Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaguar Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Belangstelling in forums.

Featured Replies

Ik pak het gewoon weer op, we maken wel echt leuke dingen mee in de garage, en ik probeer niet heel grof over te komen.. soms ben ik wat onder invloed van passie...

• Replies 53
  • Views 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Wat aandacht gegeven bij JDCH op facebook en dat mensen met de feestdagen wat meer tijd hebben zie je terug in het aantal nieuwe registraties(leden)😉                       Ook het

• Het is algemeen Kees. Ik kwam 10 jaar geleden op een MX5 forum, was daar redelijk druk, nu gebeurt er wekenlang helemaal niks meer.   Het Citroen forum gaat nog redelijk, maar veel minder da

• Facebook is een rampsite. Leuke groepen, dat wel, maar al je data wordt opgeslagen en gebruikt en wie weet wat ze daar allemaal mee uitvreten. Die Mark Zuikerberg is een naar ventje.

Posted Images

Heel actuele vraag wat de reden is van een mindere opkomst. Ik maak me er ook schuldig aan en de reden is simpel: ik heb zoveel andere dingen waar ik mee bezig ben dat een reactie of een draadje starten/bijhouden er bij in schiet. Zonde eigenlijk. 

Net als anderen ook schrijven zie ik op andere forums hetzelfde (citroen hy forum en r4club forum) en ook daar zelf mede schuldig aan uiteraard. 

Ik gebruik fbook als marktplaats plek waar nodig, maar verder niet. Teveel onintetessante bs naar mijn mening. Gelukkig zijn we allemaal anders.

Lastige materie dit..

Op 11/10/2023 om 10:25 PM, Han zei:

Het enige forum waar ik kom en waar het nog spuugdruk is, is het motor-forum, maar ook daar wordt het minder.

Dat is waar wat Han zegt. Maar er wordt daar ook heel veel getreiterd, nodeloos geouwehoerd en heel veel eigen meningen worden er opgedrongen.

Het Motor forum is heel breed, met niet veel diepgang soms. Ga je naar het BMW NL motor forum dat zit je redelijk gelijk met het Jag forum. Het Duitse en Engelstalige BMW gaat veel dieper qua techniek.

Ik ben zelf ook een stuk minder actief aanwezig.

Lees wel dagelijks even mee. Ik maak ook veel minder mee, met de Jags.

De Serie 3 is verkocht, Linda’s S-type kwam niet meer door de APK, vanwege kokerbalken, type beschuit. Mijn STR moet een keer in de verkoop, maar staat al een jaar geschorst, gepoetst, warm en onder een dekentje in de loods. Moet weer wat actiever op marktplaats aanwezig zijn.   

Mijn “moderne” 351 R is een heerlijke reisauto, maar zelf er aan knutselen gaat gewoon niet.

Valt ook niets van te vertellen, te verbeteren of wat dan ook. “upgrades” zoals een LED lampje, DAB+ radio navi zijn niet nodig. Kan ook niet.

Misschien als ik met pensioen ben… dan is de STR verkocht, de Saab 95 (waarde € 100,-) en ook de Saab 900 cabrio zijn weg, mogelijk komt er dan een E-Type.

Dan zou ik er bij de JDCH bij horen, Jag – forum - techniek is ineens weer actueel.

Financieel, ik heb een keer een bod van 5 kamelen voor Linda in Noord Afrika gekregen. Zou ik mooi als aanbetaling kunnen gebruiken. U hoort!!

• Author
25 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Mijn “moderne” 351 R is een heerlijke reisauto, maar zelf er aan knutselen gaat gewoon niet.

Dat is ook wel een punt, aan dat moderner spul kan je ook weinig zelf doen. Tot de '97 Jaguars is het nog redelijk te doen maar daarna word het minder buiten het normale onderhoud.

Toen ik Jaguars leuk begon te vinden kocht ik mijn X300 van toen 10 jaar oud. Als je nu een Jaguar van tien jaar oud koopt kan je er zelf niet veel meer aan doen. Toen kon je nog een Jag kopen met achterstallig onderhoud om zelf weer als "nieuw" te maken voor relatief weinig kosten. Nu is het een ander verhaal.

7 hours ago, jaapvanthoff said:

Wat ik vreemd vind p de JDCH website dat er bij het kopje "autos" niets staat van zowel de X- als de S-type.

En inderdaad, je kunt je afvragen wat de toegevoegde waarde is van het lidmaatschap, inderdaad.

Zelfs de iconische XJS ontbreekt 🤨

Ik ben dit jaar lid geworden van de JDCH, met het oog op een toerritje hier en daar. (aantal ritten gedaan met de JDCH dit jaar: 0 😆)

Ja Jaap, op het motor forum zitten een aantal zeer bijzondere mensen en dan druk ik me netjes uit.

10 uren geleden, isabella zei:

onder invloed van passie...

Wat mooi gezegd! 👍

‘T is net de wereld.

Dan heb je op ‘n Jagforum dus ‘n soort censuskiesrecht, beetje slecht vergelijk, zeg maar ‘n welltodo selectie. Minder geschreeuw, dat zal, maar beter?

Ik zie Han en Jaap ook meer op het motorforum posten dan hier.

Maar ik zie ook dat twee door mij gewaardeerde posters vertrokken zijn omdat ze de idioten niet meer velen konden. Jammer. Takes all kinds.

De JDCH noordelijke ritten en meetings konden mij vaak toch wel bekoren. Beetje poeha hier en daar maar ook veel echte interesse. Ben en blijf lekker lid. 
De snob die ik diep van binnen toch ‘n beetje wil zijn vind het gebrek aan aandacht voor de X en moderne S ‘n dikke pré!

En al die nieuwe Jag’s kunnen me gestolen worden.

deontboezemende

• 3 weeks later...
  • Author

Het afgelopen jaar hebben 650 leden van onze ledental(8666leden) het forum bezocht. Sommige elke dag, sommige elke week en er zijn er ook die maar een paar keer per jaar langs komen.

Per maand komen er gemiddeld zo'n 160 leden het forum bezoeken.

Per dag gemiddeld zo'n 40 leden die het forum bezoeken.

Ik ben niet de man die grote bijdragen aan ons forum kan leveren. Wel af en toe,  maar niet over te technische materie. Toch hoop ik dat het forum blijft bestaan omdat ik het lees en er vaak in zoek.

Soms belangt het onderwerp me aan, soms zoek ik zaken op betreffende mijn X300. Alles rond de technische dagen en de jaarlijkse rondrit(-ten) boeien me ook erg. Ik heb zo ook vrienden kunnen maken rond onze interesse. Stille leden zijn geen afwezige leden.

En zoals Haddock verkondigt : Nieuwe Jag’s kunnen me gestolen worden. (het is niet dezelfde interesse).

Duimen dat het blijft !

100_6689.thumb.JPG.228b8775d9f6a68597ee94f3bbbfc98b.JPG

Kijk, dat helpt mij over de streep! 
Het forum moet blijven! 
Toch ga ik niet voldoen aan de clubgrens.

Dat vind ik nu net weer wat minder.

desimpeledonateur

En daar gaan we weer! Alleen met paypal of creditcard te voldoen. No, thanks.

8 uren geleden, haddock zei:

En daar gaan we weer! Alleen met paypal of creditcard te voldoen. No, thanks.

O, maar je kunt ook gewoon een overschrijving doen ;-). Lees DIT topic maar even door.

Net weer eens gedoneerd, deze keer met Paypal app..

Maar kreeg nergens de mogelijkheid om gebruikersnaam in te vullen o.i.d.

Affijn, er kan weer een paar kwh gekocht worden om de server te laten draaien😉, en daar gaat het ten slotte vooral om.

Met grote dank aan JF-team

2 uren geleden, hansvh zei:

O, maar je kunt ook gewoon een overschrijving doen ;-). Lees DIT topic maar even door.

Kijk, gelukt.

19 hours ago, keesh said:

Het afgelopen jaar hebben 650 leden van onze ledental(8666leden) het forum bezocht. Sommige elke dag, sommige elke week en er zijn er ook die maar een paar keer per jaar langs komen.

Per maand komen er gemiddeld zo'n 160 leden het forum bezoeken.

Per dag gemiddeld zo'n 40 leden die het forum bezoeken.

Maar dan is er nog wel een verborgen doelgroep… 8000+ die of er geen gebruik van willen maken, of van het bestaan nog niet afweten. Ik denk best nog een groot deel bij de laatste. Misschien vragen of JDHC hier een aandachtboost aan haar leden wil geven. Of misschien een structureel item met de meest interessante topics/posts om meer onder de aandachtbte komen?

Op 11/19/2023 om 10:57 PM, haddock zei:

Maar ik zie ook dat twee door mij gewaardeerde posters vertrokken zijn omdat ze de idioten niet meer velen konden.

Ik kan hier geen idioot aanwijzen... 🤔

Moet ik me nu zorgen maken? 🤣

• Author
3 uren geleden, SirJasper zei:

........, of van het bestaan nog niet afweten.

Ooit hebben ze zich geregistreerd, dus ze zullen er wel van afweten😉 dus er geen gebruik van willen maken.

4 uren geleden, XJeej zei:

Ik kan hier geen idioot aanwijzen... 🤔

Moet ik me nu zorgen maken? 🤣

Hahaha, nee, het staat er inderdaad wat knullig maar het betrof het motorforum.

• Author
Op 11/13/2023 om 12:00 AM, Poelie zei:

Facebook is veel sneller. Bijna direct zelfs. Er zijn meerdere Jaguar groepen (NL BE) op Facebook. Ook daar kan je heel makkelijk wat laten zien, verkopen of om hulp vragen.

Als ik zo eens op facebook kijk bij bv. JDHC zie ik daar nou niet de antwoorden staan waar je op zit te wachten. Maar mensen zijn nu eenmaal snel tevreden. Meestal gaan ze met deze antwoorden naar een plaatselijke garage en dan begint de ellende pas. Maar daar hoor je nooit iets over, of het opgelost is en of het ook de goede tip was.

Maar dat is nu eenmaal van deze tijd, onpersoonlijk en sommige ook nog onfatsoenlijk. Gelukkig is er nog een hele grote groep die een forum nog wel kan waarderen.

Ik kom er eeg graag...

Ik heb ook het idee dat het weer wat meer gaat leven.

• 3 weeks later...
  • Author

Wat aandacht gegeven bij JDCH op facebook en dat mensen met de feestdagen wat meer tijd hebben zie je terug in het aantal nieuwe registraties(leden)😉

Naamloosdf.png                 Naamloosjdch.png

Ook het aantal bezoekers per maand gestegen naar 200 leden.

• 2 weeks later...

Registreren is 1

Als je voor alles moet inloggen haakt menigeen af

De informatie is niet staatsgeheim of zo ...

2 minuten geleden, RedCat zei:

Voor mij liever dát dan de deuren wagenwijd open: er zijn helaas té veel spammers, scammers, complottheoretici, querulanten etcetera online actief om het op een forum zónder registratie on-topic en aangenaam te houden. 

1 uur terug, RedCat zei:

De informatie is niet staatsgeheim of zo ...

Dat geldt niet voor Facebook e.d.? 🤔