Ga naar inhoud
keesh

Jaguar X760, de XE

Aanbevolen berichten

keesh    801

Very nice!

De XF zal wel snel de laan uit gaan ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Als ik de xe had kunnen kiezen dan denk ik dat de xf er niet was gekomen inderdaad. Ik ben wel erg blij met de xf en zie geen snelle overstap naar een xe. Al was het alleen maar omdat het kruit voor de komende jaren verschoten is..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
robertvl    61

Beugels op de kofferdeksel, zucht... De concurrentie doet dat wel beter hoor :sarcastichand: . Voor de rest blijft het een mooie auto

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    801

Jaguar neemt een 5,0-liter V8 met supercharger in overweging als krachtbron voor de sportiefste varianten van de XE; de XE R en RS. Daarnaast zouden die heftige uitvoeringen ook wel eens vierwielaandrijving kunnen gaan krijgen.

Volgens Nick Miller, Program Director van de XE, wordt achter de schermen al gekeken naar vierwielaandrijving voor de Jaguar XE. Dat zou gebruikt kunnen gaan worden in de topversies van het model, de XE R en RS. Het is volgens hem ook mogelijk dat de 5,0-liter V8 met supercharger, een oude bekende van Jaguar en Land Rover, zijn weg vindt naar de XE. Het vooronder van de Brit biedt genoeg ruimte voor het blok.

Eerder werd al eens gesproken over de mogelijkheid om de modulaire 2,0-liter viercilinder Ingenium-motor om te toveren tot een 3,0-liter zes-in-lijn. Die mogelijkheid wordt door Miller opnieuw benoemd, waardoor het erop begint te lijken dat Jaguar ook die optie serieus aan het overwegen is. Mocht het een V8 worden, dan is de XE R in goed gezelschap; de nieuwe Mercedes-Benz C-klasse heeft in de AMG-versie heeft ook een achtpitter onder de kap.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RedCat    88

Ontwikkeling F-type raakt ook de XE

De Jaguar F-Type R krijgt zeer waarschijnlijk ook een versie met vierwielaandrijving. In de fabriek in Birmingham, waar de F-Type het levenslicht ziet, zou al een aantal van deze auto’s klaarstaan.

Een oplettende AutoWeek-lezer mocht pasgeleden op bezoek komen in de fabriek, waar hij vijf mysterieuze F-Types spotte. Een nadere inspectie wees uit dat het om de F-Type R ging, met een AWD-aanduiding achterop.

Eerder deze week berichtte AutoWeek al over mogelijke vierwielaandrijving en V8-motor voor de R- en RS-versies van de XE. Nu lijkt de combinatie vierwielaandrijving en 5,0-liter V8 zijn weg in ieder geval al te hebben gevonden naar de F-Type. Dat zou wel eens kunnen betekenen dat de ontwikkeling van vierwielaandrijving voor de XE ook al in een vergevorderd stadium is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    801
Jaguar's XE Sportbrake is bijna onvermijdelijk... en hij zou er zo uit kunnen zien.  

post-885-0-61083000-1413317901_thumb.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
robertvl    61

Leuke mashup van de XF estate en de XE :). Maar een estate moet zeker binnen nu en 6 maanden gaan komen als Jaguar serieus genomen wil worden in het luxe D-segment. Met de XE-saloon en zijn uitgebreide motoren aanbod beginnen ze al vele malen beter dan de X-type in 2001.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
deepee    24

In Spanje vielen speurneuzen op een Jaguar XE die er geen twijfel over laat bestaan dat dit merk weldra met een 100% elektrische wagen wil uitpakken. Amper gecamoufleerd onderscheidde dit model zich slechts door een E-logo op een blauwe achtergrond op het koetswerk, een aanduiding die ongetwijfeld een elektrische aandrijving onder de motorkap verraadt.

De geruchten over de lancering van een elektrische Jaguar zwollen de laatste maanden steeds verder aan en wijzen in de richting dat het eerste “Zero Emission Vehicle” van het merk de toekomstige F-Pace SUV zal worden, waarvan de lancering begin 2016 is voorzien. Daarmee wordt duidelijk dat het Engelse merk, net als Audi, misschien wel de ambitie heeft een deel van zijn succes te baseren op elektrische modellen. Zo zou Jaguar in navolging van Audi weerwerk kunnen bieden aan Tesla.

Vandaag lijkt het er dus op dat de toekomst van de Jaguar-Land Rover Groep weer een beetje “groener” kleurt. We weten ook al dat het aanbod niet tot elektrische modellen beperkt zal blijven, maar dat deze groep zijn toekomst eveneens wil verzekeren met plug-in hybride modellen. Als u weet dat de groep de ambitie heeft om tegen 2020 jaarlijks 300.000 voertuigen te produceren, is dit een logische keuze omdat er ook aan steeds strengere emissieregels moet voldaan worden, met een gemiddelde C02-uitstoot die vanaf 2012 niet meer dan 95 g/km mag bedragen.

post-885-0-21684900-1428421654_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rivolta    11

dacht dat het een BMW was.....

misschien niet eens zo slecht, bij de presentatie van de XF en XJ dacht ik dat Huyndai zijn nieuwe modellen presenteerde...:wink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    526

misschien niet eens zo slecht, bij de presentatie van de XF en XJ dacht ik dat Huyndai zijn nieuwe modellen presenteerde... :wink:

Ben het met je eens, misschien "moet het wennen" maar dat direct herkenbare vind ik er wel behoorlijk af.

Gelukkig moet ik dan 15+ jaar oud rijden, en dat betekent nog jaaaaaaaarenlang S-types, X350s en XK's te koop... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

misschien niet eens zo slecht, bij de presentatie van de XF en XJ dacht ik dat Huyndai zijn nieuwe modellen presenteerde...:wink:

Sindsdien gaat Jaguar ook steeds meer richting de verkoop aantallen van Hyundai. Ze zijn goed bezig :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pizzaman    526

Ja, economisch gezien kan het wel eens slim zijn. 

Niettemin denk ik niet dat ik er een ga kopen. ook niet over 15 jaar.

BTW die BMW vind ik niet om aan te zien, dat dan ook weer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    170

Tja, dat is de essentie van een bedrijf: verkopen om te verdienen om te blijven bestaan. Het is leuk hoor om producten te maken die iedereen bijzonder mooi vindt. Maar als het publiek ze alleen maar mooi vindt maar niet koopt dan ga je op de fles. Klaarblijkelijk slaan de huidige modellen genoeg aan om op de ingeslagen koers verder te gaan.

En persoonlijk vind ik dit net zoiets als het hydrauliek van Citroën: technisch fabeltastisch maar ingehaald door de realiteit. Jammer? Misschien, de tijd zal het leren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
haddock    474

Ingehaald door de uniformiteit, wellicht?

Ik heb heel veel CX gereden (7 stuks) , 1 XM, en 1 ID gehad.

Het veersysteem van de CX is wat mij betreft het beste ooit, beter dan de Hydractive van de XM.

Wat 'n glij-ijzer, wil je nog beter rijden kom je echt in de veel duurdere klasse terecht.

PSA heeft het bewust laten gaan, denk ik, safety in (sales) numbers, wat dat betreft heb je gelijk, realiteit.

De dure "slepende" maar oh zo comfortabele wielophanging hoort er wat mij betreft helemaal bij, daar ging de XM met z'n McPherson de mist in.

Google maar 's op: xm   strut through bonnet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    801

Jaguar XE, Nederlandse debuut op de RAI

post-885-0-32168700-1429127773_thumb.jpg post-885-0-09929000-1429127783_thumb.jpg post-885-0-42178100-1429127799_thumb.jpg

Nog een paar dagen, dan gaat in Amsterdam het grootste auto-evenement van Nederland weer van start. De AutoRAI! Natuurlijk is Jaguar in het RAI-gebouw ook van de partij. Behalve de Jaguar F-TYPE vindt u op onze stand ook de nieuwe Jaguar XE, die zijn Nederlandse debuut maakt. Een belangrijke introductie die op voorhand een succes is, want inmiddels noteren we, ruim 2 maanden voor de showroomintroductie, al meer dan 100 klantorders. In deze nieuwsbrief stellen we ook de nieuwe Jaguar XF alvast aan u voor. Deze verschijnt komend najaar op de Nederlandse markt, en heeft alles om het succes van zijn voorganger te kunnen overtreffen. Maar eerst gaan we genieten van het voorjaar en een hopelijk lange en warme zomer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
siepieooo    86

Pffff, ontzettend mooi die XE. Wat jammer dat mijn maandinkomen de aanschaf absoluut niet toelaat......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimb    170

Komend najaar op de Nederlandse markt? Ik meen me toch echt te herinneren dat hij hier vanaf mei al leverbaar zou zijn. :problem:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Ze bedoelen de XF. De XE is idd mei. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
robertvl    61

Mijn ouders waren op de RAI en vonden de XE een prachtige auto. Hij had alleen twee problemen. Te weinig ruimte en je zit met je reet op de grond. Nope, ze zaten 100x liever in mijn X350. Groter compliment kan ik niet krijgen, LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
paperboy62    123
Bron telegraaf
wo 03 jun 2015, 15:01

Jaguar spreekt komst XE-stationwagon tegen

door redactie Autovisie

AMSTERDAM - 

Berichten in de Duitse media dat Jaguar op de IAA-autoshow in september de stationwagon-variant van de XE presenteert, spreekt de Engelse autobouwer tegen. Jaguar is namelijk helemaal niet van plan om nog met stationwagons te komen. Ook niet als opvolger van de grotere XF SportBrake.

post-885-0-36434200-1433348296_thumb.jpg

Jaguar XE Sportbrake Foto: Computerillustratie: Schulte Design

Reden voor Jaguars besluit om niet meer naar stationwagons om te kijken is onder andere dat de verkoop van stationwagons zich concentreert op de Europese markt, maar dat ook daar de vraag naar wagons afneemt. De consument richt zich op andere lifestyle-concepten, geeft een Jaguar-insider aan. Dat zijn dan cross-overs en SUV's. De F-Pace zal de huidige stationwagon-klanten van Jaguar, dat de XF SportBrake levert, moeten opvangen. De Engelsen presenteren die  F-Pace in september op de IAA in Frankfurt. Mocht dat model een succes zijn -Jaguar zet hoog in- dan willen de Engelse autobouwer een model onder de F-Pace ontwikkelen.

Hoe de XE SportBrake eruit zou kunnen zien, tonen we hier op computerillustratie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen