Djurre1980 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 https://mijnautocheck.nl/kenteken/tdln79 Die Frans overbood zichzelf. Heel apart 😀 Quote
romanbronze Posted December 31, 2024 Author Posted December 31, 2024 Ah dank! Ja, die wilde m heel graag hebben:-)) 1 Quote
Djurre1980 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 Zo zie je nooit een Sport, zo ineens 2x in 1 week. Een 3.2 dit keer. Lijkt wel wat sleeds over te komen op de fotos: Jaguar XJ 3.2 Sport AUT 1996 Blauw € 3.000,00 https://link.marktplaats.nl/m2211576666?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Quote
Rensdd6 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 Over die koplampen van een XJ40. Volgens mij (zeg ik er maar bij voor de zekerheid) geldt dit voor alle XJ40's: XJ6 is het eenvoudigste model en dat heeft vier ronde koplampen, Sovereign en Daimler zijn de duurdere uitvoeringen en die hebben altijd de grote rechthoekige koplampen (whatever you might call them). Of je op bestelling andere koplampen kon bestellen betwijfel ik. Vanaf modeljaar 1993 zijn de vier ronde koplampen altijd uitgevoerd met een huis in de lakkleur, nooit met chroom. Dus als je daar - zoals bij die DD6 - een chromen huis ziet, dan weet je dat die afkomstig is van een auto van voor 1993. De XJ81 is de V12, alleen leverbaar in 1993 en 1994 en uitsluitend in de modellen Jaguar XJ12 en Daimler Double Six. De XJ12 heeft altijd vier ronde koplampen, de Double Six altijd de rechthoekige. Die roest van de reflectors: dat zou goed kunnen. Je ziet soms de mooiste Jaguars met koplampen die je ietwat donker aan kijken, aan het begin dacht ik nog dat het lichtval of kijkhoek zou zijn maar ik vermoed (nooit zelf in het echt gezien) dat dit roest is. Ik weet dat de koplampen lastig te verwijderen zijn (nooit zelf gedaan) omdat de moeren vastroesten, terwijl de draadeinden in het kunststof van het lamphuis ingegoten zijn en dus kraak je het lamphuis als je de moeren probeert los te krijgen. O nog zoiets, volgens mij (:-)) heeft de Daimler (standaard?) lamswollen 'overmatten' maar altijd maar drie: de bestuurder hoort geen mat te hebben, ik neem aan omdat dat te gevaarlijk is omdat het losliggende matten zijn. Wie kan dat bevestigen? Alleen mijn Regency rode Daimler 4,0 uit 1992 heeft van die matten. Trouwens, dit is de op een na mooiste wagen in mijn verzameling. Maar ik heb er geen binding mee. Ik kocht hem in 2014 als beloning voor het afronden van een klus en omdat een Daimler Double Six net voor mijn neus voor belachelijk weinig geld verkocht was. Als ik nu gedwongen word toe te geven dat ik van mijn lang zal mijn leven niet zal toekomen aan het rijklaar maken van al mijn wagens, zou ik dan deze mooie Regency Red Daimler 4,0 niet verkopen?! Aan de topicstarter bijvoorbeeld? Maar ik heb er niks aan gedaan en er moet nog best wat aan gebeuren. Aan de andere kant is hij van binnen en van buiten heel erg mooi (hoewel niet perfect) en hij rijdt het soepelst van al mijn Daimlers. Het verhaal van inmiddels tien jaar oud staat hier: https://rensswart.nl/daimler/mijn-daimler-regency-intro-1.php Een goed uiteinde, luitjes, tot volgend jaar! Rens 1 Quote
Djurre1980 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 Klopt volgens mij allemaal Rens. Matten zijn er inderdaad drie. Net nog even het verhaal gelezen van je Daimler, niet per definitie alleen maar rooskleurig, maar wel eerlijk en dat is belangrijk bij dit soort wagens. Heb je er helemaal niks meer mee gedaan afgelopen 10 jaar? Start hij bijvoorbeeld nog etc? Quote
Rensdd6 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 Ik herinner me dat ik de olie en filter vervangen heb en het koelsysteem heb doorgespoeld. Verder ben ik op zoek gegaan naar waarom de accu leeg liep, de zoemer klinkt, maar dat heb ik niet kunnen oplossen. Verder heb ik leerbehandelspul (het goeie, niet van dat plamuur en dat is ook niet nodig) gekocht maar niet gebruikt. Waar de onderdelen van de achterbumper gebleven zijn moet ik uitvlooien, ik heb inmiddels een verhuizing naar de Corneliusbasiliek achter de rug en dat is de zwaarste klus die ik in mijn leven heb gedaan. De Regency startte altijd goed maar nu geloof ik niet meer. Ik hoorde volgens mij wel altijd de benzinepomp. Originele accu heeft het ook altijd gedaan. Belgische papieren, nog niet ingevoerd. Kortom, effe werk aan een in principe verdraaid mooie auto. Dat zeggen opmerkelijk genoeg ook altijd mensen als ze op bezoek komen. Over die 3,2 Sport: staat op LPG en dat kost weliswaar een vermogen aan motorrijtuigenbelasting maar je bespaart je drie vermogens op benzine. Zeker doen als je meer dan 6000 kilometer per jaar rijdt. 1 Quote
Djurre1980 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 Klinkt wel als een interessant project Rens, net wat Roman zoekt 🤠. Fijne jaarwisseling allemaal. 1 Quote
Rensdd6 Posted December 31, 2024 Posted December 31, 2024 Denk het ook niet. Aan de andere kant zijn XJ40's waar je enthousiast van wordt met de oppervlakkige teksten en mooie foto's als je beter kijkt misschien rijdende projecten. En bij die van mij weet je dat heel precies van tevoren. Quote
romanbronze Posted January 4 Author Posted January 4 Hi Rens, Gelukkig nieuwjaar nog! Jouw Regency is voor mij wat teveel een project. Bovendien wil ik er eentje van het laatste bouwjaar. Hoop voor je dat je de tijd vindt om je xj40's weer op de weg te krijgen! Het is al met al een bijzondere collectie. Quote
Rensdd6 Posted January 5 Posted January 5 Hoi Roman, Dankjewel! Ik wens jou ook een gelukkig nieuwjaar! Hopelijk kun je een mooie XJ40 vinden waar je ontzettend veel plezier aan beleeft, al valt er met elke ouwe wagen wel eens iets (erg) tegen. Ja, mijn Regency is weliswaar in de basis volgens mij een heel goede en vooral ook mooie auto van binnen en van buiten, maar er moet zeker nog veel aan gebeuren. Ik laat hem lekker staan, we zien wel, ik vind persoonlijk dat 48 uur per etmaal wat weinig is. Ik rijd nu in een Daimler Super V8 die ik kocht omdat ik wel weer eens lekker in een mooie auto wilde rijden maar wel op LPG gezien de kilometers en de kosten. Eigenlijk te gek dat ik niet een van mijn zorgvuldig opgespoorde XJ40's ga opknappen, maar het vergde te veel werk of ze zijn te mooi om naar LPG laten converteren en dagelijks te rijden, dus ik vond deze X308 op LPG ineens. Maar hij bleek veel slechter dan gedacht en dat kostte hoofdbrekens en veel geld. Maar nu heb ik er, mede dankzij garagist Raymond, een geweldige reiswagen aan. Tikte net de 391.000 km aan. Quote
Djurre1980 Posted January 5 Posted January 5 Schande dat je nog geen foto's geplaatst hebt van je V8 Rens 🥰😀. Quote
Rensdd6 Posted January 5 Posted January 5 Jaja, neenee. Kaap ik weer het draadje van Roman. Er is veel over deze wagen te vertellen. Ook niet zulke mooie dingen. Ik ga nu geen verhalen ophangen want voor je het weet is het weer dik na middernacht en krijg ik complimenten over dat ik altijd zulke onleesbaar lange verhalen zit te schrijven. Zouden trouwens de forummers die de wagen kennen zich effe kunnen melden? Dit is een statiefoto van vlak voordat ik mijn nieuwe aanwinst naar de sloop zou brengen (?!!). Interieur, nog in het niet zo mooije garagebedrijf. Met flitser is het altijd wat onbarmhartig en je herkent de kleuren niet. Klopt ja, dit is niet de originele Daimler-bekleding. Iemand heeft daar heel veel geld in gestoken! Stuur plakte nog van de verf of zo, is nu effen zwart. Quote
Djurre1980 Posted January 6 Posted January 6 7 hours ago, Rensdd6 said: Jaja, neenee. Kaap ik weer het draadje van Roman. Er is veel over deze wagen te vertellen. Ook niet zulke mooie dingen. Ik ga nu geen verhalen ophangen want voor je het weet is het weer dik na middernacht en krijg ik complimenten over dat ik altijd zulke onleesbaar lange verhalen zit te schrijven. Zouden trouwens de forummers die de wagen kennen zich effe kunnen melden? Dit is een statiefoto van vlak voordat ik mijn nieuwe aanwinst naar de sloop zou brengen (?!!). Interieur, nog in het niet zo mooije garagebedrijf. Met flitser is het altijd wat onbarmhartig en je herkent de kleuren niet. Klopt ja, dit is niet de originele Daimler-bekleding. Iemand heeft daar heel veel geld in gestoken! Stuur plakte nog van de verf of zo, is nu effen zwart. Niets staat je in de weg je eigen draadje te openen om het in nevelen verhulde verhaal begrijpelijk te maken. Ik kijk er juist naar uit, want het leest altijd lekker weg en we zijn gek op foto's 😀😀😀. Goede staat of niet, op de foto is het een plaatje. Quote
Djurre1980 Posted January 10 Posted January 10 Ik zag deze nog: Ook een 4 liter Sport. Import uit Mallorca dus wellicht geen roest, dan sta je al 1-0 voor. De bestuurdersstoel zou ik vervangen voor een net exemplaar, die komen wel eens voorbij op Marktplaats. De bumperlijsten idem dito. Kleur is top. Misschien leuke wagen voor weinig om heerlijk te verbeteren her en der. Kilometerstand heb ik wel twijfels bij. Onder de twee ton heb ik die stoelen nog niet zo slecht gezien. Wel bij 3,5 ton, echter de zon kan e.e.a versneld doen slijten, zeker bij leer. Door de droogte daar zit ook de hemel waarschijnlijk nog tegen het plafond. Jaguar XJ SPORT 4.0 X300 AUTOMAAT 1995 Blauw /PROJECT CAR!/ € 2.950,00 https://link.marktplaats.nl/m2221566562?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Quote
Pizzaman Posted January 10 Posted January 10 27 minutes ago, Djurre1980 said: Onder de twee ton heb ik die stoelen nog niet zo slecht gezien. Wel bij 3,5 ton, echter de zon kan e.e.a versneld doen slijten, zeker bij leer. Door de droogte daar zit ook de hemel waarschijnlijk nog tegen het plafond. De zon zal een rol spelen. Let wel Mallorca is een eiland he, zeezout speelt ook een rol. Dus hoe goed die is? Quote
Djurre1980 Posted January 10 Posted January 10 Tsja geen idee, mijn ouders wonen deels bij de kust in Begur in Spanje. Toch zijn oude wagens daar puntgaaf. Ergens zal er werk in zitten voor deze prijs, maar de basis lijkt oké. 2 Quote
MkMann Posted January 10 Posted January 10 Mallorca, eiland, korte afstanden, korte ritjes, veel in en uit stappen -> instapschade stoel. En/of corpulent persoon. Je weet t niet. Stuur ziet er piekfijn uit. Leuke auto. Quote
Djurre1980 Posted January 10 Posted January 10 Klinkt plausibel MkMann. AC zal ook nog werken waarschijnlijk als hij uit een warm land afkomstig is. Ik hoop dat Roman gaat kijken, ik begin zin te krijgen in die wagen... 😂 Corpulent. Mooie woordkeuze die je niet veel hoort. Ik kreeg laatst veel lof voor het gebruik van het woord "charlatan" op Facebook. Werd ook goed gewaardeerd. 1 Quote
haddock Posted January 10 Posted January 10 Gvdgv, daar zit ik ook op te azen. Maar om nou te zeggen: let the bidding commence!, das wahr einmahl voor deze sloeber. De wereld wordt te open, waar haal je nog n koopje? Met het risico, natuurlijk. deeensrijke 1 Quote
Djurre1980 Posted January 10 Posted January 10 De koopjes zijn het meest verslavend. Zei koning koopje. 😂 2 Quote
haddock Posted January 11 Posted January 11 Foto’s onderkant gevraagd en gekregen, ongezien aangeschaft. deblijearmoetzaaiert 3 1 Quote
romanbronze Posted January 11 Author Posted January 11 Gefeliciteerd! Prachtige auto lijkt t. Ik had zo snel geen gelegenheid om te gaan kijken, maar dit lijkt wel een prachtexemplaar. Maak je een topic tzt? 1 Quote
Djurre1980 Posted January 11 Posted January 11 Lijkt me leuke aankoop Haddock!! Wist de verkoper nog meer te melden over de werkzaamheden die eraan zitten? Enige wat me zorgen baart is dat koelwater lampje dat brand. Jammer Roman, hopelijk ben jij de volgende keer aan de beurt. Je ziet het is echt als een aasgier er op af vliegen . Hier krijg je een redelijke indruk van de wagen: https://www.classicroadster.nl/product/17375329/verkocht-jaguar-xj-sport-4-0-x300-1995-automaat-project 2 Quote
Djurre1980 Posted January 11 Posted January 11 Ik zie dat ze ook nog een 3.2 Sport hebben staan, handgeschakeld. Lijkt me ook wel leuk, ik heb nu een handbak X en geniet enorm van het schakelen. Wel heel andere prijsklasse, maakt me des te nieuwsgieriger in welke staat die 4 liter Sport is. https://www.classicroadster.nl/product/13043934/jaguar-xj-sport-3-2-x300-1996-handgeschakeld-top-staat Misschien kan je even snel de stoel en bumpers omwisselen wanneer ze de andere kant op kijken. 😄 😄 . Quote
Recommended Posts