Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaguar Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gezocht: een late XJ40 4.0 of een X300 4.0!

Featured Replies

19 minuten geleden, haddock zei:

Zware dingen in of uit de koffer op de bumper laten rusten, ....

Daar kunnen ze wel tegen, doe ik regelmatig. Het is RVS, dus best wel sterk.

• Replies 692
  • Views 67.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hij gaat eerst op transport naar G&G, aankoopkeuring en apk. Afgelopen zaterdag wezen kijken en betalen, supergaaf maar wel werk.

• Foto’s onderkant gevraagd en gekregen, ongezien aangeschaft.   deblijearmoetzaaiert    

• Wie een goede heeft doet hem nooit meer weg, onderhoud en klaar.

Posted Images

Het zijn de bierkratten, waarde Kees!

9 uren geleden, haddock zei:

Het zijn de bierkratten, waarde Kees!

Juist ja, die😉

Wie haalt 'm op?

Ik heb geen goede reden.

Ben benieuwd of de roest écht meevalt.

23 minuten geleden, Djurre1980 zei:

Ik heb geen goede reden.

Niet alles hoeft een reden te hebben, je hoeft ons niet te vertellen waarom🤣

Dat heb ik al 10x gedaan. 🤣🤣

Maar dit is de oplossing waarvoor dit topic geopend is.

Dus Roman... kom er maar in. 🤪😙

Het is een andere dan dit krot?

Screenshot_20250110_203357_Marktplaats.jpg.18f36eb3c3854cf902ae2dae2eb0eb46.jpg

28 minuten geleden, Djurre1980 zei:

Het is een andere dan dit krot?

Screenshot_20250110_203357_Marktplaats.jpg.18f36eb3c3854cf902ae2dae2eb0eb46.jpg

Een 3.2 volgens mij🤔

Rob de Bruin (van klassiekerskopen.nl) is vlg mij wel een eerlijke gast.

8 hours ago, Djurre1980 said:

Wie haalt 'm op?

Ik heb geen goede reden.

Ben benieuwd of de roest écht meevalt.

Over welke auto heb je het nu?

Klassiekerskopen.nl
No image preview

Jaguar XJ 4.0 Sport – Sapphire Blue Metallic – 310.031km...

Or read in: Share this on WhatsApp

Deze, lijkt erg op die andere blauwe Sport die volgens mij door forumvriend gekocht was en door G&G afgeschoten.

Ook bumper chrome kreukel.

Maar inderdaad verkoopt Rob geen troep dus zal een andere zijn.

Dit is zeer zeker een andere. Dat was ‘n importauto, zogenaamd krijtgaaf.

deforumvriend

Oke gelukkig 😀

• 2 weeks later...

Ik vraag me af of Roman nog zoekende is maar het is leuk om zijn erfenis levende te houden.

Daarom ter uwer beoordeling:

Marktplaats
No image preview

≥ JAGUAR XJ 3.6 1988 — Jaguar — Marktplaats

Nette goed rijdende xj 3.6 6 cilinder uit 1988.Recent accu,brandstoffilter & pomp vervangen.Heeft kras aan de linker achterkantInterieur ZEER

en

Marktplaats
No image preview

≥ Jaguar XJ 3.2 Handbak Britsch Racing Green — Jaguar — M...

Jaguar XJ 3.2 Handbak Britsch Racing GreenKenteken: FL-BR-75Merk: JaguarModel: XJAPK tot: 17-07-2027Tellerstand: 207086 KMCarrosserievorm: SedanAantal

Een handbak, leuk!!!

Ik wil best een XJ40 met handbak, maar ik heb al de X met handbak en dus een handgeschakelde 6 cilinder.

Hoewel lang niet altijd vriendelijk geprijsd staan er momenteel wel wat XJ40's te koop sinds lange tijd.

De duurdere stuur ik niet door want de opdracht is zoek een goedkope XJ40.

Bij een 88er zou ik altijd spijt hebben dat ik niet wat langer gezocht zou hebben naar een 87er.
Scheelt toch zomaar 1360 euro per jaar voor dezelfde auto.

Als je toch bereid bent dat geld uit te geven aan wegenbelasting kan je beter gaan voor het verbeterde model een paar jaar nieuwer met ander dashboard etc.

Dat is zo, al dat hele gedoe omtrent mrb 1 grote onzekere factor is in dit k*tland. (excusez moi)

Mijn camper mag vanaf dit jaar halftarief betalen, wegenbelasting wordt dus even verdubbeld en die was op kwarttarief al niet mis.

Nu wordt hij in december 40 dus ik laat 'm dit jaar lekker geschorst, ook beetje als middelvinger naar de overheid.

Maar je zal zien als straks die kilometerheffing er doorheen komt je mooi weer mag betalen in waarschijnlijk het hoogste tarief.

Nu kun je je afvragen of dat hele mrb vrij gebeuren uberhaupt nog wel van deze tijd is, maar er zijn al zoveel voordeeltjes versoberd of afgeschaft.

Mag een mens nog ergens een voordeeltje hebben? 😃

10 hours ago, Djurre1980 said:

Mag een mens nog ergens een voordeeltje hebben? 😃

Derhalve dat ik straks afreis en de hele zooi meeneem, om niet meer terug te komen.
Met medeneming van een Jag van 30 jaar oud, weet nog niet welke... ?

11 hours ago, Pizzaman said:

Met medeneming van een Jag van 30 jaar oud, weet nog niet welke... ?

Dus niet je 26-jarige S-type?
Waarom precies 30 jaar?

3 hours ago, DionF said:

Dus niet je 26-jarige S-type?

Dat is een optie, want die mankeert niks - maar je ziet (ook hier) wanneer ie wat mankeert is het de vraag hoe krijg je 'm gefixt.
Dus ik heb een beetje m'n twijfels bij (vooral de elektronische) onderhoudsperikelen.

3 hours ago, DionF said:

Waarom precies 30 jaar?

Omdat je daar alleen een auto mag invoeren als Euro 5 OF ouder dan 30 jaar (als klassieker).

Omdat je daar alleen een auto mag invoeren als Euro 5 OF ouder dan 30 jaar (als klassieker).

tssk, wat een betutteling zeg..

Dikke wagens heb jij Marcov.

Ik heb maar ruimte voor 2 Jags, dus ik hoef mijn €€ niet over veel wielen te verdelen 😀

21 hours ago, Marcov said:

tssk, wat een betutteling zeg..

On 1/18/2026 at 2:32 PM, Pizzaman said:

Dat is een optie, want die mankeert niks - maar je ziet (ook hier) wanneer ie wat mankeert is het de vraag hoe krijg je 'm gefixt.
Dus ik heb een beetje m'n twijfels bij (vooral de elektronische) onderhoudsperikelen.

Exact. Dat je in zo'n land zou willen wonen 😂

7 hours ago, DionF said:

Exact. Dat je in zo'n land zou willen wonen 😂

Heeft zo z'n voordelen... hier doorwerken tot 70, of de zooi hier verkopen en (desnoods morgen) met pensioen...

ik heb gewoon de sch... aan de EU. Hierom...

Daar genoeg centen om 't uit te zingen tot 100 met desnoods een (jonge blonde) privé verpleegster (heheheh)
of je hier blauw betalen en maar afwachten of de boel verdampt is of niet. Zelfde soort redenering geldt voor zoon.
Opleiding klaar en daar is ook werk zat. Maar hier mag je er tot de nek in en 30 jaar dokken (als je sowieso al wat kan vinden...).
Dus paar jaar sparen, zak geld, huisje contant afrekenen... veel mooier klimaat/omgeving en VOORAL: minder woke-gezanik.
Tja en mijn vrouw (die komt d'r dus vandaan) wil heeeeel graag, EN IMMERS VOORAL: happy wife, happy life.
Nee ze heet geen Tatjana 😝

Overigens is daar ook qua auto genoeg te koop (wat ik zou willen hebben is meestal >40jr...), en voor niet teveel centen.
Het gaat ze er om dat niet iedereen zomaar ouwe barrels gaat invoeren (Mercedes diesel van.... nouja... bekend).
De S-type mag ook mee, al ie 30 wordt (zoon moet nog even sparen). Maar of ik 't wil is de vraag (een Series-XJ of XJS... altijd mooi gevonden...).
Eigenlijk hou ik meer van kleine waggies met een 'verrassing' (opgevoerde Mini, Renault R4 met Gordini blok, Fiat Abarth...). Kan daar ook goed.

En... ik hoef daar helemaal niks... 😆 maar mag/kan nog van alles. Hier kan je straks niet eens meer tanken denk ik. Of een scheet laten.
Van wolven maken ze daar gewoon een bontjas trouwens. Dat soort dingen. Is ook beter voor mijn bloeddruk. Dussss:

Ik denk dat ik daar een Fiat Panda 4x4 koop en dan voor de rest alleen maar doen/rijden/dingesen wat ik leuk vind.
Zie hieronder de planning vs realiteit (so far) en een filmpje van de omgeving... workshop achter volgt nog.

Garaze 3-4.PNG WhatsApp Image 2025-07-31 at 18.07.42 (1).jpeg
25619a7aa4e41093bfb53830ab2a240b_2.jpg WhatsApp Image 2025-07-31 at 18.07.42.jpeg

Ik zit op 68 en 3 maanden maar dat gaan we niet doen he. Ik ga alles in het werk stellen met 60 te stoppen. Het is mn vader ook gelukt, zelfs een maand eerder. Alleen jammer dat ie er niks meer aan had…