Jump to content
Jan-Kees

xjs convertible

Recommended Posts

keesh    1182

De man weet dat jij er op aast Kees, hij probeert zo nu en dan je aandacht weer te trekken. :wink:

Dat is mooi, hij staat daar lekker droog en warm in de showroom :)

exlid1    3

Yep, en voor dat geld verkoopt hij hem toch niet... :wink:

Ik zou nu gewoon eens minder bieden dan je voorheen gedaan hebt.

Laat HIJ maar wakker worden. :-)

JimmyB    25

Heb zelf recent enkele XJS'en gekocht maar als ik vergelijk met wat je voor hetzelfde geld krijgt bij een XK of XJ van dezelfde periode dan vind ik de XJS wel duur. Ik kan me niet ontdoen van de indruk dat de 'zeldzaamheid' een rol speelt, zeker als het een convertible of V12 is. En of nu een XJS mooier is dan een XK of XJ, de meningen verschillen daar toch over.

Vermoedelijk spelen ook de importkosten en dollarkoers een rol; ze komen bijna allemaal uit de VS, dus transportkosten voor grote afstand, invoerkosten, aanpassingen voor Europese normen, ...

En zeggen dat voor deze dure auto de originele koplampen niet meer te krijgen zijn ...

keesh    1182

Vermoedelijk spelen ook de importkosten en dollarkoers een rol; ze komen bijna allemaal uit de VS, dus transportkosten voor grote afstand, invoerkosten, aanpassingen voor Europese normen, ...

Mijn ervaring is dat de geïmporteerde uit de VS allemaal goedkoper zijn dan de Europese. 

JimmyB    25

Mijn ervaring is dat de geïmporteerde uit de VS allemaal goedkoper zijn dan de Europese. 

Misschien volgen de zeldzame Europese XJS'en de prijzen van de US-geimporteerde met nog een schepje bovenop gezien zeldzamer en minder conversiekosten. In een vrije markt bestaat er geen absolute prijs maar de prijs die je ervoor kan krijgen, 'the more the better'. Maar zoals je zegt, het kan fluctueren, voor een XJ oldtimer betaal je nu relatief weinig rekening houdend met leeftijd en design van die auto.

Wie kan voorspellen hoe het met de waarde van de XJS zal gaan op termijn? De Edsel 1958 is nu ook populair gezien zeldzaam, maar destijds was het een ongewilde 'ugly car' ... (waarmee ik nog niet wil zeggen dat de XJS zo lelijk is als een Edsel). Gaat een XJS zijn waarde houden? Je kan vergelijken met zijn (dure) voorganger maar ook met zijn opvolger. De XK convertible vinden de meeste een even mooie auto (vanuit alle hoeken bekeken) en technisch moderner en comfortabeler dan een XJS. Als we over 10 jaar allemaal elektrisch rijden zal het contrast nog groter worden.

Misschien speelt ook de compactheid van de XJS, althans zo 'ziet' ie er uit, een rol in zijn aantrekkelijkheid. Ter vergelijking: de Ford Thunderbird eerste generatie kost haast het dubbel van de vierde generatie, die maar enkele jaren minder oud is. En die vierde generatie is volgens sommige stijlmatig de best geslaagde. Maar die eerste generatie ziet er kleiner uit, is ook geinspireerd op de Europese markt. En het heeft misschien ook te maken met 'perceptie' en 'politieke correctheid': een grote auto wordt geassocieerd met milieu-onvriendelijk in onze CO2-ge(hyper)focuste contreien (maar kan op vlak van toxische emissies en volksgezondheid minder schadelijk zijn dan een kleine diesel ...)

jaapvanthoff    288

Ik vraag me af wat de betekenis is van zo een geknoopt tapijtje.

Je komt het wel vaker tegen.

Of zoek ik naar iets wat niet bestaat?

wimb    547

Nee hoor, je zoekt naar iets dat wel bestaat: Duitse smaak. Onze Oosterburen vinden die vliegende tapijtjes mooier dan een automattensetje van bijvoorbeeld Action.

Rare jongens, die Duitsers.

keesh    1182
3 uren geleden, haddock zei:

Er zijn maar twee vliegende tapijten: de DS en de CX!

En een xjs convertible V12😎😅

arie-jag    504
2 uren geleden, keesh zei:

En een xjs convertible V12😎😅

Dat is toch waar die baardmans in de Efteling toch op zit?  :buba:

keesh    1182
1 uur geleden, arie-jag zei:

Dat is toch waar die baardmans in de Efteling toch op zit?  :buba:

Ja ja zoiets :sungum: Maar het ziet er naar uit dat iemand het tapijtje gekocht heeft😎

eft_fakir_close_up.thumb.jpg.710570a815137a0126fd65943a23bad4.jpg