Ga naar inhoud
keesh

Jaguar X760, de XE

Aanbevolen berichten

Pauluspp    288

In de Autoweek nr. 34 staat de triotest BMW 420d ,MB C 220d en de Jag XE 20d.

Volgorde: 1.MB 32 punten, 2. BMW 31.5 punten en op 3. Jag. met 31 punten.

Erg close alle drie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    513

Ik zou de BMW of de Mercedes nooit kopen, ik vind ze ronduit niet mooi.

Maar... voorlopig toch geen zorg... ik denk...over 5 jaar een X350.

Mijn vrouw vindt de XE wel wat.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    499

Die Benz heeft die punt hard nodig. Ding is zo afschuwelijk lelijk dat er eigenlijk aangifte van gedaan van moet worden. Een potloodventer op straat veroorzaakt minder afschuw en verbijstering dan dit gedrocht.

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
robertvl    60

Die Benz heeft die punt hard nodig. Ding is zo afschuwelijk lelijk dat er eigenlijk aangifte van gedaan van moet worden. Een potloodventer op straat veroorzaakt minder afschuw en verbijstering dan dit gedrocht.

Ik ben ook niet zo'n fan van het nieuwe mercedes. De S-klasse en diens varianten vind ik overigens wel mooi, maar de nieuwe C is gewoon een gecomprimeerde S-klasse en dat werkt niet. De kont en neus zijn niet in verhouding met elkaar en met de CLA is dat nog erger. Het ding heeft een bijenreet. De E-klasse en diens varianten zijn gewoon verkracht bij de facelift; prima voorbeeld van hoe een nieuwe designstijl niet te combineren valt met een oudere auto. De BMW 3 en 4 vind ik overigens wel erg mooi op de 3GT en X4 na. Dat de Jaguar op 3 eindigt vind ik nogal raar. Ik had eerder BMW, Jaguar, Mercedes verwacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    499

Ja mee eens. Misschien is mijn reactie wat over de top, want Mercedes maakt wel gewoon hele goede auto's. Maar Vooral de C klasse sedan maakt geen aangename indruk als we het over mooi hebben. Vind ik dan.. Maar ja, als je er in zit zie je dat niet, maar wel het schitterende interieur. En het zal best prima rijden. Smaken verschillen gelukkig :) Doe mij de xe maar...

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RobPt    30

Citaat uit een artikel:

"De Jaguar XE werd door de jury uitgeroepen tot Beste nieuwkomer. In het juryrapport valt te lezen: “Jaguar timmert duidelijk aan de weg en deze nieuwe XE mikt niet langer op een (beperkte) liefhebbersgroep met de ‘acquired taste’. De nieuwe XE is veel meer een directe concurrent voor Duitse en Zweedse premiummerken door zijn vanaf-prijzen onder de 40.000 euro en het bijpassende leasetarief, vanaf € 649/mnd.” Ook het feit dat Jaguar drie jaar garantie zonder beperkingen geeft, inclusief drie jaar mobiliteitshulp en drie jaar gratis onderhoud wordt gewaardeerd."

Bron

En straks ga ik er, op uitnodiging van mijn Spaanse dealer, rmee rijden. Ook met de nieuwe XF. Beide zijn helaas op dit moment alleen ter beschikking voor test-/promotiedoeleinden met de 2.0d motor.

Rob

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    120
Jaguar XE 2.0d AWD Foto: Jaguar

Nu ook vierwielaandrijving voor Jaguar XE

door redactie Autovisie

wo 18 nov 2015, 08:58

BEESD - 

Het leveringsprogramma van de Jaguar XE wordt verrijkt met een vierwielaangedreven versie. De integraal aandrijving komt echter maar op één motorversie beschikbaar.

Jaguar kiest ervoor om alleen de 2,0 liter viercilinder dieselmotor zijn trekkracht via de vier wielen op de weg over te laten brengen. Het gaat daarbij ook nog eens om slechts één specifieke configuratie. De Britten kiezen voor de 180 pk-uitvoering, gekoppeld aan een achttrapsautomaat.

De fabrikant noemt het vierwielaandrijfsysteem eenvoudigweg AWD. De drie letters in de naamgeving kost in combinatie met het Pure-uitrustingsniveau € 51.150,-, zes mille meer dan de louter op de achterwielen aangedreven XE Pure.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    120
Jaguar XE Foto: Jaguar

ma 04 jan 2016, 11:56

‘Er komt geen Jaguar onder de XE’

door Remco Slump | Autovisie

Bij Jaguar wordt regelmatig gesproken over een auto onder de XE, maar plannen om zo’n model in productie te nemen, zijn er niet. Dat heeft Jaguar-hoofdontwerper Ian Callum gezegd.

Jaguar XJR Foto: Jaguar

“We hebben het voortdurend over een kleinere Jaguar”, vertelde Callum, “maar productieplannen zijn er niet.” Daarbij bevestigde hij tegenover het Britse Autocar dat er geen opvolger komt van de XK.

Nieuwe XJ

Een nieuwe XJ komt er wel. “We werken daar nu aan”, aldus Callum. “En aan andere dingen ook: aanvullende uitvoeringen, nieuwe modellijnen. We blijven groeien, [maar] Jaguar Land Rover wil geen BMW of Audi zijn.”

Miljoen

Callum: “Alleen maar volume najagen is een probleem. We hebben echt geen aspiraties om meer dan een miljoen auto’s per jaar te verkopen. Je kunt prestige verliezen.”

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RobPt    30

Vandaag in een Portugese krant (Jornal de Notícias) een artikel over de veiligste auto's in het geval van een crash.

En de winnaar in de categorie grande familiar is:

post-885-0-66471800-1452787956_thumb.jpg post-885-0-62048800-1452787968_thumb.jpg post-885-0-87970700-1452787981_thumb.jpg

Als je het Portugees niet beheerst dan laat je je fantasie maar de vrije loop en dan kom je er met een beetje goede wil best wel uit .

En zo zie je maar weer dat je ook met auto's die niet geheel in showroomconditie verkeren, zeer goede reclame kunt maken ..........

Rob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

Jaguar reserveert extra productieplaatsen XE

Jaguar Land Rover Nederland heeft de verkoopdoelstelling voor de XE voor het fiscale jaar 2016 verhoogd. Volgens de importeur is de belangstelling voor de nieuwe vierdeurs sedan groter dan verwacht.

post-885-0-44949700-1453106463_thumb.jpg post-885-0-67855300-1453106474_thumb.jpg post-885-0-18011500-1453106484_thumb.jpg

De importeur zal in het fiscale jaar 2016, dat eind maart afloopt, zo'n 800 exemplaren van de XE verkopen. Dat volume ligt 150 units hoger dan de oorspronkelijke verwachting, waarbij uitgegaan was van 650 stuks. Jaguar Land Rover-directeur Marc Bienemann signaleert dat de belangstelling onder leasemaatschappijen en wagenparkbeheerders toeneemt. "We zullen dit jaar meer exemplaren van de XE afleveren dan vooraf ingeschat", aldus Bienemann op de Autosalon van Brussel. In het kalenderjaar 2015 wist Jaguar in Nederland 540 exemplaren van de XE te verkopen.
Met de XE opent Jaguar de aanval op de Audi A4, BMW 3 Serie en Mercedes C-Klasse. De Jaguar moet op dit moment het onderspit delven. De kleinste Jag is in tegenstelling tot zijn tegenstrevers alleen als sedan verkrijgbaar met een beperkt motorenprogramma. De Engelsen zullen het leveringsprogramma spoedig uitbreiden. Zo komt er binnenkort een verwielaangedreven versie bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
robertvl    60

Van de XE voorlopig nog geen estate versie, daarvoor zijn we nog aangewezen op de 10.000 euro duurdere F-Pace. Voor de XF MkII (X260) fanclub goed nieuws. Volgend jaar komt er een estate versie. De MkI versie (X250) was beeldschoon dus fingers crossed dat deze dat ook wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    772

Jaguar XE SVR-performancemodel in de pijplijn

In Spanje test Jaguar momenteel een SVR-performancemodel van de XE. Met circa 500 pk op zak moet de XE SVR een alternatief zijn voor de Duitse concurrenten.

post-885-0-63934400-1487541037_thumb.jpg post-885-0-18975800-1487541053_thumb.jpg

Er komt een Jaguar XE SVR aan. Het Britse magazine AutoExpress heeft de nieuwe uitvoering gespot tijdens tests in Spanje. 'SVR' is het label dat Jaguar en zustermerk Land Rover op performancemodellen plakken die zijn afgeleid van de reguliere productieauto's (zoals de hier afgebeelde XE).

De Jaguar XE SVR wordt een alternatief voor de bekende Duitse performancemodellen Audi RS 4, BMW M3 en Mercedes-AMG C 63. Naar verwachting krijgt de XE SVR dezelfde aandrijflijn als de twee eerdere SVR-uitvoeringen (van de Jaguar F-Type en Range Rover): de 5,0 liter V8 met compressor en achttraps ZF-automaat. Als de XE daarmee circa 500 pk op zak heeft zou 'ie prima mee moeten komen met z'n Duitse maatjes. Met zo'n vermogen ligt het voor de hand dat de SVR standaard All-Wheel Drive zal meekrijgen.

We verwachten eveneens aanpassingen aan de ophanging, het chassis, de veren en dempers. AutoExpress noteert verder de aanwezigheid van agressieve bumpers, side skirts en carbon-keramische performanceremmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rivolta    11

Ik vind het helemaal niks. Het is van alles door elkaar, van stukjes Jap tot gejatte vormen van BMW. Plak er een Hyundai badge op en niemand die het een Jag noemt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    513

Ik weet zeker dat ik eerder een film heb gezien, was een soort redneck film, geeft die gozer een rotschop tegen de bumper, gaat de achterklep open.

Maar dat was een ouwe Amerikaanse bak en geen moderne Jaguar... kortom ook niks nieuws onder de zon hier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    151
40 minuten geleden, Pizzaman zei:

Ik weet zeker dat ik eerder een film heb gezien, was een soort redneck film...

Nee, dat was een Ford reclame.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    513
55 minuten geleden, wimb zei:

Nee, dat was een Ford reclame.

Dat is hetzelfde toch.... :rofl:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen