December 8, 2025Dec 8 1 uur terug, keesh zei:Zijn die fishtanks meestal nog goed, ik bedoel dan het zilver en het lichtbeeld?Die zijn minstens zo slijt-/corrosiegevoelig op een XJ40 als op een XJ-S.Voor new old stock XJ40 fishtanks mag je intussen rekenen op prijskaartjes ruim boven de €500/stuk,,,
December 8, 2025Dec 8 Marktplaats≥ Jaguar XJ Sovereign 4.0 6cil 114000km — Jaguar — Marktp...Deze uitvoering wordt steeds lastiger te vinden. De 4.0L en 6 cilinders. In goede staat.114000km.
December 8, 2025Dec 8 Is heel wisselend, net als de montagepunten, of die nog intact zijn.Maar ze zijn zo zeldzaam nu dat ze het opknappen wellicht waard zijn voor degene die dat kan.
December 8, 2025Dec 8 9 hours ago, keesh said:Marktplaats≥ Jaguar XJ Sovereign 4.0 6cil 114000km — Jaguar — Marktp...Deze uitvoering wordt steeds lastiger te vinden. De 4.0L en 6 cilinders. In goede staat.114000km.Bieden vanaf €11.750... wauw.
December 8, 2025Dec 8 18 minuten geleden, Djurre1980 zei:Bieden vanaf €11.750... wauw.Ja, zijn de prijzen tegenwoordig voor een 4.0 met weinig km😉Deze morocco red voor€10.000 118.000 km
December 9, 2025Dec 9 On 12/8/2025 at 9:19 AM, Djurre1980 said:Hoe schaarser hoe begerenswaardiger ik het vind als ik er weer eentje te koop zie.Niet om zelf te kopen, maar ik hoop dan dat een forumlid toeslaat.Ik heb wel het idee dat ik dit jaar weer minder te koop heb zien staan.Ik ga vanmiddag nog wel een ladingkje XJ40 onderdelen halen voor €125.Fishtanks, achterlichten, radio, chrome, spiegels etc etc.Zeer goed spul, apk waardige koplampen.Zelfs nieuw in plastic hout!
December 16, 2025Dec 16 Ineens twee cheap ass XJ40's te koop ter uwer beoordeling.Bij hetzelfde bedrijf, een 88'er met Daimler aspiraties en een 94'er wat geen 94'er is.Helaas beiden een lelijke schade, ex barrel runners?Bij de grijze kan je simpelweg het spatbord wisselen en dan is het geen gekke auto lijkt het.Marktplaats≥ Jaguar XJ 3.0 6 cilinder 1994 — Jaguar — MarktplaatsJaguar XJ 3.0 6 cilinder 1994Zeer mooie nette auto met weinig tot geen roest.Belgische documenten 1e eigenaar.Interieur zeer netjes.Graag telefonischMarktplaats≥ Jaguar XJ 3.6 6cil 1988 — Jaguar — MarktplaatsJaguar xj6 3.6 6 cilinder 1988 met Belgische documenten.Nieuwe accu.Interieur ZEER NETJES!!!Volledig onderhoud historie aanwezig dealer
December 19, 2025Dec 19 En daar is deze weer, kon je kopen voor €3500 omdat er geen Nederlands kenteken meer op te verkrijgen was, papieren zoek.De huidige eigenaar is het toch gelukt en grijpt nu zijn kans... tenminste... doet een poging.Ik eet mijn schoen op als het 'm lukt voor dit bedrag.Marktplaats≥ Daimler Double Six | 1994 | Zwitsers | Youngtimer | Top...Hierbij bied ik mijn Daimler Double Six uit januari 1994 aan. Het gaat om de XJ81-generatie (facelift XJ40) met de 6.0 liter V12 motor. De auto is
December 19, 2025Dec 19 Ik gok op roestschade niet door de apk gekomen en brandstofpomp door stilstand.Maar het bekijken waard, gaaf ding!
January 2Jan 2 Klassiekerskopen.nlJaguar XJ 4.0 Sport – Sapphire Blue Metallic – 310.031km...Or read in: Share this on WhatsAppIk dacht al, die heb ik eerder gezien. En inderdaad, staat ook in de advertentie, hij had 'm 3 jaar geleden ook al in de verkoop. 3650,- niet gek denk ik. Mooi interieur vind ik. Jammer van de blanke lak. Is dat nog "makkelijk" te herstellen? Kun je enkel de blanke lak eraf schuren of is dat kansloos?
January 2Jan 2 3 uren geleden, MkMann zei:Is dat nog "makkelijk" te herstellen? Kun je enkel de blanke lak eraf schuren of is dat kansloos?Spotrepair ?
January 2Jan 2 4 uren geleden, MkMann zei: Jammer van de blanke lak. Is dat nog "makkelijk" te herstellen? Kun je enkel de blanke lak eraf schuren of is dat kansloosLoslatende blanke lak komt veel voor en lijkt samen te hangen met de lakkleur: ik zag het vooral bij donkerblauwe kleuren en bijvoorbeeld bij Jade Green.De boosdoener is een combinatie van UV-licht, de kwaliteit van de gebruikte blanke lak én de kwaliteit van Jaguars overall lakproces (lees: niet denderend in de jaren ‘80-‘90).Bijwerken van blanke lakschade is (financieel) te doen, afhankelijk van hoeveel plaatwerk er last van heeft en hoe goed/dik de kleurlaklaag eronder is.Voor optimaal resultaat moet de aangetaste blanke lak helemaal verwijderd worden, anders gaat het schilferen gewoon door onder een eventuele nieuwe laklaag.Als de kosmetische staat minder belangrijk voor je is kan je nog een eeuwigheid doorrijden met die schilferende toplaag zonder al te grote gevolgen…
January 2Jan 2 13 uren geleden, MkMann zei:Jammer van de blanke lak.Ik heb de foto's net op groot scherm bekeken: iemand die 'm goed aanpakt kan meteen de leaper op de motorkap laten vervallen... 😉Een voorbeeld van blanke-lak-ellende uit de eerste hand: m'n Solent Blue XJ-S vóór restauratie.Hier miste zó veel blanke lak dat ik 'bijwerken' geen haalbare kaart vond, en 'm volledig opnieuw heb laten spuiten...
January 3Jan 3 Toch maar niet?3.2 met handbak. Marktplaats≥ Jaguar XJ 3.2 Handbak Britsch Racing Green — Jaguar — M...Jaguar XJ 3.2 Handbak Britsch Racing GreenKenteken: FL-BR-75Merk: JaguarModel: XJAPK tot: 17-07-2027Tellerstand: 207086 KMCarrosserievorm: SedanAantal
January 3Jan 3 Neenee, het is niet de aanschaf.Buiten de oer xjee is de 300 voor mij de ware (vervanger)!denietzomoelijku
January 3Jan 3 Mijn Jade Green heeft ook een blanke lak plekje op dak en koffer.Verder wel plaatje eigenlijk.Waarom gaat vaak het chrome omhoog staan op de bumpers zoals bij deze Sport?
January 3Jan 3 Zware dingen in of uit de koffer op de bumper laten rusten, recht is zeldzaam, allerwege.
January 3Jan 3 2 uren geleden, Djurre1980 zei:Waarom gaat vaak het chrome omhoog staan op de bumpers zoals bij deze Sport?Meestal door iets te ver achteruit rijden of een ander te ver vooruit, de bumper vervormd zonder te krakken maar het RVS(verchroomd) vervormd.