December 26, 2025Dec 26 Fantastische jaguar voor technisch onderlegd iemand.De wagen is op veel punten technisch aangepastIs alleen geschikt voor iemand die het aandurftDe auto heeft laatst 30 jaar altijd binnen gestaanMotor/bak, carrosserie, interieur in goede staat Wagen rijd prima op benzine en lpgHeeft nu onderhoud nodig ,filters,remvloeistotDurf je het aan ?Je mag bieden
December 27, 2025Dec 27 17 hours ago, django said:Wagen rijd prima op benzine en lpg XJR blok lopend op LPG??? 🥇
December 27, 2025Dec 27 Author Op 12/26/2025 om 9:09 PM, django zei:Fantastische jaguar voor technisch onderlegd iemand.De wagen is op veel punten technisch aangepastIs alleen geschikt voor iemand die het aandurftDe auto heeft laatst 30 jaar altijd binnen gestaanMotor/bak, carrosserie, interieur in goede staat Wagen rijd prima op benzine en lpgHeeft nu onderhoud nodig ,filters,remvloeistotDurf je het aan ?Je mag bieden
December 27, 2025Dec 27 Author Op 12/26/2025 om 9:09 PM, django zei:Fantastische jaguar voor technisch onderlegd iemand.De wagen is op veel punten technisch aangepastIs alleen geschikt voor iemand die het aandurftDe auto heeft laatst 30 jaar altijd binnen gestaanMotor/bak, carrosserie, interieur in goede staat Wagen rijd prima op benzine en lpgHeeft nu onderhoud nodig ,filters,remvloeistotDurf je het aan ?Je mag bieden
December 29, 2025Dec 29 Hoe schakelt ie nu? Nog steeds soort half automaat? Hoeveel km heb je met deze combinatie gereden? Waar woon je eigenlijk?
December 29, 2025Dec 29 Author hoibak 4hp24men schakeld met een klein pookje H profiel ,1 is linksachter,2 naar voor,3 naar achter,4rechts voor,lockup rechtsachter.P,R,N,D selecteer je met een draaiknop op de tunnelheb het sinds 2006 in de auto, eerst 15000km met het AJ16, ..en met het xjr6 motor 7500kmTegen woordig kan je dit ook kant en klaar kopen ,megaschiftMotor besturing is een megasquirt2 voor benzine,,,,lpg gaat met een hoogvacuum necam gaskraan in combi met lovato verdamper en mengstuk.Ik had eerst lpg met dampgas injectoren,maar dat heeft nadelen,[warmdraaien op benzine,klik klak geluid onder de motorkap bij het stoplicht,enz..Het mengsel kan je controleren met een 14Point7 Spartan2
December 30, 2025Dec 30 15 hours ago, django said:Ik had eerst lpg met dampgas injectoren,maar dat heeft nadelen,[warmdraaien op benzine,klik klak geluid onder de motorkap bij het stoplicht,enz..Daarom dacht ik ook, hoe doet ie dat. Dat schakelsysteem snap ik niet.Op zich is het wel erg gaaf om een 'series' Jag te hebben met geblazen motor. 🤩
December 30, 2025Dec 30 Het is wel gaaf, maar ook meer een gimmick dan echt toegevoegde waarde. Met de aj6 motor ga ik al regelmatig glijdend door bochten en driftend over rotondes. Grappig maar je moet wel altijd alert blijven. Nog meer vermogen gaat dat niet oplossen 🙂. Overigens een hele mooie auto hoor! En de aj16 ombouw met supercharger is echt knap, ik kreeg er meerdere die erop vastgelopen zijn, omdat de elektronica veel complexer is dan bij de aj6. Je gaat er vast iemand voor vinden.
December 30, 2025Dec 30 Dan zou ik mn shocks maar eens controleren, de oer XJ ligt als n huis. IRS does the trick.In principe n E type onderstel, die V12 had ook tegen de 300 pk.
December 31, 2025Dec 31 Heel knap stukje techniek maar ook boven mijn pet.Vind het wel een zeer mooi ding van wat ik op de foto's zie.Jammer dat je 'm niet kan/wil houden.
December 31, 2025Dec 31 Author Dat kunt/wil houden Word als je over de 70 bent steeds meer een vraag teken,vooral als de dokter/monteurs steeds meer aan je zelf sleutelen
January 8Jan 8 Hoi, ik heb wel degelijk interesse. Welke regio is ie te bezichtigen? Venlo? Aanstaand weekend of 17/18 Jan? Grt Rik