Jump to content

Nieuwe XKR en XFR

keesh
 Share

Recommended Posts

• Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik weet dat ik oud ben maar ben vast niet de enige die het hout en het leer mist in het interieur, plastic en aluminium bieden vele merken, net zo als plastic met houtmotief. Vroeger was dit standaard, nu kun je nog kiezen als optie. Gaat het er helemaal uit en is daarmee de ziel van ons merk verdwenen ? Ook al is het zo dat het gruwelijke vermogen van 5 liter Supercharged me erg aanspreekt, het inmiddels naar mijn smaak veel te veel doorsnee uiterlijk zal me toch weerhouden.

En die aluminium/chroom strips op de zijkanten zijn helaas gehandhaafd. Ook al zo'n vergissing vind ik.

Een Engelse groet (dus geen india, usa, of weet ik veel wat voor fantasielanden we nog meer hebben) aan allen.

Vincent

Jaguar XKR Convertible 5.0 V8 S/C

motorinhoud 5 liter

8 cilinder / 32V

510 PK / 375 kW

Max. koppel 625 Nm / 2500 O./min

lengte 4794 mm

Breedte 1892 mm

Hoogte 1329 mm

gewicht 1945 kg

0-100 km/h 4.8 s

EU-Normverbruik 12.3 l / 100 km

CO

Oersterke Jaguar XKR brult als een leeuw

Jaguar blijft magnifieke auto's bouwen, daar brengt de overname door het Indiase Tata geen verandering in. De nieuwe XKR is het bewijs.

Toen Ford genoeg had van het reddingswerk bij Jaguar en twee jaar geleden na forse verliezen besloot het bedrijf te verkopen (en meteen Land Rover ook maar), was niet iedereen even blij dat het Indiase Tata aan de haal ging met de deftige Britse merken. De Engelsen kunnen het nog steeds moeilijk verkroppen dat hun kroonjuwelen in handen kwamen van een bedrijf uit een voormalige kolonie, maar het lijkt er op dat Jaguar toch goed terecht is gekomen.

Net als bij staalgigant Corus bemoeien de Indi