Jump to content

S type niet meer uit p te krijgen

mat
 Share

Recommended Posts

Zo gisteren de schrik van mijn leven gekregen mijn Jag. was niet meer uit de P te krijgen.
Tegen Jesse mijn zoon (15 jaar) gezegd: "Jonge kijk daar eens heen".
Hij heeft er inderdaad heen gekeken en nu blijkt het vergrendel relais kapot te zijn. Jesse heeft het dus er vanaf geschroefd en nu kan ie wel weer in alle gangen hij vergrendeld alleen niet meer. Dus toch maar eens gaan kijken voor een ander relais.
Is wel erg snel kaduuk want dit relais was verleden jaar pas vervangen.

gr. Mat

Nee Rob, de accu is niet recentelijk vervangen wel hebben ze verleden jaar de automaat laten reviseren en dus ook alle solenoidepacks.

Gr. Mat

• 2 years later...
  • 2 years later...

Ik had bij mijn S-type wel dat als hij maar op een miniscuul hellinkje stond dat de pook moeilijk uit P te krijgen was.

De bak spoelen had daarbij ook niet geholpen.

Dat is een externe blokkade met een stalen palletje waar hij strakker tegenaan komt te staan door de helling.

Kan geen kwaad, maakt niks stuk, ook het weer met wat kracht los trekken niet, en heeft ook niets met de bakinhoud te maken.

Spoelen heeft daar dus ook geen enkel effect op.

Maar zit er niet een "Escape" funtie op?  , meestal kan je toch ergens een klepje oid. weghalen en de sleutel/shroevendraaier erinzitten om  hem uit de vergrendeling te krijgen ( bv als je accu leeg is )

Moet haast wel. Ik heb diverse merken gereden met automaat en er was altijd een klepje, schroefje oid waar je met een sleutel of potlood de vergrendeling kunt opheffen.

Mijn 308 heeft ook die mogelijkheid dus de X type ongetwijfeld ook.

Moet haast wel. Ik heb diverse merken gereden met automaat en er was altijd een klepje, schroefje oid waar je met een sleutel of potlood de vergrendeling kunt opheffen.

Mijn 308 heeft ook die mogelijkheid dus de X type ongetwijfeld ook.

post-885-0-27038900-1477946243_thumb.jpg

Ik had bij mijn S-type wel dat als hij maar op een miniscuul hellinkje stond dat de pook moeilijk uit P te krijgen was.

De bak spoelen had daarbij ook niet geholpen.

Wij hebben dit probleem ook.behalve als ik hem gelijk op de handrem zet met aankomen.eenmaal als die vast zit laat ik een ander de auto duwen en komt hij los.

Wij hebben dit probleem ook.behalve als ik hem gelijk op de handrem zet met aankomen.eenmaal als die vast zit laat ik een ander de auto duwen en komt hij los.

Klopt, dat is dat palletje. Als je hem eerst stevig op de handrem zet kan hij daar niet meer door het aflopen van de helling vaster tegenaan gaan drukken en klemmen.

Puur mechanisch aan de buitenkant dus, kan geen kwaad, alleen mentaal.