Lana Posted March 11 Posted March 11 Goedemorgen, zoals wellicht bekend heb ik een donor xj40, waarvan ik de aandrijflijn ga gebruiken. Dus motor, bak en randzaken die nodig zijn voor mijn project. rest is te koop. gaat om een xj40 uit 1994. Insignia uitvoering. Als u wat nodig heeft, hoor ik het graag.
Rensdd6 Posted March 11 Posted March 11 Hoi, Is het instrumentenpaneel ook bekleed met leer? Ik bedoel, zit er leer om de klokkenkast heen? En is dat nog enigszins in goeie staat? Dat kan ik (ooit) voor mijn Insignia gebruiken. Als de bodemsecties (staand en liggend) direct achter de voorwielen nog in goede staat zijn, idem. Had hij een Nederlands of Belgisch kenteken? Dan zou ik dat wel willen weten, vanwege het Insignia-register. Groeten, Rens
Rensdd6 Posted March 12 Posted March 12 Aha, ik zie dat hij niet met leer bekleed is. De klokken hebben wel een zwarte achtergrond, dat is wel Insignia (de S had dat ook).
Rensdd6 Posted March 13 Posted March 13 (edited) Haha, altijd leuk als mensen iets mooi vinden dat ik heb. Jaloezie? Nee, dat gaat te ver. De Daimler 4,0 Insignia in mijn bezit staat veilig en droog gestald in de kerk, maar is in nog even verre staat van ontbinding als toen ik hem wilde restaureren om deel te nemen aan 30 jaar XJ40 in Dunkeld, in 2016 alweer. Maar ja, ik heb hem dus nog wel, deze bijzondere XJ40 ... samen met nog een stel XJ40's die ik in die tijd ook verzamelde. Ik kreeg laatst bezoek van een bevriende Heemkundekring en toen heb ik, nota bene midden in de kerk, de drie auto's het dichtst bij het middenpad, met een hogedrukspuit afgespoten. Als ik nu al mijmerend door mijn geweldige optrekje langs die wagens slenter, dan zie ik ze glanzen en denk ik ... zou het toch niet geweldig zijn daar weer eens lekker mee bezig te gaan? Ik heb er nu echter absoluut geen tijd voor. Juist vanmorgen had mijn buurman een aanmaning voor mij, nadat ik hem vroeg de betonresten uit mijn perk te verwijderen die zijn werklieden er gisteren in achterlieten. Ik moet, maant hij, het voorplein van de kerk onkruidvrij houden en de 2000 kilo aan grindtegels die ik anderhalf jaar geleden heb opgehaald niet tegen de zijkant van de kerk laten liggen, hij vindt dat het er niet zo netjes uit ziet voor de Welberg (hij bedoelt: als ouders hun kinderen bij hem komen brengen vermoed ik). Ja doei, ik weet het en ik ben het met je eens maar het staat op de 1289e plaats van mijn takenlijstje. Die XJ40 staan pak hem beet 408 plaatsen hoger! Buurman mag blij zijn dat hij recht van overpad heeft en 2 wagens op mijn kerkplein mag parkeren! Hier staat het uitgebreide verhaal over de vondst van de vier Insignia-wielen, die bij mijn Insignia ontbraken hoewel ze er nieuw wel mee geleverd zijn. De eerste auto die je ziet, is niet van mij. https://www.rensswart.nl/daimler/insignia-wieldeksels.php Edited March 13 by Rensdd6
Recommended Posts