Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaguar Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Gezocht: een late XJ40 4.0 of een X300 4.0!

Featured Replies

• Replies 692
  • Views 67.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hij gaat eerst op transport naar G&G, aankoopkeuring en apk. Afgelopen zaterdag wezen kijken en betalen, supergaaf maar wel werk.

• Foto’s onderkant gevraagd en gekregen, ongezien aangeschaft.   deblijearmoetzaaiert    

• Wie een goede heeft doet hem nooit meer weg, onderhoud en klaar.

Posted Images

https://www.facebook.com/share/1BNJcCByW6/

Screenshot_20241223_082514_Facebook.thumb.jpg.2b177173a8861742ed110d243bf659bb.jpg

Ik heb 'm even terug gehaald.

Ik zag geen roestplekken op de foto's.

Lakkleur is prachtig i.c.m. kleur interieur.

Interieur lijkt nog aardig, licht opknappen.

Bumper strip achter zijn vaker zo op X300's, geen idee waarom.

Motor even lekker poetsen.

Als de roest meevalt kan het een leuk ding zijn voor het geld.

Ben benieuwd wat hij gelopen heeft.

Prijs is nog bespreekbaar.

Goed (terug)gevonden Djurre! 
Mooie stoelen met zo'n biesje - was dat voorbehouden aan een luxe pakket of versie? Ik ben niet thuis in de X300. Mooi (half-) houten stuur ook (ben ik gaan waarderen in mijn  X-type).

Ik heb Daimlers met en zonder bies, lijkt erop dat het op bestelling mogelijk was, net zoals het halfhouten stuur.

XJ40 met bies:

53235822021_9e17b476ce_h.jpg

XJ40 zonder bies:

21387895248_165a2733c5_h.jpg

X300 met bies:

48847269748_406fadef35_h.jpg

Al mijn Daimlers hebben lederen sturen zonder hout.

(Hé Djurre!) De bies ('piping') was te bestellen op de XJ40. Sturen met een deel hout waren nooit leverbaar voor de XJ40, (voor zover mijn kennis strekt en ik heb er heel veel gezien en erover gelezen). Sturen in een andere kleur dan zwart bestonden ook niet. En trouwens, voor het geval je de lange pochverhalen van een zekere verkoper gelooft, de Daimler van 1993 had (volgens mij standaard) stoelgeheugen voor bestuurder én passagier, in 1994 (laatste jaar) was die voor passagier niet standaard maar wel leverbaar.

XJ40's zeldzaam? Hmm, ik heb er hier enkele staan, maar die rijden niet en ik heb grote andere dingen aan mijn hoofd. Wie weet betaalt mijn oeverloze plannenmakerij & tedoenlijstje van 1289 punten zich uiteindelijk uit?! Zal toch niet waar zijn? Was het toch nog ergens goed voor.

Rens wat leuk om weer een teken van leven te krijgen van jou.

Jouw XJ40's rijden dan wel niet maar staan wel bijna letterlijk op een holy grail plek geparkeerd 😀😀.

Ha Djurre, jawel ik ben er nog, zij het dat de Daimlers in winterslaap zijn, maar zoals je zegt wel op een inspirerende plek :-) De XJ40 als de holy grail (klopt hoor, het is het overtuigendste ontwerp van de reeks XJ40 - X300 - X308) (en daarna maar daar heb ik geen verstand van), IN de holy grail. Ik heb het hier reuze naar mijn zin.

Het is leuk om te zien dat jij maar blijft verzamelen, met een ongekend goede neus voor heel mooie wagens voor een paar zakken aardappelen :-)

• Author

Ik heb even geïnformeerd naar die auto op Facebook: auto heeft lekke spruitstukpakking volgens verkoper. Waarschijnlijker dat het spruitstuk zelf is gescheurd, da's een zwak punt schijnt. Ik ga misschien even kijken binnenkort.

Bij mijn €600 Daimler was toen ook spruitstukpakking kapot. Was niet meer dan spruitstuk eraf, nieuwe pakkingen er tussen en spruitstuk er weer op.

Maar als de boel vastgekoekt zit en krom is kan het tegenvallen.

Eventueel ander spruitstuk erop, maar ik gok ook op kapotte pakking.

De spruitstukken zelf zijn behoorlijk sterke units.

2024-12-24_09-08-21.thumb.jpg.bfbd39561f3e38af18e4bd6d903aca83.jpg

• Author

Tjee, wat een collectie heb jij toch! Heb je ergens een topic waar ze allemaal in staan?

Zal vanavond weer eens overzichtje plaatsen.

• Author

Linkje werkte nog!

Mooie apparaten hoor. Je hebt er een neusje voor. Die XJ40 S vind ik bijzonder cool.

Oh ik klikte erop en toen moest ik inloggen dus ik dacht die werkt niet maar waarschijnlijk heb jij ook Flickr?

Leuk dat hij nog werkt.

De 4.0S heb ik in Baflo vandaan van gebruiktejaguaronderdelen.nl

Bleek prima daily.

Al duizenden kilometers tussen Amersfoort en Utrecht ermee gependeld. 

• Author

Yes ik heb ook Flickr 

Ik moet wel zeggen: ik heb van geen enkele Daimler of Jaguar spijt gehad die ik ooit kocht, maar de liefde gaat soms wel wat ver.

Een Daimler had altijd in Amsterdam rond gereden, dus her en der deukje, plekje, dingetje, niet heel begerenswaardig exemplaar meer.

Bovendien hing de achterbumper los omdat de ophangbrackets compleet doorgerot waren, de stuurpomp was defect en de uitlaatdemper hing er niet meer onder.

Maarja... het was wel een toen al zeldzame Daimler in die mooie donkergrijze kleur die 'm zo goed staat...

Voor zo'n €600 mocht hij mee, en uiteindelijk heb ik 'm dus weer opgeknapt.

Gereviseerde stuurpomp erop, twee nieuwe bumperbrackets, spruitstuk pakkingen, uitlaat gereviseerd, setje nieuwe bandjes eronder, beurt etc etc.

Reed weer prima, en heb 'm ook tijd lang voor woon werk verkeer in gezet.

Ook dat aspect van de hobby, eentje vinden, weer op de weg krijgen, is ook een groot deel van de liefde.

Vooral het op internet vinden, het gaan kijken, het verliefd worden, medestrijders ontmoeten is zo ontzettend leuk.

53541929806_db3e051b6d_h.jpg

53537860894_db04ac99c4_h.jpg

53537859929_ae273e1eb3_h.jpg

53537957085_e047b0bff4_h.jpg

53536658482_c92c7f6054_h.jpg

53537537696_cbe87f70e1_h.jpg

53537861499_2845eccfc3_h.jpg

@ Rens, wat heb jij nog staan nog in jouw fantastische goddelijke locatie?

Heb je nog steeds die prachtige Insignia doppen die ik ooit van je probeerde af te troggelen? 😄 😄 

Als je wil moet je eigenlijk wat foto's hier delen.

Ik heb toen die foto's opgeslagen waar ze op jouw plek nu staan en kijk daar nog steeds met veel plezier naar soms, Ge-wel-dig.

Ik heb laatst nog op je website gekeken maar zag daar geen vorderingen in jouw project.

Ongetwijfeld dat die er wel zijn, ben reuze benieuwd.

Hihi, nieuwsgierig? Vorderingen zijn er wel degelijk, maar niet op het autofront. Alles staat hier nog weg te stoffen, ik heb dezelfde liefde voor plannenmakerij, auto's opsporen en analyseren, maar sleutelen is niet mijn eerste hobby, althans dat is het wel maar dan aan mijn huidige projectje: een gigantische kerk.

OK, religieuze architectuur was vanaf mijn geboorte mijn hobby en toen ik twee werd stond er een kerk bovenaan mijn verlanglijstje. Niet snel daarna werd ik organist dus je gebrijpt dat ik het dezer dagen best druk heb ... verrek jongens, ik ga rijden! In een Daimler Super V8 - die veel slechter was dan ik hoopte, dat dan weer wel.

Jongens en meisjes, ik groet u en wens u fijne kerstdagen en een mooie jaarwisseling, tot later! Sterker nog, ik groet u vanaf een hoog steil dak op 19 meter hoogte:

Screenshot_20231014_233309.thumb.png.a1ec7ad2cedcd6e7ace0c5c768eb2ef4.png

Fantastische foto's weer Rens!

Je durft wel....

Als ik die gave foto vind van de Daimler in de kerk, mag ik die dan plaatsen?

Echt zo geweldig...

Een Daimler V8 kan ik me niet herinneren dat je die in je collectie had.

Recente acquisitie?  :)

54 minuten geleden, Djurre1980 zei:

Als ik die gave foto vind van de Daimler in de kerk, mag ik die dan plaatsen?

Hij staat er niet alleen😉

DSC_5984.jpg

Die ja!!!! Is dat een toplocatie voor classics of niet 😎.

Een kerk naar mijn hart!

OK waarom koop je geen gewone garage dan 🤭
aan de andere kant hoef je geen zorgen te maken of de brug wel omhoog kan. 

Ad Palmen had ook een kerk (in Ridderkerk) in gebruik voor een deel van z’n collectie.

Had je dit koppel al gezien?

https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/3-2-sport-youngtimer-32403582/details.html

En

https://www.autowereld.nl/jaguar/xj/x300-xj6-xj300-3-2-executive-40684034/details.html

Die eerste, Sport uitvoering, lijkt mooi ding.

Bekleding is wel ehh smaakgevoelig.

Maar dat is gauw omgewisseld voor setje zwart leder.

Dan heb je wel een zeer mooie exterieur/interieur kleurencombi.

Die tweede staat bij Hurkxens te koop, is dat geen bekende naam in de Jaguar wereld? 

Beiden (mits goede wagens) vallen nog in de bang for bucks categorie denk ik.

Maar ik weet niet wat je uit wil geven.