Jump to content

geen ventilatie XJ40

Recommended Posts

slijkhuis59    0

Best forumleden,

Uit de middelste roosters komt geen lucht, ook niet bij de stand "high". wel bij de voetenruimte.

Heeft iemand een tip, voordat ik alles ga slopen ? (trouwens veels te warm.)

Alvast bedankt.

John

hagstrum    38

Ik had het zelfde probleem bij mijn xj40. In de meeste gevallen is het vacuüm darmpje binnenin de roosters afgebroken. Dit darmpje maakt onderdruk waardoor de klep open gaat.

Ik heb de roosters verwijderd en de klep die je dan ziet op 50 % open gezet door er aan beiden zijden een stokje onder te zetten. De klep staat nu steeds open waardoor er constant lucht door stroomt. Je kunt het debiet regelen door de schuifregelaars links en rechts meer of minder open te zetten.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

petervanwijk    22

Beste Eddy,

De reden dat er niemand heeft gereageerd ligt aan het feit dat er al meerdere oplossingen zijn geboden. Als je rechtsbovenin de zoekfunctie gebruikt kun je ze vinden.

Veel succes en plezier met je wagen!!

Gr Peter

slijkhuis59    0

Ik had het zelfde probleem bij mijn xj40. In de meeste gevallen is het vacuüm darmpje binnenin de roosters afgebroken. Dit darmpje maakt onderdruk waardoor de klep open gaat.

.

Bij mijn Jaguar gaan de kleppen wel open en dicht. Ondanks open kleppen geen luchtuitstroom. Wel eventjes als ik de rechterknop op warm zet. Maar bij koude stand niets. Ik hoop niet dat het een elektronisch probleem is.

John

hagstrum    38

Oeps, das minder. Ik zou het verder niet weten. Sorry John! Misschien weet iemand anders op het forum hier een oplossing voor.

slijkhuis59    0

Eddy,

Niet te geloven, alles doet het weer ! Het e.e.a. losgemaakt, aan slangetjes getrokken en geduwd, e.d . De klepjes een paar keer "geholpen" met openen. Nu blaast het weer de tranen in de ogen.

John