exlid1 Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Ik had het al eerder aangekondigd: Ik zou een Belkin cassette adapter gaan bestellen om de muziek van mijn telefoon in de auto af te kunnen spelen, en hem hopelijk ook als carkit te kunnen gebruiken. Dus via Pixmania, voor nog geen € 12,- all in, zo'n apparaatje besteld en de volgende dag in huis. Kan ook bij Bol.com, voor een kleine € 20,-. (Bij Pixmania schenen er nog wel eens wat pakketjes kwijt te raken en liet de service nogal te wensen over). Heb voor deze iets duurdere Belkin gekozen in plaats van alle andere exemplaren die al vanaf € 3,- op Marktplaats worden aangeboden, omdat daar vaak ruis in zit, of omdat je daar volgens de revieuws ergens een plakkertje op moet plakken of een tandwieltje uit moet halen om een goed resultaat te krijgen. Da's dus niks. Heb hem nu inmiddels al een paar maandjes in gebruik en.....helemaal super!! Gewoon de adapter in je cassettespeler, koordje met 3,5 mm jack in je telefoon en klaar is Harro. Kun je gewoon al je muziek met super geluid via je boxen afspelen, ook bij hoog volume. Alles met een 3,5 mm jack kan erop, mp3, i-pod enzovoorts. Maar het mooiste is nog: Het is ook gewoon een volwaardige Carkit!!! Om te bellen: Druk op "tape" op je radio unit ("side 1" verschijnt op je display) en je kunt gewoon bellen via de autospeakers. Super geluid en uiteraard via de volumeknop van je radio te regelen. Geluid aan de andere kant van de lijn is ook super. Geen gekraak, geen echo, geen vertraging. Als je gebeld wordt: Je hoort de telefoon zelf, dus niet via de speakers, totdat je ook hier weer op "tape" drukt en "side 1" in je display verschijnt, dan hoor je de oproep direkt via je autospeakers. Vervolgens gewoon het gesprek via de telefoon aannemen en je belt weer via de caraudio met dezelfde hoge geluidsweergave aan beide kanten van de lijn. Je praat gewoon via de microfoon van de telefoon, gewoon vanuit de normale zitpositie. Bij mij werkt dat uitstekend. Heb je een wat mindere kwaliteit microfoon dan kun je altijd nog een externe microfoon op je telefoon aansluiten, of gewoon de telefoon wat dichter bij je hoofd monteren, maar dat zal nagenoeg nooit nodig zijn lijkt mij, met de huidige telefoons. Er zijn ook bleutooth cassette adapters te koop, maar die moet je dan wel altijd weer opgeladen hebben en houden, dus dat lijkt mij niet zo'n geweldige oplossing tenzij je dat snoertje naar je cassettespeler erg storend vindt. Leuk idee? Ik ben er hartstikke blij mee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Hoi Harro, Ik rij ook al een jaar met zo'n ding rond voor mijn mp3 speler. Werkt idd perfect. Voor mijn telefoon heb ik een soort Parrot, ook van Belkin, met Bluetooth aan mijn zonneklep. Alles bijelkaar zo'n €50 denk ik. Veel voor weinig, dus! Groet, Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Ha die Paul, Veel voor weinig is altijd goed, tenzij het werk is. Vindt het vooral leuk dat je met één zo'n lullig dingetje gewoon alles in huis hebt, met topkwaliteit geluid en supergebruiksvriendelijk. Heb jij in al je auto's zo'n setje, of wissel je steeds? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RXShorty Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Had in mij n x308 ook een Belkin bandje. Werkt prima inderdaad, al heb ik hem nooit als carkit gebruikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted February 29, 2012 Author Share Posted February 29, 2012 Exact, dat is het punt Rob, iedereen kent het, maar niet als carkitmogelijkheid. En het leek mij dat dat ding toch ook als carkit zou moeten kunnen werken, omdat hij gewoon het geluid van de telefoon naar de caraudio overbrengt in plaats van naar een oortje, dus dan is het feest als dat ook inderdaad lukt. Tsja, gaat bij die bak van jou niet meer lukken, Rob....ben je d'r eigenlijk wel op vooruit gegaan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted February 29, 2012 Share Posted February 29, 2012 Hoi Harro, In de C200K zit standaard, nou ja tegen meerprijs, alles ingebouwd incl voicecontrol voor je hele audio/nav/video en telefoon. Alles werkt dus op stembediening. Toen die geleverd werd moest je eerst een reeks woorden, cijfers en bepaalde opdrachten inleren. Heb dit maar op een stil plekje gedaan. Je zit gewoon voor l..l! Duurde ongeveer een half uur. Zit ook standaard een 16GB vast geheugen in voor audio en video. Harman Kardon surround system. Leuk hoor dit alles voor een meerprijs van € 9.500 De SLK, waar mijn vrouw gebruik van maakt heeft een Parrot Bluetooth. Mijn MX hou ik origineel, dus zoals ik 'm gekocht heb 22 jr geleden. Heeft nog de originele Sony Sleeradio. Voor de jongeren....je trekt dus de hele radio/cassette-radio eruit! Als ik in de MX rij wil ik alleen maar van het motorgeluid genieten, dus de cassette wordt eigenlijk nooit gebruikt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RXShorty Posted March 1, 2012 Share Posted March 1, 2012 Ja is inderdaad bijzonder Harro. Nu heb ik weer een casette afspeelmogelijkheid, maar de cd wisselaar achterin is toch handiger. Heb nu als het goed is een karkit ingebouwd, alleen nog niet getest/uitgezocht hoe of wat. En ik ben er inderdaad wel op vooruit gegaan @Paulus, zo'n slee had me pa ook in de Opel Vectra. Echt grappig om te zien zoiets! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted March 16, 2012 Author Share Posted March 16, 2012 Gisteren naar Brugge heen de I-pod van de vriendin afgeluisterd, op de terugweg de muziek van mijn telefoon, en tussendoor nog ff mee gebeld. Wordt je echt nóg vrolijker van! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sasja0705 Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Hoi allemaal, in mijn katertje is er ook een staker en speaker voor autotelefoon..nu heb ik gelukkig alle documentatie van mijn Jag ( 1995 Sovereign 4.0) alleen die van de tel ontbreekt ... heeft iemand n idee hoe ik dat kan zien? dan zou ik namelijk met een juiste adapter mijn Htc op kunnen aansluiten.... of zal ik het laten rusten en gewoon zoals door Harro beschreven een Belkin in de casetten-speler zetten ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Hi Sasja, Ik zou fijn het advies van Harro6 opvolgen. Werkt bij mij ook prima. Verwacht geen B&O of Bose geluid maar voor die centen kwalitatief goed mee te leven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RXShorty Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Wat Paulus zegt. Heb het ook gehad in mijn 308 en dat werkt bovenverwachting goed en het kost je maar een paar tientjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Bedankt voor de support, jongens, en ja, het werkt inderdaad super, Sas. Wel Belkin nemen, geen rommel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Hier hebbie 'm, Dave. En meezingen hé!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Hier hebbie 'm, Dave. En meezingen hé!! Dank je wel Harro, ik heb hem gevonden ! En ik vermoedde wel dat het hierover ging. Het vervelende (voor mij dan) is dat ik kort geleden, na op het bestaan van dergelijke attributen te zijn gewezen door twee collega's, ook een dergelijk exemplaar heb gevonden. Ik heb zo'n beetje het eerste zoekresultaat van Google gekocht, welke wat goedkoper was dan het exemplaar dat jij hier noemt. En dat merk ik.... want bij het afspelen van muziek via mijn telefoon (in mp3 formaat) is het net alsof er moet worden gebufferd en is het om de 5 seconden 3 seconden stil. Heel vervelend en binnen een minuut wordt het dan ook direct uitgezet. Gelukkig heb ik ook onlangs zo'n 150 cassettebandjes gekocht via Marktplaats, waarvan ik 50 originele bandjes heb gehouden (de door de verkopers zelf opgenomen bandjes had ik geen interesse in en heb ik dan ook direct weggegooid). Ik heb dus wel wat muziek wat ik kan afspelen hoe en wanneer ik wil. Nu overweeg ik dan maar om het exemplaar dat jij ook heb aangeschaft ook te kopen, aangezien ik hier goede recensies lees. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Dus via Pixmania, voor nog geen € 12,- all in, zo'n apparaatje besteld en de volgende dag in huis. Kan ook bij Bol.com, voor een kleine € 20,-. Ik ben net direct even gaan kijken, maar die prijzen lijken nu wel omgekeerd te zijn..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Kijk ook ff bij Conrad.nl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Kijk ook ff bij Conrad.nl Veni, Vidi, Foetsie oftewel, ik heb er even gekeken maar het genoemde product daar niet aangetroffen. Toch bedankt voor de tip Paulus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Zoeken, Productgroep => auto => mp3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Ik ben net direct even gaan kijken, maar die prijzen lijken nu wel omgekeerd te zijn..... Da's ook prima dan toch? Bestellen bij die bolle dan voor 12 euri? Belkin is echt de enige goeie, had ik al voor gewaarschuwd in mijn berichtje, er zijn exemplaren te koop voor 3 euri, maar da's allemaal bagger, moet je er een tandwieltje uit gaan halen of zo, of ergens een plakkertje op doen, lees ik in de revieuws. Het gaat je lukken! Dave! Als Sasja (nota bene een meisje) het kan, dan kan jij het ook!! (Sorry Sas, maar ik weet dat je gevoel voor humor hebt, en het me niet kwalijk zult nemen, moest gewoon Davy even een riem onder zijn hart steken). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Het gaat je lukken! Dave! Als Sasja (nota bene een meisje) het kan, dan kan jij het ook!! Bedankt Harro, dit doet mijn ego weer goed...... En voor wat betreft die riem onder mijn hart..... is weer eens iets anders. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Zoeken, Productgroep => auto => mp3 Op die manier vind ik inderdaad wel twee exemplaren. Echter zie ik op deze niet het aangeraden merk, waar bij hier voor wordt vermeld dat de rest troep is. Op zich kan ik daar al over meepraten en ga ik liever voor het merk waar hier goede recensie staan. Nogmaals bedankt Paulus voor de moeite. Is het overigens nog eens gelukt met de spuitbussen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
exlid1 Posted May 10, 2012 Author Share Posted May 10, 2012 Tsja, ik vind een riem onder je hart nog altijd meer stevigheid bieden dan je hart onder een riem... Hebben we in mil. dienst geleerd: Zelfmoord kameradenmoord. In het handboek Zelfhulp kameradenhulp (ik heb het nog steeds) leer je hoe je een nucleaire aanval kunt overwinnen: Onder een plastic tentje gaan liggen en flink veel met talkpoeder strooien... Maar da's ff off topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Militaire dienst.... ik wacht nog steeds op mijn uitnodiging voor de keuring. Heb ooit eens een brief ontvangen dat ik uitstel van keuring had omdat ik nog op school zat. Daarna niets meer gehoord en toen werd het afgeschaft. Formeel ben ik volgens mij nog steeds dienstplichtig..... Inderdaad, dat is off topic, maar ik wilde het toch even kwijt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 @Dave, ik ben nog niet in Dehaag geweest maar ga zeker een bus en stift ophalen. Mijn Jag staat nu in Arkel voor een tectylbeurt. De verf heeft gelukkig geen haast....ik heb nog geen beschadegingen(afkloppen)! Bij Conrad heb ik er drie van 9.99 gekocht. 1 draait al dik een jaar in mijn XJ en twee in Land Rover Defenders op de Afrikaanse steppen in Kenia! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pauluspp Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 En ja Harro, ik heb drie weken opleiding gehad op de NBC (nucleair, biologische en chemische) school in Breda. Ik red me wel! ;-( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts