Rover827Si 136 Report post Posted August 1 29 minuten geleden, keesh zei: Aangezien ik twee Jag's heb met een 4.0 AJ16 motor en in mijn X300 al jaren een "Andy bracked" is gemonteerd wat toch wel effect heeft merkte ik. De XJS was minder snel, na eerst maar eens 1½ jaar rond gereden te hebben zonder, toch besloten om hem te monteren. Nou beweren er sommige mensen dat het tussen je oren zit dat het verschil maakt maar ik weet nu zeker dat het een verschil maakt, heb 1½ jaar vergeleken en nu, na de montage, zijn ze allebei gelijk. Mijn vrouw wist er niets van dat ik hem had gemonteerd , maar merkte gelijk op dat de XJS beter optrok en inhaalde😉 Nou echt ik daar meestal niet zoveel waarde aan maar deze keer toch wel😃 Het zit niet tussen je oren want ook mijn zoon heeft deze modificatie uitgevoerd en wij merkten allebei verschil. Wij hebben zelfs diverse malen een acceleratie test gedaan van 0 tot 100 km. (voor de modificatie en daarna met een stopwatch ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
John P 11 Report post Posted August 1 Het verschil was bij mijn X300 ook te merken ,het werkt echt en is ook logisch door de vervroeging vd ontsteking. Quote Share this post Link to post Share on other sites
keesh 1007 Report post Posted August 1 8 minuten geleden, Rover827SI zei: Wij hebben zelfs diverse malen een acceleratie test gedaan van 0 tot 100 km. (voor de modificatie en daarna met een stopwatch ). Dan wil ik graag de uitslag weten van voor en na😋 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rover827Si 136 Report post Posted August 1 44 minuten geleden, keesh zei: Dan wil ik graag de uitslag weten van voor en na😋 De uitslagen komen tzt eraan. Mijn zoon heeft dit genoteerd in zijn computer. Gr. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rover827Si 136 Report post Posted August 5 Op 8/1/2019 om 5:04 PM, keesh zei: Dan wil ik graag de uitslag weten van voor en na😋 Hoi Kees, Hierbij doe ik jou de resultaten toekomen van de acceleratie test van de X300 van mijn zoon bij een kilometerstand van ongeveer 340.000 kilometers. Beter laat dan nooit zou ik zeggen ha ha ha. Het zijn geen spectaculaire cijfers maar deze cijfers laten toch zien dat de prestaties zijn toegenomen. Het benzineverbruik van voor en na de modificatie hebben wij helaas niet gecheckt maar ik hoop dat je hier toch iets aan hebt. Voor de modificatie: 1e keer gaspedaal in ruststand (800 toeren) 0 – 100 km. = 9.0 sec. 2e keer gaspedaal niet in ruststand (2000 toeren) 0 – 100 km. = 8.44 sec. 3e keer gaspedaal niet in ruststand (2000 toeren) 0 – 100 km. = 8.34 sec. Na de modificatie: 1e keer in ruststand (800 toeren) 0 – 100 km. = 8.88 sec. 2e keer gaspedaal niet in ruststand (2000 toeren) 0 – 100 km. = 8.13 sec. 3e keer gaspedaal niet in ruststand (2000 toeren) 0 -100 km. = 8.07 sec. MvG Aad Quote Share this post Link to post Share on other sites
keesh 1007 Report post Posted August 5 Bedankt Aad, was het een 4.0 of een 3.2, kan het me niet meer herinneren. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rover827Si 136 Report post Posted August 5 59 minuten geleden, keesh zei: Bedankt Aad, was het een 4.0 of een 3.2, kan het me niet meer herinneren. Het was een 4.0. Gr. Quote Share this post Link to post Share on other sites