Jump to content
goud

Foto van mijn 420G wachtend op TLC en meer

Recommended Posts

goud    0

Sind een maand of 6 staat zij al in de loods te wachten, mijn mooie 420G, eind maart schreef ik al dat er veel aan moet gebeuren. In de tussentijd ben ik zowel thuis als met bedrijf verhuisd en is er met de Jag niets gebeurd. Opnieuw enthousiast geworden na een bezoekje aan de onderdelenbeurs in Druten wilde ik nu toch echt eens gaan beginnen.

Deze auto is door de vorige eigenaar 14 jaar geleden in een schuur gezet om gerestaureerd te worden. Dat is er niet van gekomen en die 14 jaar stilstand is inderdaad achteruitgang.

Ik ben een leek op Jaguar gebied dus heb ik een paar weken geleden samen met Pim vd Schaaf (JDCH-registercontactpersoon voor dit model en oud-klasgenoot) de auto eens goed bekeken en we kwamen tot de conclusie dat ze in ieder geval compleet is. De staat van hout, leer en chroom lijkt ook redelijk. Dat was bemoedigend, want ik heb de auto ongezien gekocht, vond d'r mooi op de foto, deed een bod, was zo maar winnaar vd veiling en had eigenlijk een slechtere staat verwacht.

Om een begin te maken heb ik de afgelopen dagen eens geinformeerd bij een aantal onderdelenleveranciers wat er nog aan reparatie-plaatwerk te krijgen is voor dit model. De Mark X / 420G is slechts in kleine aantallen geproduceerd en niet een bekende, populaire klassieker dus er zijn maar een paar stukjes plaatwerk te krijgen; buiten-dorpels en onderkanten achterschermen. Niet veel, maar wel een aardige start want dit zijn, naast slechte deuren en flintstone-gaten, wel de plekken die ik sowieso moet aanpakken. Wie weet wat ik verder zal aantreffen als eenmaal de slijpschijf bezig is maar vooralsnog ben ik optimistisch.

Mocht iemand nog plaatwerk/onderdelen vd Mark X/ 420G ter overname hebben, dan kom ik graag onderhandelen.

mvg

Goud

post-140-131049920686_thumb.jpg