Jump to content

Electronisch probleem met Jaguar XK

Jag XK
 Share

Recommended Posts

Ik heb een Jaguar XK convertible uit 2006; via Duitsland uit de VS geimporteerd. Ik heb een terugkerend probleem met de electronica; wanneer het (erg) warm is en ik met open dak rijd, valt regelmatig het touchscreen uit. Vaak start het meteen weer op maar soms duurt het langer. Als het weer opstart werken vaak onderdelen niet; de navigatie heeft altijd tijd nodig, de radio begint soms meteen weer te spelen, soms duurt dat ook langer.

De Jaguar dealer heeft twee jaar geleden het systeem opnieuw geprogrammeerd (het scherm en alle toebehoren van de laatste software voorzien). Dit hielp niets, maar dit bleek pas maanden later, in de volgende zomer. Ook kostte het een paar honderd euro.

Een meer rigoureuze oplossing die hij aanbeveelt is het vervangen van het HLD scherm. Kosten van een ruilunit +/- € 1.295,00 exclusief de BTW, zonder montage en programmeren.Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit helpt, dus wel een erg dure gok.

Op Internet vind ik vele problemen met het electronische systeem van de XK, maar dit specifieke probleem ben ik nog niet tegengekomen. Heeft er iemand een idee?

• Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Veel electronische storingen komen door een niet 100% accu...

Zelf heb ik een x350 uit 2003 met in het begin veel storingen.

Een nieuwe accu erin heeft verhopen!

Zit hier nog de originele Jaguar accu in? Zoja probeer eerst een andere accu!

Heb je met warm weer de airco aanstaan? Dat vergt meer stroom/power als het warm is natuurlijk.

Je kunt heel simpel bij een goede garage je accu laten checken hoe de "health" status is.

Da's een gooie, RX Shorty! Als ik met open dak rijd en de airco aan heb staan, staat die natuurlijk enorm te blazen. Dat zal best veel stroom kosten, misschien is dat de verklaring?

Nee, ik heb de auto begin 2010 gekocht van een Duitse Volvo dealer en die had er een Volvo accu in gedaan. Ik heb dat laten controleren, omdat hij al eens in de garage thuis helemaal leeg gelopen was - waarschijnlijk achterklep niet goed genoeg dicht gedaan, dus lampje blijven branden - en Kwikfit bevestigde geen probleem met de accu.

Je oplossing lijkt me voor de hand te liggen (hoewel ik er zelf nooit aan gedacht had), dus dat ga ik volgende keer als het warm is en ik open rijd uitproberen.

Overigens heb ik ook gg-autoservice om advies gevraagd...

Dank voor je hulp!

Geen dank hoor.

Het kan ook nog zijn dat het accu is met niet voldoende ampere.

Mijn XJ heeft bv een 90 amprere accu nodig (lijkt wel een vrachtwagen accu zo groot) maar heb er voor de zekerheid een 100 ampere in laten zetten.

Wel een mooie XK heb je hoor :)

Heb je nog meer grotere foto's?