romanbronze Posted February 26 Posted February 26 Serieus! Wat cool! Misschien is die ene nog wel te redden? Quote
hansvh Posted February 26 Posted February 26 Quote uit de advertentie: "Der zweite Jaguar XJ 40 ist ein Unfallfahrzeug zum Schlachten." Ik wist helemaal niet dat je Jaguars ook kunt slachten? 2 Quote
Djurre1980 Posted February 26 Posted February 26 Kijk daar houden we van, niet zeuren maar ophalen! 😁😁. Quote
Marcov Posted February 26 Posted February 26 11 hours ago, hansvh said: Quote uit de advertentie: "Der zweite Jaguar XJ 40 ist ein Unfallfahrzeug zum Schlachten." Ik wist helemaal niet dat je Jaguars ook kunt slachten? Ze maken er zelfs een feestje van.. Jaguar XJ40 Sovereign schlachtfest Quote
Lana Posted March 6 Author Posted March 6 nou, toch een update verschuldigd. vandaag een autotransporter gehuurd en naar een klein plaatsje vlakbij Paderborn gereden, en met 2 jaguars terug gekomen. Ze staan beide op papier als zijnde auto´s die uit 1995 komen. Volgens mij kan dat niet het bouwjaar zijn, maar zijn ze wellicht later op papier gekomen. In ieder geval is het 1 insignia, van de eerste eigenaar met nog geen ton op de teller. Die is helaas een aantal jaren geleden bij een ongeval in de zijkant geraakt. Daarop is er een andere jaguar gekocht en zijn veel insignia delen daarin overgezet. ook deze jaguar heeft maar 150k gelopen. dus motorisch 2 hele goede wagens. maar de insignia is al wel ver gedemonteerd. hij is wel voor 90% compleet, maar uit elkaar gehaald. De andere is gewoon helemaal compleet, rijdend, alles lijkt te werken. nou goed, hiermee kan dit topic gesloten worden, en ga ik misschien een ombouw topic starten. Bedankt voor de zoekhulp in iedergeval, speciaal Romanbronze! 1 3 Quote
Lana Posted March 7 Author Posted March 7 Daar rijden we regelmatig in! Is een geliefd voertuig geworden in het gezin. De tweede, Oranje camper ga ik maken om te verhuren 1 Quote
arie-jag Posted March 7 Posted March 7 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!! heb je alvast wat te doen als je huis klaar is. de Insignia is qua model wel een heel bijzondere, ik ken maar 1 andere in Nederland. Die is van Pim hier op dit forum, pracht ding in een soort silver-green. Zeer bijzonder model/uitvoering maar geen idee of dat dan ook gelijk een meer waard is in geld(of de moeite waard is te herstellen?) Quote
Djurre1980 Posted March 7 Posted March 7 Volgens mij heeft Rens ook een Insignia. Wel goed verhaal weer zeg dit. Erg jammer dat de Insignia bij een ton al gebotst is. Voor velen is het de holy grail een Insignia. Persoonlijk heeft het voor mij geen toegevoegde waarde op een Daimler, en ik vind het interieur eerlijk gezegd minder mooi. Maar dat het bijzonder zeldzaam is staat vast! Mooie foto's ook, ik heb ze opgeslagen, gaaf! Quote
MkMann Posted March 7 Posted March 7 Staat ook alweer een paar jaar te koop inmiddels Verkoopprijs: € 29.950,- Kilometerstand: 18.730 km Bouwjaar: 01/1994 Quote
Djurre1980 Posted March 7 Posted March 7 Bijzondere vondst. Maarja wie koopt er een double six? En een normale double six koop je voor een fractie van die prijs. Nu ik dit interieur goed zie vind ik het echt niet mooi. Past veel beter bij een X308, oftewel latere Jag. Doet me aan een Michelin mannetje denken. Voor dat geld zou ik ook het interieurlampje even gefixt hebben. Wel uniek lage kilometerstand. Afgezien van wat de tand des tijds heeft gedaan zou hij nieuw kunnen zijn, Quote
pimgmx Posted March 7 Posted March 7 1 uur terug, arie-jag zei: Zeer bijzonder model/uitvoering maar geen idee of dat dan ook gelijk een meer waard is in geld(of de moeite waard is te herstellen?) Ze zijn meer waard dan reguliere XJ40’s, maar slechts voor een kleine groep liefhebbers. Het waardeverschil is te klein om herstel te rechtvaardigen. De interieurdelen en badges zijn extreem zeldzaam, en kunnen met een beetje geduld een leuk deel van de aanschaf van deze twee projectwagens terugverdienen… 34 minuten geleden, MkMann zei: Staat ook alweer een paar jaar te koop inmiddels Verkoopprijs: € 29.950,- En voor die prijs zal-ie daar nog wel even staan vermoed ik… 😉 De beschrijving im de advertentie klopt niet helemaal, het is geen LWB (‘Majestic’), maar ‘slechts’ een gewone DD6 Insignia. Er zijn ook Majestic Insignia’s gebouwd, maar dan heb je het over hooguit tweecijferige productieaantallen. Er zijn een ruime 300 XJ40/81 Insignia’s gebouwd. Hiervan zijn er al aardig wat verschroot, dus ze beginnen zeldzaam te worden. Bij mijn weten zijn er een stuk of 7 in Nederland, misschien wel meer… Fun fact: een koper die in ‘93/‘94 voor z’n nieuwe Jaguar of Daimler alle Insigniaopties aanvinkte mocht een bedrag bijbetalen waarvoor-ie ook een kale Mercedes 190 kon kopen. @Lana: zou je het VIN van de Insignia met me willen delen? Dan kan ik de Brit die het Insigniaregister beheert weer een ‘sterfgeval’ laten bijschrijven… 1 Quote
XJeej Posted March 14 Posted March 14 Op 3/6/2025 om 11:09 PM, Lana zei: Waar heb je deze gehuurd? Moeite waard! Quote
Recommended Posts