slijkhuis59 0 Report post Posted July 5, 2012 Best forumleden, Uit de middelste roosters komt geen lucht, ook niet bij de stand "high". wel bij de voetenruimte. Heeft iemand een tip, voordat ik alles ga slopen ? (trouwens veels te warm.) Alvast bedankt. John Quote Share this post Link to post Share on other sites
hagstrum 38 Report post Posted July 5, 2012 Ik had het zelfde probleem bij mijn xj40. In de meeste gevallen is het vacuüm darmpje binnenin de roosters afgebroken. Dit darmpje maakt onderdruk waardoor de klep open gaat. Ik heb de roosters verwijderd en de klep die je dan ziet op 50 % open gezet door er aan beiden zijden een stokje onder te zetten. De klep staat nu steeds open waardoor er constant lucht door stroomt. Je kunt het debiet regelen door de schuifregelaars links en rechts meer of minder open te zetten. Hoop dat je hier iets aan hebt. Quote Share this post Link to post Share on other sites
petervanwijk 22 Report post Posted July 5, 2012 Beste Eddy, De reden dat er niemand heeft gereageerd ligt aan het feit dat er al meerdere oplossingen zijn geboden. Als je rechtsbovenin de zoekfunctie gebruikt kun je ze vinden. Veel succes en plezier met je wagen!! Gr Peter Quote Share this post Link to post Share on other sites
RXShorty 24 Report post Posted July 5, 2012 Hmm volgens mij weet Eddy het wel en heeft het uitgelegd aan John? Verkeerde topic misschien Peter? Quote Share this post Link to post Share on other sites
slijkhuis59 0 Report post Posted July 7, 2012 Ik had het zelfde probleem bij mijn xj40. In de meeste gevallen is het vacuüm darmpje binnenin de roosters afgebroken. Dit darmpje maakt onderdruk waardoor de klep open gaat. . Bij mijn Jaguar gaan de kleppen wel open en dicht. Ondanks open kleppen geen luchtuitstroom. Wel eventjes als ik de rechterknop op warm zet. Maar bij koude stand niets. Ik hoop niet dat het een elektronisch probleem is. John Quote Share this post Link to post Share on other sites
hagstrum 38 Report post Posted July 7, 2012 Oeps, das minder. Ik zou het verder niet weten. Sorry John! Misschien weet iemand anders op het forum hier een oplossing voor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
slijkhuis59 0 Report post Posted July 7, 2012 Eddy, Niet te geloven, alles doet het weer ! Het e.e.a. losgemaakt, aan slangetjes getrokken en geduwd, e.d . De klepjes een paar keer "geholpen" met openen. Nu blaast het weer de tranen in de ogen. John Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pauluspp 288 Report post Posted July 7, 2012 Ik zou gelijk de bewegende delen die je "geholpen" hebt een gericht spuitje WD40 geven. Quote Share this post Link to post Share on other sites
hagstrum 38 Report post Posted July 7, 2012 Dat is goed nieuws! Hopen dat het ze blijft, hé. Ik zou de raad van Paulus opvolgen. Groetjes, Ed. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Recommended Posts