Jump to content

Te koop Jaguar XJ 3.2 Executive 2000 black on black (X308)


Recommended Posts

(@mods, bij gebrek aan advertentierubriek hier geplaatst)
Wegens komst van een X308 XJR aangeboden mijn metallic zwarte X308 3.2 van 2000

In mijn bezit sinds oktober 2018, altijd onderhouden bij GG en niet op onderhoud bezuinigd. Niet in gerookt en altijd binnen gestald (dus vorstvrij, droog en uit de zon)

  • volledige kettingmodificatie gedaan
  • dorpelkoppen gedaan
  • set goede winterbanden op Starburst velgen erbij (nu gemonteerd)
  • matige zomerbanden op Corona's
  • interieur zeer mooi
  • hemel is vervangen
  • binnenspiegel (lekkende LCD) vervangen
  • originele Motorola StarTac aan boord
  • originele GPS aanwezig
  • CD wisselaar
  • regensensor
  • automatisch licht
  • aftermarket parkeersensoren

 

  • APK tot 9-11-2024
  • Kenteken: 17-FK-NF
  • Teller staat op ca 110.000 maar er is ooit een andere teller ingegaan: op 17-01-2008 was de stand 92171 en op 14-6-2010 30118. Werkelijk heeft ie rond de 180.000km er op zitten.

 

 

Minpuntjes:

  • zomerbanden moeten vervangen
  • zowel links als rechts enige roest zichtbaar op achterste spatbordranden.
  • derde remlicht bijna los


In December 2023 voor de verzekering getaxeerd op €18.500, FEHAC klasse 2.

Vraagprijs €13500,-

DLD_snelweg.thumb.jpeg.8f7fc8e1acb70252c819b095218d2878.jpegLUX_chateau.thumb.jpeg.938b05fc8e514451d669876212c70f40.jpegXJschoon.thumb.jpg.176d60416802e0565e61cac5901741ff.jpgIMG_4473.thumb.jpg.20ff9ddf4efed6e6564a6aa368d31978.jpgIMG_4474.thumb.jpg.832147d6daa2ca238db89c4311a38432.jpg0F6D042F-6B09-4D5C-AA59-A066E6A367A4.thumb.jpeg.3e811265a5e72a085796d13ac8d8736f.jpegIMG_4470.thumb.jpg.4d0d24f045eb54c52d1d8ac6372367df.jpgSensor_int.thumb.JPG.75ae32d591cc873b3ad8ddba2151ff33.JPGSensors.thumb.JPG.e880ba618207f930e91c55ebbac08f13.JPGxjrechtsachter.thumb.jpg.693917c3c9a475dddce773dbdd029b7f.jpgxjlinksachter.thumb.jpg.39eab6a77c131b68108bf0d89672439b.jpgSchermafbeelding2024-03-01om20_40_32.thumb.png.5d46a4867dd7b1b29e12f744b9edefd4.png

(verse fotos volgen)

Link to comment
Share on other sites

Starburst velgen met goede Michelin Alpin6 winterbanden ook apart te koop.

Banden zijn van 2019 en hebben nog geen 5000km ervaring.

Donker opgeslagen geweest, en auto staat ondergronds geparkeerd dus ze hebben weinig zon gezien.

Prijs €600.-

IMG_4490.jpeg

IMG_4496.jpeg

IMG_4488.jpeg

Schermafbeelding 2024-03-11 om 15.15.16.png

Link to comment
Share on other sites

De meesten hier hebben al 1 of meerdere Jaguars..

Staat de auto ook op de autoverkoop websites aangeboden Marco?

 

Ik had binnen notime een koper destijds..

(Al vroeg ik 6500€ voor een XKR, wat lichtelijk🤯 aan de lage kant was😉)

 

20240409_082930.jpg

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, keesh said:

Maar hopen dat het bij een beetje blijft😉

Gelukkig doet het alleen pijn aan mijn bankrekening 😊.

 

Hij staat op Marktplaats en Autoscout. Ik kreeg een low ball aanbod van een specialist in exclusieve auto's, maar die was niet erg enthousiast over een standaard 3.2 X308 en dat bod heb ik maar afgeslagen.

Vraag me nu wel af wat precies de betekenis van 'vervangingswaarde' in een taxatie is. Ik zit nu bijkans op de helft daarvan..

Link to comment
Share on other sites

Dit is puur emotie denk ik, want geen zinnig persoon gaat 10k voor een oude, duur in gebruik zijnde, auto neerleggen. Ik verbaas me al een tijdje over de bizarre prijzen voor auto's waar je elk jaar 1000,- belasting voor mag neertellen. Als die dan 3k kosten, dikke prima maar 10? Maar misschien is het een nieuwe werkelijkheid waar ik ook aan moet wennen. Uitgezonderd zijn auto's met aantoonbaar zeer weinig km's en echt in showroomstaat. Maar dat is ook een liefhebberij die ik niet begrijp hoor, auto's die weggaan waar net voor 6k aan onderhoud is uitgevoerd. Heel lief maar begrijpen doe ik het niet.

 

Ander voorbeeld, ik houd steevast veilingen met echt oude jaguars in de gaten. Mk2 en Daimler V8 250 enzo. Steevast gaan houdt het bieden op bij een 15-20k. Ver van de getaxeerde waardes. Ik denk dan ook, wat zijn die taxaties nog waard? Hooguit leuk voor de verzekering.

 

Een ander ding is, je zegt het gaat pijn doen in de portemonnee. Elke nieuwe auto schrijft af en dat vinden we prima, maar kennelijk was je in de veronderstelling dat je hierop niet zou af schijven, of zelfs winst op zou maken? Of zie ik dat verkeerd?

 

Ik vind persoonlijk echt dat je een mooie wagen te koop hebt, alleen en dat geldt voor elke auto die ik zo te koop zie staan. Ik ben er nog niet klaar voor om te accepteren dat er al zo'n roestschade aan zit. Nou snap ik dat je niet zit te wachten op het risico om dat aan te pakken en nog niet dat mooie bedrag te ontvangen, maar ik vind het serieus een afknapper. Ik scroll dan al snel verder.

 

Ik weet niet of je wat aan deze gedachtes hebt, maar ik kon het niet laten om ze te delen.

Link to comment
Share on other sites

Taxateurs kijken naar een zo hoog mogelijke waarde, de klant wil niet teleurgesteld zijn op het moment dat het mis gaat. Ze kijken te veel naar vraagprijzen wat erop het moment van taxatie te koop staat.

 

Je kan hem ook laten taxeren op de werkelijke waarde, maar dat is niet aantrekkelijk als je schade rijdt.

 

22 minuten geleden, MkMann zei:

Ik denk dan ook, wat zijn die taxaties nog waard? Hooguit leuk voor de verzekering.

.... en verzekeringsmaatschappij, hoge waarde meer premie😉

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Marcov said:

Vraag me nu wel af wat precies de betekenis van 'vervangingswaarde' in een taxatie is. Ik zit nu bijkans op de helft daarvan..

De vervangingswaarde is wanneer je 'm inde prak rijdt en per ommegaande een vervanger moet hebben.

Ja dan moet je er duur aan. Het is wat anders dan "wat de gek er voor geeft". Dan moet je eerst een gek vinden. 

 

Ik heb bv een S-type uit 2000, handbak, 140k op de klok, mankeert niks aan. 
Nagenoeg nieuwe bandjes op 18 inch. Wat gebruikssporen. Vorig jaar profi gepoetst. 

 

Vervangingswaarde? Ik zou me rot moeten zoeken om er voor 5K een te vinden.
Verkoopwaarde? Uhh... geen ene malle moer? Da's iets wat je je realiseert als je wat anders zoekt.
Tot die tijd maakt het geen moer uit. 

 

De Waarschijnlijkerinbegravenwordende

 

 

 

 

15 minutes ago, Iksjeezesel said:

Neemt niet weg dat het een erg mooie auto is😉..

 

Ja, maar voor 10K is er heel veel leuks te koop. Ik zet hier maar niks...

 

De Nietalsketteropdebrandstapelwillende
 

Link to comment
Share on other sites

Marco's XJ is in goede handen geweest en dat is veel waard natuurlijk..

Maar er zijn XJ's te koop met 180k op de teller voor minder natuurlijk.

Of de koper dan de meerwaarde van historie juist inschat valt te bezien denk ik..

Jaguar XJ sovereign 4.0 V8 AUT 1999 | open dak | apk 10-2024
€ 3.250,00
https://link.marktplaats.nl/m2038923111?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Iksjeezesel said:

Jaguar XJ sovereign 4.0 V8 AUT 1999 | open dak | apk 10-2024
€ 3.250,00

loopt soms onregelmatig, serieuze roest zichtbaar, hemel hangt los, staat al sinds Sept 2022 bij een autobedrijf. I wonder why 🤔

 

7 hours ago, MkMann said:

geen zinnig persoon gaat 10k voor een oude, duur in gebruik zijnde, auto neerleggen. Ik verbaas me al een tijdje over de bizarre prijzen voor auto's waar je elk jaar 1000,- belasting voor mag neertellen.

Oh, maar ik heb net zelf wel een béétje meer betaald voor een oude, duur in gebruik zijnde auto hoor 😁

 

7 hours ago, MkMann said:

Als die dan 3k kosten, dikke prima maar 10

Ik durf met mijn XJ zo weer naar Boedapest te rijden, als ze 3k kosten, denk je dan dat ze dat halen?

 

 

7 hours ago, MkMann said:

Elke nieuwe auto schrijft af en dat vinden we prima, maar kennelijk was je in de veronderstelling dat je hierop niet zou af schijven, of zelfs winst op zou maken?

Alle waar naar zijn geld.  Hij hoeft ook niet meteen weg hoor, maar het moet ook geen maanden duren natuurlijk.
Ik vergelijk mijn XJ met  wat er te koop is en wat ik er zelf voor over zou hebben. Nee, ik heb niet de veronderstelling dat ik er winst op zou maken. Dat is ook nooit de bedoeling geweest.

 

6 hours ago, Pizzaman said:

Ja, maar voor 10K is er heel veel leuks te koop

natuurlijk. Toen ik naar mijn XJR ging kijken heb ik ook wel even achter mijn oren gekrabd of ik die wel echt wilde kopen en niet een veel nieuwere Alfa Giulia of, doe eens gek, yolo, een Maserati Ghibli. Is toch een XJR geworden 😎

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/9/2024 at 11:46 PM, Marcov said:

natuurlijk. Toen ik naar mijn XJR ging kijken heb ik ook wel even achter mijn oren gekrabd of ik die wel echt wilde kopen en niet een veel nieuwere Alfa Giulia of, doe eens gek, yolo, een Maserati Ghibli. Is toch een XJR geworden 😎

 

Klopt. Je zoekt iets naar je smaak. Het nadeel is dat er niet zoveel jaguar liefhebbers zijn. 
Bijgevolg is het een 'incourante' auto, en duurt het langer om 'm te verkopen. 

OF je krijgt er niet veel voor (dan komt ook de niet-liefhebber stiekem loeren...). 

 

Kijk een XJR is dan weer wat anders, die zijn meer geliefd - er is een groter publiek die zoiets aanspreekt. 
Mits de prijs redelijk is, concurreer je dan ook met de liefhebbers van 'fiks snel'. 
Dan trek je niet specifiek alleen Jag-gegadigden, wat je met een 3.2 X308 wel zult doen. 

Link to comment
Share on other sites


Ja, dat zei de exclusieve-auto-specialist ook al, een gewone 3.2L X308 is niet gemakkelijk in de huidige markt.

En zelfs mijn best wel exclusieve XJR-100 heeft voor zover ik kan zien ook 4 mnd te koop gestaan voor ik 'm kocht (maar dat is qua prijscategorie ook eigenlijk onvergelijkbaar)


Afijn, op Catawiki dan maar! https://www.catawiki.com/nl/l/82332443-jaguar-xj-2000

Link to comment
Share on other sites

Lastig. Er zit roest aan en 1 cm zichtbaar is in werkelijkheid 10 cm. Dat betekent lassen, spuiten, dat betekent mogelijk kleurverschil. De kilometerstand is eerlijk opgegeven, deze nadert de 200.000 dus deze auto zit in de 175k-200k kilometergroep. Niet de 250k+ die onder de 6.000 gaan maar ook niet de 125k- die rond de 15 gaan.

Dan is het ook nog "maar" een 3.2. Niet verkeerd bedoeld want wij hebben ook een 3.2 en ik ben er heel tevreden over maar de bewuste Jaguar koper zegt "jamaar de 4.0 is sterker en zuiniger".

Je zoekt eigenlijk die 2 babyboomers die nu 65-70 zijn, met pensioen, huis hebben afbetaald en een zeer goed exemplaar zoeken om in de zomer mee te rijden en oude tijden te herleven. Daar zijn er nog erg weinig van.

Wij hebben zelf c.a. 12k (incl. aanschaf) zitten in het compleet technisch opbouwen van een 3.2. Deze is nu wel ver af en technisch serieus AAA maar het blijft een 3.2 V8 in een koets van 1800 kg. met bijbehorend verbruik. Deze gaan wij de komende jaren niet voor dat geld kunnen verkopen. Er staat nog teveel troep in de markt. Over 5 jaar is de grote sloopgolf geweest. Exemplaren die nu 2000 - 6000 euro zijn, zijn dan allemaal gedemonteerd. Dan pas kan de waarde reëel stijgen. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...