Jump to content

zijruit rechts voor vervangen, serie 3

Recommended Posts

yorickstam    0

Hallo,

er is gisternacht ingebroken in mijn auto, en ze hebben daarvoor de zijruit rechtsvoor ingeslagen. Is deze vervangen een kwestie van het gebroken glas opruimen, een nieuw ruitje op de kop tikken, de bekleding van de portier losmaken en het ruitje in zijn geleiders zetten?

En zo ja, waar begin ik met het losmaken met de bekleding van de portier?

Last but not least: als er iemand (liefst ruim in omgeving Maastricht) het betreffende stukje glas heeft liggen, dan ben ik daar erg blij mee!

Bedankt!

blackcat    0

@hansvh,

is er ook zo'n onderhoudshandboek voor de serie 1, of zijn de werkzaamheden die in jou bijgevoegde link genoemd worden in grote lijnen gelijk voor de serie 1 en 3.

yorickstam    0

Hansvh, hartelijk bedankt! Het nieuwe ruitje is inmiddels besteld, en het grootste deel van het glas weggezogen. Kan ik de stukjes glas die nog klemmen aan de randen er best uit wippen met een lineaal oid?

Verder heb ik geen schade gelukkig, alleen de gps gestolen. En bij het opruimen uiteraard een keer in mijn vinger gesneden...

hansvh    505
is er ook zo'n onderhoudshandboek voor de serie 1, of zijn de werkzaamheden die in jou bijgevoegde link genoemd worden in grote lijnen gelijk voor de serie 1 en 3.

Ze zijn er inderdaad ook specifiek voor de Series I, al verwacht ik dat ze in grote lijnen hetzelfde zijn. Samen met de partsmanual op DVD te koop bij de JDHT, partnummer JHM1120.

Balen man! Klootzakken! En dat in de provincie! ;)

Ik kom je graag helpen! Jouw kat is van '85 toch? (Je andere in ieder geval van oktober 2011)

Waar heb je het ruitje besteld? Je kan ook even hendrikus alkema of ad verhagen checken. Die hebben altijd wel wat slopers of losse onderdelen staan. Of Fransen in Breda.

Groet en succes!

JagS3 4.2    97

je zou het hele mechanisme een keer kunnen schoonmaken en daarna met een combinatie van koperpasta en wd40 invetten,

dat heeft bij mij super geholpen, alles schuift weer soepeltjes door de geleiders