boes Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Mijn XK120 , OTS uit 1953 smeekt om een vijfde versnelling. Het is mogelijk om een vijf-bak in te bouwen, hoewel die eigenlijk net iets te lang is waardoor er toch iets aan het chassis veranderd moet worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Laylock-de Normenville overdrive. Zeker in de bergen is dat aanmerkelijk handiger en vooral sneller dan een vijf-bak. Wie heeft ervaring met een overdrive in een XK120 ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RedCat Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ik zou even contact met Frits Von Munching opnemen (www.vonmunching.nl) Een grote kans dat hij er ooit een door zijn handen heeft gehad Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaguar38s Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Hallo, Helaas er past geen overdrive in de XK120. Zelfs de meeste 5-bakken zullen niet passen, omdat de dwarsbalk in de weg zit. Er zijn ook een paar kits, waarbij je dus een stuk uit de dwarsbalk moet halen, zou ik nooit aan beginnen. Bij de 140/150 hebben ze de motor verder naar voren geplaatst, waardoor er dus wel eentje in past. Maar ze zijn er dus wel. http://www.5speeds.com/xk120kit.html Al zie je zelfs hier ook dat ze de belhousing moeten aanpassen, want een adaptorplaat past niet. In mijn XK150 heb ik nu een LT77 ( Landrover en XJ6-s3 ) Weet niet of deze past, zou je moeten opmeten. Groeten, Peter jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts