Jump to content

leaper verwijden van motorkap

Martian
 Share

Recommended Posts

Is de betreffende XJ-6 met leaper toevallig een metallic rode xj40?

Dan kom je maar effe ruilen van motorkap met de mijne, haha.

Mijn Jag heeft geen leaper en hij staat toch te koop en het maakt mij niet uit

of er zo'n ding op zit of niet.

Heren, hoe je het ook wendt of keert, Sir William heeft de XJ6 ontworpen zonder leaper, dus is het puur een kwestie van smaak of je dat beest er wel of niet op wilt hebben. Persoonlijk vind ik het spuuglelijk en hardstikke gevaarlijk voor de voetganger of fietser en dus terecht verboden.

Als je bij een verkeerde inschatting van jezelf, of van de voetganger het beste mens met de lage motorkap schept, zal die in geval van een originele XJ6 op de motorkap terecht komen of zelfs tegen het voorruit aan hopsen en als dat een jong en gezond persoon is zal die er met weinig schade aan terugdenken.

Heb je een vaste leaper, dan is de kans niet klein dat je de man of vrouw zwaar verwondt en je zult heel wat bloed van de motorkap moeten poetsen.

Het is een keus die je maakt, ik zou in ieder geval een wegklapper monteren en ook die is nog gevaarlijk, zij het in minder mate. Als ik een politie agent zou zijn zou ik elke XJ6 bezitter met een leaper gegarandeerd op de bon slingeren.

Toevallig zie ik vanmorgen een aflevering van Wheeler Dealers, waar Edd een Austin Frogeye restaureert en met een blij gezichtje doet hij kond van het 'feit' dat deze kikkerharses nu de mooiste van the Unighted Kingdom is.

Klein sportkarretje met een klein motortje, leuk ding en behoorlijk zeldzaam en waardevol, mits in originele en goede staat. Maar Edd haalt de originele trommelremmen er af en vervangt ze door schijfremmen en de originele wieltjes vervangt hij door lichtmetalen barreltjes.

En als ik ergens een gloeiende hekel aan heb is het een klassieke auto met moderne wielen, een 1956 Chevrolet met Chip Foose wielen is wat mij betreft ongeveer het ergst.

'Concours condition' betekent een auto die net zo mooi en goed is als hij de fabriek verliet toen hij nieuw was, maar vooral origineel en in die staat zijn sommige auto's een vermogen waard.

Dus wat mij betreft: die leaper, weg met dat ding, hoort er niet op en de TS wil hem terecht kwijt. Volg het advies van Robin, gaatjes netjes dicht lassen en de kap opnieuw spuiten, heb je weer een prachtige originele XJ.

• Like 1

• 11 years later...

Best een oud topic maar al lezende toch veel opgestoken. heb een s-type gekocht die ik aanstaande zaterdag ga halen. Geen leaper op de motorkap maar die komt er zeker wel op!! is volgens mij het handelsmerk van de echte Jag...

Ben heel benieuwd hoe deze Jag me gaat bevallen.. 

bedankt voor jullie info!

• Like 1

Van de 4 Daimlers en 2 Jaguars die ik heb heeft er maar 1 een leaper.

Ik vind het op de modernere Jag ook niet enorm mooi staan als ik eerlijk ben.

Vind het meer iets voor de hele oude Jags.

Als er al een leaper op zit moet deze 100% op de plek zitten waar hij af fabriek hoort.

Soms zie je leapers die aftermarket zijn geinstalleerd waarbij ze veelste ver naar achter of naar voren zijn geplaatst.

Dat is echt een no go en is een doorn in het oog.

Je kan de leaper verwijderen, de gaatjes behandelen met antiroest en een Jaguar badge over het gat plaatsen, dat is nog wel chique.

51675221392_beed66268e_o.jpg

s-l500.png

• Like 1

10 uren geleden, Amitofu zei:

heb een s-type gekocht die ik aanstaande zaterdag ga halen. Geen leaper op de motorkap maar die komt er zeker wel op!! is volgens mij het handelsmerk van de echte Jag...

Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Gelukkig is mijn STR blijkbaar geen "echte Jag" volgens jou 😉

• Like 1
  • Haha 1