keesh Posted April 3, 2009 Share Posted April 3, 2009 De Europese versie van de Indiase stadsauto Tata Nano, die enkele weken geleden in Gen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xjcoupe Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
double six Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Blij dat ik een Daimler heb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TommysToy Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Een ietwat verlate 1 aprilgrap..?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 Een echte Jaguar als tegenhanger van de Citroen C1, de Aygo en nog wat van die huppelbakkies? En waar moet de leaper? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morse Posted April 4, 2009 Share Posted April 4, 2009 De Jaguar Nano(en we noemen hem JAGO) kan vanaf vandaag worden besteld bij alle Belgische Jaguar-dealers. vandaag 1-4 iets met een kikker in iemands Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Gisteren vond ik een Gazette van 1989, waarin de overname door Ford werd aangekondigd. Alles zou bij het oude blijven, maar inmiddels weten we dat de X type een gepimpte Mondeo is. Persoonlijk vind ik het diep triest dat een roemrucht merk, dat de autoliefhebbers in 1948 tot opperste opwinding bracht met de XK120, in 1961 de wereld verbaasde met de E-type en in 1968 the most beautiful car in the world op de mensheid losliet, zo afgegleden raakt naar het nivo van alledag. Ik kan er niet echt vrolijk van worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Harkema Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Tja Han, zo gaat dat nou eenmaal. Een autofabriek wordt gekocht om te laten renderen, niet om met een paar sukkelaars zoals wij rekening te houden..... Maar ik ben het met je eens, hier wordt je inderdaad niet vrolijk van. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaguar 1991 Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Het persbericht is er 1 april uitgegaan dus we gaan er maar vanuit dat het niet waar is he:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArjanB Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Blij dat ik een Daimler heb Mijn gedacht! En zowiezo; laten we maar hopen op het 1-4-syndroom, en er verder over zwijgen. Als die lui van Tata dit forum lezen komen ze wellicht nog op rare gedachten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morse Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Ja en Daimler is weer terug bij Mercedes. Tata bouwt al sind de jaren 50 Mercedes vrachtwagens in liscensie . En Mercedes heeft al aan gekondigt dat motoren in de Jaguars geen probleem zijn. Dus het is nu weer Daimler-Benz Vrg Eric Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
double six Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Ja maar..... die sterretjes club mag geen auto's maken met de naam Daimler erop . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
double six Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Lullug hoor als straks de juniorsecretaresse zegt "maar ik heb ook een Jaguar" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morse Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Aan de andere kant is het ook wel weer leuk. Zeg je tegen je vrouw ach schat doe me de sleutels van de Jaguar even ik moet boodschappen halen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Zal 's kijken wat ze voor de fantastische move geven. De inruiler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Ik liep zojuist langs een Chevrolet, ik was gewend aan brede en lange auto's met een duidelijk amerikaans voorkomen, maar dit was een klein huppelk*t autootje en ik blijf dat heel raar vinden. Ik hoop toch dat zoiets een roemrucht merk dat ooit Le Mans won met een motor welke ook in de grote sedan was te vinden, bespaard mag blijven. Mocht het toch gebeuren dan ga ik naar de plakletterwinkel en ga voor 'dit is nog een echte'. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
double six Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Goed idee Han Kunnen we "Dit is nog een echte" niet verwerken in de Jaguarforum sticker ? Ook een goeie tekst voor op je kentekenplaathouder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jagger Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Jaguar wordt pas in een moderne jas weer interessant als zij terugkeert naar haar schreden. Spannend en afwijkend voor mensen met een eigen kleur en dat kan iedereen zijn. Dat hoeft geen tegenhanger van een Mercedes, BMW te zijn. En laat de Bentley de Bentley de wezen. De moderne Jaguar is het toonbeeld van de stijfheid van de klein burgerlijke grijze muis die geen enkel respect afdwingt anders dan de gesignaleerde behoefte zich boven de rest te voelen, waar de vlag de lading niet dekt. De gekunstelde medemens die zijn eigenwaarde ontleent aan zijn trofee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morse Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Ik ben het er helemaal mee eens. Jaguar was al jaren Ford en daarvoor British Leyland Jaguar zal nooit meer onafhankelijk zijn of ze moeten in een prijsklasse gaan zitten van de uitzonderlijke sport of luxe auto's als Spyker, koeningsegg , Cizeta, McLaren. Maar dan nog als je ziet dat Ferrari, Aston Martin, Lamborghini ,Bugatti niet zonder een groot concern kunnen. Nee het eigenlijke merk Jaguar(onafhankelijk) bestaat al meer dan 40 jaar niet meer. Eerst waren zij degene die bedrijven opslokkte Coventry Climax, Daimler, Lancaster,Standard . En nu zijn ze zelf een onderdeel van een groter geheel. Als ze zich in een concern kunnen onderscheiden zoals Lamborghini en Bugatti in het VW imperium. En Ferrari en Maserati in Fiat. Dan hoeven ze ook geen eenheidsworsten te maken en dan ook de ruimte krijgt voor uitgesproken ontwerpen dan komt het allemaal goed. En hoeven ze geen Lexus lookelike te maken als de XF VRG Eric. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Han Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Als je naar de geschiedenis kijkt, hoe Bill Lyons begon met het maken van voor die tijd zeer fraaie koetsen op een bestaand chassis en je ziet de lijn die zich langzaam maar zeker ontwikkelt en die twee kanten opgaat: naar de sedans met als hoogtepunt de XJ6, waar alles bij elkaar komt. En als ander hoogtepunt(en) de XK 120 enerzijds en de E type anderzijds. De E type die net zo snel was als de grote sportwagens van die tijd, maar er een fractie van kostte en in feite er van binnen en van buiten beter uitzag. De prachtige, bloedstollend mooie XK120 is ook iets waar bijna iedereen bij stil staat, omkijkt en met de onderkaak op de grond verder gaat. De XJ6 die helemaal de balans heeft waar Bill jaren naar op zoek was en de techniek heeft van de sportwagens. De XJ12 die de snelste sedan was van die tijd en voor een prijs waar de concurrentie niet goed van werd. Maar BMC wist het allemaal beter, vooral hoe je werknemers moet demotiveren. Tot Sir John Egan het merk weer helemaal op de rails zette, maar voor korte tijd. Toen Ford het overnam voelde ik het aan mijn water, dat gaat niet goed. En nu is Jaguar zoals jagger zo mooi zegt een grijze muizen merk geworden. Mooie auto hoor, rijdt ook goed, maar dat doet een Mercedes ook, of een grote Franse auto, rijdt allemaal fantastisch. Maar Jaguar was altijd bizonder, een geheel op zichzelf staand fenomeen en je hoeft alleen maar een MK2 voorbij te zien schuiven om te begrijpen waarom. Dat is voorbij, history en dat komt niet meer terug. Laten wij de echte cats koesteren en zorgen dat er nog heel lang van kan worden genoten, want Jaguar is een ongeneeslijk iets, je kunt nog zo je best doen, maar het gaat niet meer over. En mochten er in de toekomst truttenschudders rondhopsen met het jaguar logo, ik zal het hoofd schudden en me naar de XJ6 spoeden, een klapstoeltje pakken en er even een kwartiertje aleeen maar naar kijken en denken: those were the days. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
haddock Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Dat is voorbij, history en dat komt niet meer terug. Laten wij de echte cats koesteren en zorgen dat er nog heel lang van kan worden genoten, want Jaguar is een ongeneeslijk iets, je kunt nog zo je best doen, maar het gaat niet meer over.En mochten er in de toekomst truttenschudders rondhopsen met het jaguar logo, ik zal het hoofd schudden en me naar de XJ6 spoeden, een klapstoeltje pakken en er even een kwartiertje aleeen maar naar kijken en denken: those were the days. Hear hear! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArjanB Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 Denk ook wel dat nostalgie hier meespeelt. In de jaren 90, toen Jaguar bij Ford ging, was niemand hier blij mee. Toch wordt een X300 nog gezien als een Jaguar en een XF niet. Ben benieuwd hoe dat over nog eens 20 jaar is. Hoeveel moderne, nieuwe auto's zijn er nog die echt speciaal zijn (naast de onbetaalbare exoten)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keesh Posted April 7, 2009 Author Share Posted April 7, 2009 Gelukkig was het een 1 april grap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Harkema Posted April 7, 2009 Share Posted April 7, 2009 We wassen onze, door smeer en olie bevuilde, handen in absolute onschuld, slaan elkaar op de schouder en gaan samen een pint drinken.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jagger Posted April 9, 2009 Share Posted April 9, 2009 Jaguar is een merk en een product dat een beperkte levenscyclus heeft net als ieder ander product. Blijven mensen dat leuk vinden, hoe is de kwaliteit....welke emotie roept het op; heel belangrijk. Het begint altijd met de createur de automobiel die iets leuks maakt en het merk ontstaat, wordt populair enz... daar staat dan een bedrijf met een markt, waar mensen werken en dan moet gecontinueerd worden....... Aanvankelijk komen de mensen naar Jaguar; het product verleid. Dan wordt de createur de automobile ineens marketeer; doelgroepen bedenker want je moet met je tijd mee waar de mensen eerst zelf kwamen vanwege de click moeten ze nu overgehaald worden. Iedereen wil wel eens wat anders... merkentrouw? Een Jaguar wordt langzaam een auto van een bepaalde elite ........status Dat heeft wel zo zijn beperkingen. Financieel, maar ook creatief want je doelgroep is beperkt en zodra iets anders in de mode wordt is het gebeurt met je. Maar de "gewone" man kan niet zo maar met een opvallende auto komen die meer status heeft dan zijn superieuren. Zo ken ik verhaal van iemand die vertelde dat er een werknemer met een Porsche op zijn werk kwam bij een groot bedrijf en die werd te verstaan gegeven dat dat volledig ongepast was. En zo werkt dat dus. Dan komen bedrijven als Ford die toegang hebben tot de massa en massa is kassa....... veel dubbeltjes verleiden, gaat makkelijker dan knaken scoren Neem de ontwikkeling van de lease bedrijven etc waarbij het mogelijk wodt dure auto's die minder opvallen in een brede markt te proppen; ga bovenin zitten met je prijsstelling Iedereen wil altijd een stapje hoger en de nieuwe Jaguar wordt bereikbaar Vandaar dat de latere modellen zoveel op een Ford lijken. niet te opvallend Stop daar dan van binnen en onder de motorkap de exclusieve dingen Kijk dan ben je bezig met overleven en niet met createur de automobile En daarom vind ik dat ze terug moeten naar de basic's........ Maak wat je mooi vind en het komt uit je hart Verlaat de strategie dat de accountant uit gaat maken welke auto onder het vastgestelde prijskaartje hangt. Blijf bij jezelf........ Het product moet zich zelf verkopen. Natuurlijk heeft een bedrijf te zorgen voor een continue stroom van omzet en moeten er mondjes gevuld worden maar het product staat centraal Daardoor heb je bedrijven als Nedcar die dan diverse merken produceren dat is de oplossing voor de wisselde vraag. Die kant gaat het dealers ook op; meedere merken onder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts