Ga naar inhoud
keesh

Jaguar X760, de XE

Aanbevolen berichten

Laan    518

In jou schets zou je ook geen verschil zien of snap ik het niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
koleijen    138

In dit geval zou ik er niet voor gaan.... Brandname en badge geven me hier geen vereist Jaguar-gevoel...

Ko

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
BigNick    5

Over het algemeen ben ik wel enthousiast over de nieuwe modellen, maar deze XE heb ik toch wel moeite mee.

Men wil de concurrentie aangaan met de Audi A4, BMW 3 serie en Mercedes c klasse .... Dit ontwerp lijkt wel een combinatie van die drie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Zie mijn avatar. Dat gevoel krijg ik. Need to say more?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mika Kindt    107

Ik voel hetzelfde, en ik bedoel, dat al die modellen nu er hetzelfde uit zien. Zo is het ook bij andere automerken...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pauluspp    288

Ik voel hetzelfde, en ik bedoel, dat al die modellen nu er hetzelfde uit zien. Zo is het ook bij andere automerken...

+1

Als het er niet opstaat zie ik van achteren gezien geen verschil meer tussen A4 of A6 van Audi of een 3 of 5 serie van BMW.

Ik hoop niet dat Jaguar ook die richting opgaat.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Dat doen ze al he? Net als alle andere. Een grote, een kleine, een ertussenin. En dan een hoge en een sportieve om het compleet te maken. Helemaal nieuw bij jaguarbis het niet. De x type is net een kleine xj x350.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    567

Mwah, als liefhebber mss geen eerste keus, maar als zakelijk vervoer, best prima lijkt me.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Als ik van de baas mocht kiezen tussen een xe of de duitse drie dan hoef ik daar niet over na te denken. Nadenken hoeft sowieso niet want ik heb niet zo'n baas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    381

Iedereen zwijgt.... Ik weet het eigenlijk ook niet..

Wat lijkt de achterkant toch ernstig veel op een BMW 3 serie coupe! De zijkant trouwens ook....

Ondanks dat het richting eenheidsworst gaat worden mogen ze deze wel op mijn oprit zetten hoor.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
sonsan    381

De x type is net een kleine xj x350.

Kijk dit soort opmerkingen doen mij nou goed....! :gaming:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Wat lijkt de achterkant toch ernstig veel op een BMW 3 serie coupe! De zijkant trouwens ook....

Ondanks dat het richting eenheidsworst gaat worden mogen ze deze wel op mijn oprit zetten hoor.......

Eenheidsworst kan heeel lekker zijn.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
rover114    567

Destijds had ik best een X-type diesel gewild, van de zaak.

Maar toen ik aan de beurt was , was de X niet meer leverbaar,

Mss nu dan toch....(moet nog twee jaar met de huidige daily driver....)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
delazap    1

dan zal een drie cylinder 1.5 spoedig volgen en een kleine diesel voor de bijtelling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laan    518

Als ze aantallen willen maken zal dat voor de NL markt wel moeten. Of erger nog, een snoer..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
koleijen    138

Wat is er mis met een snoer?

Het moet natuurlijk wel minimaal 2500 km. lang zijn zodat ook Nico vanuit Klapeida in 1x zijn bestemming kan bereiken...

Nee, ik zie geen bezwaar in een snoer.... Het geluid van een snerpende motor heb ik +/- 50 jaar geleden al geleerd te maken; gaat me ook nu vast nog wel lukken!

Sjezus; wat ben ik al oud als ik dit zo opschrijf... Heb echte herinneringen aan mijn spelen met auto's 50 jaar geleden!

:bb:

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
keesh    801

De zuinigste jaguar ooit !

De nieuwe, innovatieve Jaguar XE zet een nieuwe maatstaf in zijn klasse. De XE is ontworpen rond Jaguar’s modulaire architectuur en de enige auto in zijn marktsegment die gebruikmaakt van een aluminium-intensieve, zelfdragende carrosserie, waarbij de structuur voor 75 procent bestaat uit lichtgewicht aluminium.

post-885-0-40450600-1406692732_thumb.jpg post-885-0-41424700-1406692969_thumb.jpg post-885-0-06397300-1406692982_thumb.jpg post-885-0-80243400-1406692994_thumb.jpg

Deze mijlpaal in carrosseriedesign garandeert dat de XE een prachtig ontwerp combineert met een nieuwe norm in rijgedrag en handling; het wordt dé echte driver’s car in het segment.

Aluminiumtechnologie
Lichtgewicht constructie is een belangrijk element van Jaguar’s DNA en Jaguar loopt binnen de auto-industrie voor op het gebied van aluminiumtechnologie. De Jaguar XJ, XK en F-TYPE zijn allemaal ontwikkeld op basis van stijve, gelijmde en geklonken aluminium structuren. De XE is het jongste model dat gebruikmaakt van deze uit de lucht- en ruimtevaart afkomstige technologie.

De behaalde gewichtsbesparing maakt de XE tot de zuinigste Jaguar ooit, met een brandstofverbruik van minder dan 4 l/100 km en een CO2-emissie lager dan 100 g/km (beide gemeten volgens de NEDC-cyclus).

Gerecycled
De Jaguar XE is tevens de eerste auto ter wereld die gebruikmaakt van een nieuw soort extra sterk RC 5754-aluminium, dat speciaal voor de XE is ontwikkeld. Deze nieuwe legering bevat een hoog percentage gerecycled materiaal, wat een belangrijke bijdrage levert aan Jaguar’s doelstelling om in 2020 minimaal 75 procent hergebruikte materialen toe te passen.

Wereldpremière
De XE is de eerste Jaguar die zal worden gebouwd in een totaal nieuw productiecentrum in de Jaguar Land Rover vestiging in Solihull, Groot-Brittannië.

De nieuwe Jaguar XE beleeft zijn wereldpremière op 8 september in Londen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
RedCat    88

Ik vind m wel wat hebben

Maar de x-type gaat voorlopig nog wel ff blijven

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen