Jump to content

Jaguar Nano

keesh
 Share

Recommended Posts

Hier kan ik mij helemaal in vinden.

Als Tata lef heeft en echt naam wil maken met Jaguar moet je iedereen voor zijn.

Net als Lyons met de XK120 ,E-type en XJ 6 .

Ze moeten op de markt vooruit lopen dus maakt bijvoorbeeld een kleine roadster in de klasse van Z4 ,slk,AudiTT

niet met een normale krachtbron maar als hybride of compleet elektrisch.

Het zelfde geld voor de hogere klasse nu is de tijd rijp om onderscheid te maken.

kies voor een echt Jaguar uiterlijk en geen eenheidsworst.

Maar ja het zullen wel weer modellen worden die overal al te zien zijn plak er een ander stickertje op en

je hebt een BMW of AUDI.

Iedereen herkend een XJ ,XJ40 of X300 en XJS E-type,MKII,S-type ,420, XK's als echte Jaguar.

XF en X zijn al weer een stuk minder herkenbaar

GELLUKIG hebben we de klassiekers nog

• Replies 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gisteren reed ik voor mijn vrouw uit met de "hockey"bus die voor de APK weggebracht werd op een druk moment op de A27.

Regelmatig kijk je in de achteruitspiegel na vele tientalle meters blik op wielen pik ik in een oogopslag de Jaguar eruit en die verschijning van de koplamp en langszij is zo innemend evenals wat er achter het stuur zit natuurlijk.

Daar draait het om

Een Jaguar hoeft zich niet te verstoppen die moet je in een oogopslag zien.

Hoe je er ook naar kijkt.

Jongens, het was Jaguar die met de D type drie jaar op rij Le Mans won en ik heb me laten vertellen dat ze zelfs zeven keer hebben gewonnen, maar ik weet niet of dat waar is. Anyway, het was een auto van geen 900 kg, met de 3.4 motor welke in 1956 een snelheid haalde van 310km/u. Goed, in 1937 haalde de Auto Union 406 km/u op de autobahn, maar die had een 16 cylinder motor van 6 liter en 600pk met een compressor en was niet te besturen door normale stervelingen. De D type reed als een droom en had een gewone, weliswaar opgevoerde, maar verder normale XK motor.

En dat is een prestatie welke door geen enkele fabrikant is ge

• 4 weeks later...

Qua Jaguar design heeft dhr Lyons volgens mij ook ooit nog eens geroepen dat een auto laag moet zijn en een lange neus moet hebben om een jaguar te kunnen zijn (geparafraseerd).

Lijkt mij een heel mooi uitgangspunt voor het ontwerp! (Zei ik rijdend in een XJ-SC) :mrgreen:

Groeten, Karel

Zolang het Nano/Tata blijft heten en er een duidelijk onderscheid blijft in naam en marktsegment vind ik het niet zo belangrijk( alhoewel, de baby Benz is ook niet in het nadeel geweest van de grotere Mercedesen)

Wat belangrijker is, is dat Tata mischien wel slaagt waar Jaguar voor een groot deel gefaald heeft en dat is het op de weg brengen van een combinatie van een, apart, eigenzinnig en spraakmakend ontwerp van een luxe maar ook weerbestendige en vooral betrouwbare, auto.

Als dat gecombineerd zou kunnen worden met mooie klassieke lijnen uit het verleden, dan heeft Jaguar/Tata een winner, daar ben ik van overtuigd.