morse Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Jaguar XF coup Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morse Posted May 18, 2009 Author Share Posted May 18, 2009 vind ik die rooie mooier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kees Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Over smaak valt uiteraard niet te twisten maar ik vind de verchroomde "luchthappers" erg lelijk. Het is het eerste dat je ziet als je naar de auto kijkt; ze zijn dus m.i. te prominent aanwezig. Het is geen onderdeel meer van het gehele plaatje, de evenwichtigheid binnen het totale ontwerp is weg. De truuk van een perfect ontwerp ligt voor mij niet in een enkel element. Als je als autofabrikant een ontwerp op papier kunt zetten dat door iedereen in bewondering wordt nagestaard zonder dat ze nu precies kunnen aangeven waarom, dan creeer je als ontwerper een gevoel bij de auto. Pimpen is hardstikke leuk voor hotrods maar past in mijn ogen niet bij Jaguar. De rest van de auto is wel mooi, maar ja, er zijn wel meer mooie auto's. De moderne link naar het unieke Jaguar design kan ik nog niet ontdekken. Mijn mening is dat je bij een ontwerp een gevoel moet hebben van "ja, dit is het" i.p.v. "het is een mooie auto", waardoor wordt aangegeven waarom een een auto uitstijgt boven de massa. Zoals met alles, de beste schippers staan aan wal, en ik ben geen ontwerper, alleen maar iemand die weet wat hij mooi vindt en hoopt dat er meerderen zijn die daar ook zo over denken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted May 19, 2009 Share Posted May 19, 2009 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArjanB Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Niet gek, maar toch zou ik voor een V8 Vantage kiezen, als ik het geld had! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts