Ga naar inhoud
vonk

verlichting kofferbak

Aanbevolen berichten

vonk    0

goede middag,

ik heb een x 308 1998

kan iemand mij vertellen waar de schakelaar zit van de kofferbak verlichting?

ik heb de lampjes vervangen, hielp niet.

dus denk ik schakelaar, maar kan 'm niet vinden.

wie kan me helpen

bij voorbaat mijn dank

albert vonk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
djschoone    0

Ik heb ook problemen met de verlichting in de kofferbak. Deze werkt soms wel, maar meestal niet.

Ben de handleiding aan het uitpluizen geweest met dit als resultaat:

Trunk lamps
The trunk trim panel is fitted with lamps which operate automatically whenever the trunk lid is opened; the switch is incorporated within the latch mechanism.

Dus dat betekend dat het in het sluitmechanisme zit. In de handleiding kom ik niet verder met het vinden van instructies. Wel zit er nog (uiteraard) nog een connector verstopt. Volgens mij is dat deze (zie afbeelding) maar waar dat ie precies zit, zie ik niet goed terug. Dat wordt dus zoeken.

trunk-switch.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
isabella    353

De schakelaar zit in de koffervergrendeling, als het niet meer werkt is er op zeker 1 van de draden(of meerdere) van de kofferklep gebroken.

Je kan aan de rechterkant van de bevestiging van de kofferklep de plastic "boog" wegnemen en daaronder zitten de draden, er zijn er altijd 2 of 3 gebroken waaronder de bediening van de kofferverlichting, kijk dat eerst na..

Als dat niet zo is dan is de schakelaar van het slot defect, die kun je vervangen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
djschoone    0

Super tips. Ik ga kijken of er gebroken kabels zijn. Is dat goed zichtbaar? Of moet je dat meten? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
djschoone    0

Aan het testen geweest. Bij het aandrukken van de stekker (zie foto zit in achterbak net achter de boog) en de draden daar,  blijft nu het licht weer branden. Schakelaar is dus het probleem niet.

Als het weer uitvalt begin ik daar te zoeken. Achter de kap ziet het er allemaal netjes uit. Geen onregelmatigheden. 

IMG_20170812_153805.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
djschoone    0

Even een update. Na sluiten en openen weer geen licht. Het is toch de schakelaar. Wanneer ik deze helemaal uitbouw en de switch druk gaat ie meestal aan. Soms vertraagd aan zonder dat ik iets doe en soms helemaal niet. 

Kan deze switch nog gesmeerd oid? Of wordt het vervangen? 

1502549478990293590993.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
john37    20

Ik zou even naar de plaatselijke electronica shop gaan en een nieuwe micro schakelaar ophalen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen