Jump to content
RXShorty

Xj X350 (Rhd) Invoeren

Recommended Posts

RXShorty    24

Yep! Vandaag weer ritje Heinkenszand gedaan!

Vandaag weer gezellig naar Heinkenszand geweest om de Jaguar eens te laten flushen.
Flushen is bij de meeste Jaguar rijders wel bekend, flushen houd in dat de olie die in je automaat bak zit word ververst (even simpel gezegd).

post-885-0-30476900-1386275864_thumb.jpg

Resultaat houd vaak in dat het schakelen van de auto veel soepeler verloopt, dus het proberen waard.
Al moet ik er wel bij vermelden dat mijn bak zo’n 40.000 km geleden wel is gereviseerd is, dus heel slecht was het al niet.
Vooral bij het wegrijden pakte hij niet altijd even soepel op.

post-885-0-24609500-1386275949_thumb.jpg

Tevens het filter vernieuwd zodat het allemaal weer als nieuw is.
Het is ook gedaan met Kroon olie dus goed spul!
Het eerste proef ritje 30 min file rijden en 30 min snelweg…
Schakelt weer soepel en geen schokken!
Nu nog het cardan lager en dan is ie technisch helemaal tiptop!

Mika Kindt    108

Nu nog het cardan lager en dan is ie technisch helemaal tiptop!

voor hoe lang? :sarcastic: leuk Rob, zo te zien vind je het iets te gezellig bij Raymond...

RXShorty    24

Hoe lang? Geen idee... Weetje het is een hobby en het kost geld, zeker...

Maar de ontspanning die ik heb in die wagen als ik rijd... heerlijk!

Mika Kindt    108

Hoe lang? Geen idee... Weetje het is een hobby en het kost geld, zeker...

Maar de ontspanning die ik heb in die wagen als ik rijd... heerlijk!

Is altijd zo! En het mag nog geld kosten ook!

De aankomende XJR heeft 210k op de teller, 40k minder dan de huidige 3.2, komen alle kwaaltjes weer terug.... Maargoed, wel handbak en beter onderhouden :)

RXShorty    24

Daarom man!

Je leeft maar 1 keer en er gebeuren dingen om je heen waar je geen invloed op hebt...

Vaak de meest vreselijke dingen.

En hoe bizar het dan ook klinkt, die rit in de Jaguar doet goed.

Nou en dat kost centjes...

Daarbij komt dat ik stiekum wel een beetje een patser ben, dus hij moet goed zijn! HA!

Maar een XJR met handbak... vet!

Ben benieuwd, ga je het doen?

Mika Kindt    108
3 weken terug, hebben jullie ook kunnen zien op de TM, nog een verticale kras op m'n rechterportier erbij door een Miep van het volume Erica Terpstra die haar karretje wel ff 20 cm rechts van mij parkeerde en dacht daar zelf ook nog ff tussendoor te kunnen...

Maakte ik laatst dus ook mee. Gelukkig (even afkloppen) niet met de Jag.

Ik zit tijdens werk rustig te lunchen in mijn opel combo van de zaak, komt er een trol naast mij parkeren met haar fiesta die alleen APK gekeurd kan worden door een eencellige, ziet dat ik in mijn auto zit, loopt ze naar het bijrijdersportier om haar koter uit de kinderstoel te halen, smijt de deur tegen mijn deur aan, waarachter ik nota bene een croissantje zat weg te kanen, en ze geeft geen krimp...

Nee, respect voor andermans spullen, zelf al is het een gerecyclede opel corsa, heeft de maatschappij niet meer.

Mika Kindt    108

Daarom man!

Je leeft maar 1 keer en er gebeuren dingen om je heen waar je geen invloed op hebt...

Vaak de meest vreselijke dingen.

En hoe bizar het dan ook klinkt, die rit in de Jaguar doet goed.

Nou en dat kost centjes...

Daarbij komt dat ik stiekum wel een beetje een patser ben, dus hij moet goed zijn! HA!

Maar een XJR met handbak... vet!

Ben benieuwd, ga je het doen?

Dat is helaas zeker waar, van vreselijke berichten in de familie tot zo'n schokkend bericht van onze eigen kasteelheer AJ...

Het helpt je inderdaad verwerken. Je zorgen worden opgevangen door de luchtvering, mits die niet stuk is.

Ach, wie een dikke slee onder zijn kont heeft, een unieke wagen voor fijnproevers, wordt dat vanzelf een beetje een patsertje, 4.2 V8 voorin, of zo'n verlengstuk van een lijn 6 boost je zelfbeeld en het gevoel van plezier en luxe.

Jup, ik zag haar staan, zonder grille, met x308 bumpers (ziet er stiekem best gelikt uit) En een lelijke antenne voor mobiele telefoon op het dak, op thuiskomertjes, maar ik was in een klap verliefd. Zwart op zwart, handbak, blauwe coachline, en er komen penta velgen onder. Nu alles wel elektrisch verstelbaar en een harman kardon audio uitrusting. Ik kan niet wachten tot de proefrit, en ik heb al even gekeken of ik voetenruimte had bij de 3 pedalen (dat heb ik niet bij de automaatversie van de X300) past precies!

Met een beetje geluk rond maart/april voor de deur!

Pauluspp    288

Vandaag weer gezellig naar Heinkenszand geweest om de Jaguar eens te laten flushen.

Die van mij hangt maandag a.s. aan " de flushbak "

Ik heb geen totaal geen klachten maar de pakking moet vernieuwd worden omdat die een paar druppeltjes olie lekt. Olie eruit en deksel eraf.

Dan maar gelijk filter vernieuwen en flushen toch?

Ik ben erg benieuwd of het verschil uitmaakt.

Het kan net zo goed zijn dat de bak nog beter schakelt maar dat ik dat tot nu toe niet heb opgemerkt! :wink:

RXShorty    24

Haha Ja Paulus...

Ik denk dat het bij jou niet veel zal maken, maar ik moet zeggen dat het bij mij toch echt een mooi resultaat heeft geleverd.

Wilde inderdaad ook de 9e komen maar kon helaas niet met het werk :(

Ben ook benieuwd naar jou ervaring inderdaad!

RXShorty    24

Op een niet zo mooie dag is er een steentje op mijn ruit gekomen dit begon met een sterretje.

En helaas klopte hier de reclames op tv wel… binnen een dag van sterretje naar een serieuze scheur.

post-3271-0-36056400-1388686161_thumb.jpg

Maandag de 23ste op afspraak bij de glasboer langs geweest, helaas verkeerde ruit.

Vandaag terug geweest en er zit weer een mooie glinsterende ruit in!

Nog 1 nadeeltje, tijdens het vervangen is de regensensor overleden, deze is besteld en zal ergens volgende week worden vervangen.

Maar al met al ziet het er weer puik uit!

Mika Kindt    108

Wat een mooie bak is het ook! En die scheur zit daar al een tijdje, ik kan mij nog iets herinneren over een technische meeting waar ene Rob mij vertelde over Politie die die scheur zag, hem er op aan sprak, maar de scheur zit niet voor zijn neus dankzij RHD.

RXShorty    24

Ja Mika... maar de scheur was nu te groot om te fixen... en RHD heeft zo zijn voordelen ;)

Moest een nieuwe ruit in.

RXShorty    24

De Jaguar is voorzien van een weer een nieuw diff... :)

post-3271-0-00494700-1398186869_thumb.jpg

Was wel nodig, dit is het oude diff.

Wel veels te snel kapot, binnen een jaar met maar een paar duizend km's erbij.

post-3271-0-11140300-1398187009_thumb.jpg

Lak is op nog grotere stukken los gekomen...

Maar goed dat ik het nog niet had laten spuiten.

post-3271-0-71002800-1398186970_thumb.jpg post-3271-0-79071900-1398186990_thumb.jpg

En niet afgelopen zaterdag maar de week ervoor de Paashaas omgelegd.

Dus... maar weer even sparen voor alles.

Positief gezien: RIJDEN DOET IE PRIMA!

Mika Kindt    108

Weer kapot? Jeetje man, en nog meer lak er af, wat een prutsers zijn die lui in coventry soms ook.

Ik dacht al, kon namelijk geen eieren vinden, jij hebt hem dus onthoofd en meteen uitgebeend. Tja, dat plastic moet er dan ook aan geloven.

Zie je in Zandvoort! :buba:

RXShorty    24

En de bumper is weer hersteld, andere mistlamp erin en het is weer aantoonbaar.

post-3271-0-24892800-1402088059_thumb.jpg

Nog net zo voor de meeting... ;)

H.Bas    0

Hoi Shorty,

Heb je toevallig ook cijfers voor mij om een indicatie te krijgen over de kosten bij invoer. Wellicht overweeg ik ook om een X350 van het bouwjaar 2007 in te voeren .

Gr Bas