen afspelen (en eventueel bedienen via m'n stuur, geen must) en te kunnen opladen via een USB.

Liefst niet via de sigarettenaansteker maar via een ingebouwde kabel oid.

Goed het zijn nog al wat voorkeuren, hoor graag of iemand ervaring hiermee heeft, en of iemand mij wat tips kan geven..

Grt.d

isabella    762

Er zijn speciale kabels voor, die monteer je tussen de radio uitgang en kan je van daar uit naar ISO,

Via deze stekker kan je weer naar een Bleutooth handsfree met multimedia. 

Dan heb je Navigatie via je telefoon, I-pod en handfree etc over de luidsprekers van de auto.

Kabeltje kost 65 euro.

sonsan    482

Hallo!

Ik ben nieuw hier, vanwege het nét aanschaffen van een XJR '98. (Mijn droomauto sinds ik jong ben)

Ik wil graag mijn iPhone aansluiten op de radio. Hier zit momenteel een telefoon in, welke ik zeker niet zal gaan gebruiken. Ik heb hier gelezen dat er een aantal opties zijn. Wellicht kan iemand mij verder helpen met de (beste/makkelijkste) optie.

Ik zou het fijn vinden om m'n muziek van m'n iPhone te kunnen afspelen (en eventueel bedienen via m'n stuur, geen must) en te kunnen opladen via een USB.

Liefst niet via de sigarettenaansteker maar via een ingebouwde kabel oid.

Goed het zijn nog al wat voorkeuren, hoor graag of iemand ervaring hiermee heeft, en of iemand mij wat tips kan geven..

Grt.d

Ja, ik heb nog een tip: even voorstellen en wat foto's s.v.p. Wel zo netjes..... :-)

dyque    1

Super! Daar kan ik vast mee uit de voeten! Thanks!

Even mijzelf voorstellen: ik ben Diek woon in Amsterdam en sinds jongs af aan al verliefd op de XJ.

het is niet het meest praktisch om in het centum te wonen met 1 vergunning (meer kan niet op 1 adres) en twee auto's. Maargoed. De liefde overwint blijkbaar. [emoji1] foto's zal ik maken en hier plaatsen indien daar geïnteresseerde voor zijn. Ik besef mij, dat de liefde voor deze auto niet van iedereen van toepassing is..

@sonsan; bedankt voor de tip(s)!

Grt.diek

• Like 1

isabella    762

De kabel komt uit Engeland is word speciaal gemaakt, ze zijn te verkrijgen via het Forum via Keesh.

Je kan het zelf, maar het is beter om het even te laten doen ivm het verder inbouwen van de diverse componenten van de rest van de aansluiting,

Bleutooth ed.

Pizzaman    763

De kabel komt uit Engeland is word speciaal gemaakt, ze zijn te verkrijgen via het Forum via Keesh.

Je kan het zelf, maar het is beter om het even te laten doen ivm het verder inbouwen van de diverse componenten van de rest van de aansluiting,

Bleutooth ed.

Werkt zeker niet op een S-type...