Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaguar Forum

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Belangstelling in forums.

Featured Replies

Een definitie van een online forum: “Een online community waarin bezoekers onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn kunnen plaatsen en lezen”.
Helaas werkt het steeds minder zoals het zou moeten. De belangstelling voor ons forum neemt al jaren af. Gezien het feit dat ook dit soort diensten onderhouden moeten worden en de belangstelling steeds minder word. Hoe lang gaat dit forum nog bestaan? Uiteraard blijft het mogelijk de kennis die is opgedaan te raadplegen. 

Wat is de reden denken jullie? Is het een tijdelijke dip? Kunnen we het aantrekkelijker maken? 

• Replies 53
  • Views 3.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Wat aandacht gegeven bij JDCH op facebook en dat mensen met de feestdagen wat meer tijd hebben zie je terug in het aantal nieuwe registraties(leden)😉                       Ook het

• Het is algemeen Kees. Ik kwam 10 jaar geleden op een MX5 forum, was daar redelijk druk, nu gebeurt er wekenlang helemaal niks meer.   Het Citroen forum gaat nog redelijk, maar veel minder da

• Facebook is een rampsite. Leuke groepen, dat wel, maar al je data wordt opgeslagen en gebruikt en wie weet wat ze daar allemaal mee uitvreten. Die Mark Zuikerberg is een naar ventje.

Posted Images

Het is algemeen Kees. Ik kwam 10 jaar geleden op een MX5 forum, was daar redelijk druk, nu gebeurt er wekenlang helemaal niks meer.

Het Citroen forum gaat nog redelijk, maar veel minder dan toen ik er kwam en soms klik ik op 'recente onderwerpen' en komt er niks.

Het enige forum waar ik kom en waar het nog spuugdruk is, is het motor-forum, maar ook daar wordt het minder.

Ik denk dat veel is verhuisd naar facebook en gelijksoortige meuk, waar je als je technisch advies vraagt, een enorme stapel reacties krijgt waar je niets aan hebt.

Lastig inderdaad..

Ik kom hier pas sinds 2014..

Voor mij was dat hoogtij hier met een hele verzameling nieuwelingen die destijds schijnbaar allemaal XJ series 1-2 onderhanden aan het nemen waren.

Fantastische tijd hier denk ik.

Heel veel van geleerd, en van genoten ook.

Het is nu niet meer zo hip om een oude-auto-fetish te hebben.

Zal wel met brandstofverbruik/milieu te maken hebben?

Beetje beeldenstorm op komst de komende jaren?

Ook heeft de generatie 20-30 jaar veelal amper woonruimte als ik de berichten kan geloven, dus laat staan sleutelruimte en/of budget?

Ik zie niet veel van de tiny-house generatie een loodsje naast hun doosje zetten.

Ik denk dus dat de groep semi-moderne Jaguar eigenaren die technische onderwerpen inbrengen dus nog verder zal afnemen de komende jaren.

De klassiekere Jaguar liefhebbers zullen waarschijnlijk overblijven als kleine community.

Pas als 99,9% van de post-96 Jags gesloopt is komt er misschien over 10 jaar misschien weer belangstelling voor, en hebben ze het hier over de opkomst van de eerste CAN bus systemen alsof het een ancient Lockheed stuurpomp of SU carburateur betreft.

Dus het zou mooi zijn als het forum met minimale inspanning nog toegankelijk zal blijven, met een optie om op te schalen als de tijd zich daarvoor aandient.

18 uren geleden, keesh zei:

Wat is de reden denken jullie? Is het een tijdelijke dip? Kunnen we het aantrekkelijker maken? 

Tja, de reden?

Het laatste is wel iets om serieus over na te denken :thumbup:

17 uren geleden, Han zei:

Het is algemeen Kees.

(…)

Ik denk dat veel is verhuisd naar facebook en gelijksoortige meuk, waar je als je technisch advies vraagt, een enorme stapel reacties krijgt waar je niets aan hebt.

Dat denk en vind ik ook.

Uitzonderingen bevestigen de regel, zo is bijvoorbeeld het Porscheforum nog altijd springlevend.

Jaaaaren geleden was een auto met 25 jaar belastingvrij. Dat maakte de hobby interessant. 
En ook betaalbaar, zo'n oudje rijden kost meer onderhoud maar dat haalde je dan zo weer terug. 

Tegenwoordig is er geen bal meer aan. dure benzine, mega-wegenbelasting. Uitstoot-regels ook.
Heb je dan een mooie kar dan mag je er nergens meer mee naar toe (of dik betalen voor toelating en zo).
De (r)overheid zuigt ons allemaal steeds verder leeg. Zelfs Dracula hield op als het slachtoffer omviel.
De overheid oogst dan ook nog de organen om verder te verkopen, denk ik.

Wie dan nog een oude(re) Jaguar rijdt heeft OF geluk, OF een bult geld, OF kan het zelf wel. 

Of een beetje van dat alles. 

Inmiddels heb ik de S-type ook alweer bijna 10 jaar. En ik vraag me af, wat wordt 'de volgende'. 
Misschien wel helemaal niks... 

De Eenbakfietsmetpoesoverwegende

Mensen willen snelheid. NU SNEL DIRECT ANTWOORD OP DIT.

Ik wil dat ook en ik neem het niemand kwalijk. Een forum biedt dat niet en vaak zijn forummers een beetje autistisch en zeggen ze "gebruik de zoekfunctie en stel je even voor!". Het is niet zo dat men zich aan jou forum aan moet passen, jij moet je aan de mensen aanpassen anders krijg je de nieuwere generaties niet.

Facebook is veel sneller. Bijna direct zelfs. Er zijn meerdere Jaguar groepen (NL BE) op Facebook. Ook daar kan je heel makkelijk wat laten zien, verkopen of om hulp vragen. Het meer statische forum is daardoor zijn zuivere bestaansrecht kwijt. In combinatie met Youtube waar mensen hun instructies kwijt kunnen, is het forum een beetje achterhaald.

Ik denk dat het reëel is dat alles op termijn via een Facebook met ingeplakte youtube filmpjes zal gaan. Ik ben er ook niet echt op tegen, het werkt gewoon veel sneller en is korter/beknopter. 

Je moet ook een beetje willen meeroeien met je tijd. Een goede Jaguarforum facebook groep is zo opgebouwd.

Facebook is een rampsite. Leuke groepen, dat wel, maar al je data wordt opgeslagen en gebruikt en wie weet wat ze daar allemaal mee uitvreten. Die Mark Zuikerberg is een naar ventje.

Zou kunnen kloppen wat Poelie schrijft.

Als er hier een vraag van een nieuwkomer komt is het vaak iets wat het instructieboekje of de eerste de beste google-hit al beantwoord.

Kunnen ze intussen beter aan de vraag aan "hi Google" stellen misschien:-).

Of op Facebook droppen (zit je ook binnen 2 reacties Hamas, of vastgeplakt op de A2🤣, net als hier soms..))

Ik denk dat de figuurlijke  "prijs" van specifieke informatie daardoor afneemt, en dus heeft men het er niets meer voor over, want het verkregene heeft voor de ontvangde INDIVIDU geen waarde...(is gratiesss)

Dus voorstellen, account maken, bevindingen terugkoppelen etc.. allemaal lastig, en voegt voor de INDIVIDU niets toe😱..

Nevertheless, probeert men hier netjes antwoord te geven vaak.

Toegegeven dat door de komkommertijd hier ook wel wat afgezwetst word on topics die daar niet voor bedoeld zijn tegenwoordig (I plee guilty)

Wat mij betreft: Veel respect voor diegenen die het forum draaiend houden👍.

Mocht het niet meer uitkomen, maak het jezelf niet te moeilijk want het moet wel leuk voor je blijven.

Inderdaad, zeer veel respect voor de mensen die het Jaguar Forum draaiende houden. En jammer om te lezen dat de belangstelling achter blijft. 

Er zijn al wat redenen genoemd waar ik mij in kan vinden. Bijvoorbeeld dat het op dit moment simpelweg minder opportuun is om een vervuilende zware auto te rijden. De klimaatpolitiek helpt daarbij niet mee, ik maak mij zelf bijvoorbeeld wel eens zorgen over hoelang ik nog in Den Haag met mijn auto kan rijden. So far so good, maar het zet je wel aan het denken met diverse milleuzones etc..

Zelf ook weinig actief geweest de laatste maanden, dus ik kan misschien wat inzicht geven. 

Persoonlijk merk ik dat het leven erg druk is , waardoor ik minder tijd heb gehad om actief deel te nemen aan het forum in het afgelopen halfjaar. Dit vind ik jammer en ik neem me steeds voor om vaker langs te komen, maar het blijkt lastig dat ook daadwerkelijk te doen.

Een andere mogelijke reden voor de afname in activiteit zou kunnen zijn dat er tegenwoordig zoveel verschillende online kanalen zijn waar mensen actief zijn, zoals Reddit, Facebook, Instagram, en Discord. Er is simpelweg veel keuze, waardoor het forum wellicht wat op de achtergrond raakt.

Ik ben het ermee eens dat het aansluiten bij deze kanalen niet per se de oplossing is. Dat zou immers ten koste kunnen gaan van de kwaliteit van de interacties hier. Misschien is een hybride oplossing een idee, bijvoorbeeld door een koppeling te maken met een van deze kanalen. Op die manier kunnen we mogelijk het bereik vergroten zonder in te leveren op de diepgang van de discussies hier.

10 uren geleden, Poelie zei:

Het meer statische forum is daardoor zijn zuivere bestaansrecht kwijt. In combinatie met Youtube waar mensen hun instructies kwijt kunnen, is het forum een beetje achterhaald.

Je moet ook een beetje willen meeroeien met je tijd. Een goede Jaguarforum facebook groep is zo opgebouwd.

Niet mee eens.

Het forum is zeker niet zijn bestaansrecht kwijt, maar zal wel een andere invulling krijgen (hebben) dan "vroeger". Ik persoonlijk kies ervoor om geen gebruik te maken van Facebook, Instagram, etc. Dat is óók een keuze die je kunt maken.

Heeft niets te maken met niet met de tijd willen mee(g)roeien. Mijn vakgebied is informatiemanagement en ben dus niet tegen informatietechnologische ontwikkelingen ;-)

Ik kies er, wellicht juist vanwege meer dan gemiddelde kennis/interesse, voor om bewust gebruikte maken van de online media die beschikbaar is en social media (Facebook, Instagram, etc.) níet te gebruiken.

• Author

Wat ik zelf opmerk is dat men minder betrokken is met het merk en alleen belangstelling hebben in hun eigen auto. Verder besteden ze geen tijd aan een ander zijn probleem en hebben daar ook geen interessen in. Hun probleem met een bepaald type vinden ze niet nodig om met andere te delen. 

De selectiviteit is er tegenwoordig goed ingebakken. Vroeger op TV ving ik ook programma's op die ik niet zou willen zien. Je kunt niet bepalen wat op TV komt, dat bepaalt de zender. Nu met de streamingsdiensten zie ik alleen wat ik ook wil zien en wel zonder commercial.

Ik ben nu geconditioneerd dat ik niet meer hoef te pikken dat ik iets zie wat niet voor mij is. Ik kom ergens met een doel, niet zeiken, ik weet wat ik zoek, hebben en wegwezen.

Daarbij opgemerkt, laten we eerlijk zijn, we interesseren ons in de maatschappij sowieso minder voor elkaar. Toen ik jong was (eind jaren 80) waren er nog regelmatig uitjes voor collega's en familieleden via mijn vaders werk, zo bouwde je een band op als collega's en de kinderen speelden met elkaar. We zaten ook allemaal op een vereniging of club met leeftijdsgenootjes waarbij ouders vrijwillig werk deden of een teamcoach waren. Dat is al bijna 20 jaar langzaam in verval en die verenigingen zeuren ieder jaar weer in het nieuws dat ze geen mensen kunnen vinden. We leren ook niet meer om met elkaar wat te doen of naar elkaars probleem te luisteren. Het is niet zo dat ik het niet zou willen, ik maak het gewoon niet meer mee vanuit mijn eigen bubbeltje.

Werkgevers bijvoorbeeld, vinden zichzelf tegenwoordig al heel wat als ze zeggen "je krijgt gratis fruit en we hebben een kantoor met veel groen, hou nu maar je bek".

Het lijkt alsof ik dit depressief typ maar het is gewoon de tijd van nu. Een forum draait ook op vrijwilligerskracht en de inzet om in elkaars topic te posten en niet alleen je eigen vragen beantwoord krijgen. Als men die input niet meer wil leveren, wordt een forum gewoon steeds kleiner. Geen verwijt verder naar mensen hier.

Verder denk ik dat de jeugd nog genoeg interesse heeft in de autohobby. Ik zie op facebook nog genoeg jongens van 30- die aan een auto van een bepaald merk beginnen maar deze generatie wil niet net als dit episteltje een lang verhaal typen. Gewoon 5 fotos in een groep en de vraag "weet iemand hoe dit". Dat is hoe ze zijn geconditioneerd.

Dat topic wat ik toen aanmaakte en bijhield over een nieuweling die een XJ Series 2 tot leven probeerde te wekken zou tegenwoordig wellicht een youtjoep kanaaltje zijn?

Tijden veranderen (en het goede blijft, althans vroegah was da..).

38 pagina's, 64000views destijds🤔

Of deze: 170000views, was veel uitwisseling van info!

Ik denk dat de mindere belangstelling voor forums een algemene trend is. Ik ben lid van diverse autoforums in binnen- en buitenland en eigenlijk zie je het overal minder worden.

De Engelstalige en vooral de Amerikaanse forums lijken het nogaltijd redelijk te doen. Amerika en Engelstalig is natuurlijk ook direct een veel grotere markt dan alleen Nederland. Een ander aspect is denk ik dat in America er verhoudingsgewijs veel meer zelf aan autoos wordt gesleuteld dan bij ons. 

Ik zit ook op een aantal auto-Facebook groepen. Maar daar is toch weinig verdieping en altijd een hoop, laat ik maar zeggen ruis, op de lijn.

Jeroen 

Tijdens de technische dag haalde Kees ook al deze kwestie aan. Ik kan alleen aangeven waarom ik dagelijks even de knop "alle activiteiten' induw om toch even te kijken. Met mijn 2 moderne jaguars heb ik gelukkig zelden een probleem, dus daarvoor zit ik niet op het forum. Wel voor het lezen over technische zaken, leuke belevenissen met de jaguars en bekijken van foto's. De belevenissen van de Garagist las ik altijd met erg veel plezier!

Ik zie het Jaguarforum als een kleine community van gelijkgestemden, die door de Zeelandritten en de dagelijkse berichtjes is ontstaan. Door eventueel op te schalen naar honderden deelnemers wordt dit gevoel wellicht teniet gedaan.

Daar zit iets van een tegenstijdigheid. Want ik snap wel dat met deze beperkte bezoekersaantallen het lastig zal zijn om het forum in de lucht te houden. inkomstenbronnen komen van adverteerders en donaties, en die hebben beide een positieve correlatie met de hoeveelheid bezoekers. Wellicht zijn er andere inkomstenbronnen.

Ik ben zelf ook lid van de JDCH en ik zie grote overeenkomsten voor wat betreft de passie en voorliefde voor het Jaguar merk. Tijdens de ritten van de JDCH zie ik naast het schitterende klassieke spul, ook vrij veel (en steeds meer) jaren 90, 00 & 10 auto's rondrijden. EN dat is precies ook wat bij het Jaguarforum aanwezig is. Het JDCH heeft geen werkend forum en maakt gebruik van Facebook en digitale nieuwsbrieven. Wellicht toch een idee om de banden met deze grote club met 2000+ leden met 60 euro contributie (dus reken maar uit hoeveel zij jaarlijks te besteden hebben) iets verder aan te halen. (En stem alsjeblieft de planning van de Technische Dag volgend jaar even af met Henk...)

• Author
1 uur terug, WimXF zei:

Het JDCH heeft geen werkend forum en maakt gebruik van Facebook en digitale nieuwsbrieven. Wellicht toch een idee om de banden met deze grote club met 2000+ leden met 60 euro contributie (dus reken maar uit hoeveel zij jaarlijks te besteden hebben) iets verder aan te halen. (En stem alsjeblieft de planning van de Technische Dag volgend jaar even af met Henk...)

Zie DIT topic. Gesprekken zijn al jaren bezig. En iedere keer is er wel iemand die zich aanmeld om te communiceren tussen JF en JDCH, maar elke keer blijft het stil😉

Ik ben al heel lang lid van de JDCH, ik denk al een jaar of 45 en vroeger toen mijn freule nog leefde deden we af en toe zo'n rit en daar ontmoette je leuke mensen.

Toen ik 25 jaar lid was kreeg ik een speldje, toen ik 40 jaar lid was hoorde ik niets en toen ik daar iets over zei op hun facebookpagina heb ik een interview gehad in de Gazette.

Iets eerder werden de 40 jarige leden uitgenodigd voor een lunch in het automuseum in den Haag, maar was ik verhinderd.

Ik begrijp dat die club nu voornamelijk bestaat uit oudere leden en ik zie wel eens iets over dat ze behoefte hebben aan jongere mensen in de club, maar dat zie ik nog niet gebeuren. Jongeren hebben andere interesses en hebben een andere wereld.

• Author
1 uur geleden, Han zei:

Jongeren hebben andere interesses en hebben een andere wereld.

Ik had begrepen dat ze een aparte groepje hebben met jongeren die dan leuke dingen doen. Maar had ook weer begrepen dat daar dan ook weer oudere aanwezig zijn.🤔

Ik werd uitgenodigd om lid te worden: “ze hebben speciaal een jongeren afdeling”. Daar bleek ik al 16jaar te oud voor te zijn. We zien het maar als compliment. 

Ik heb verder niet zo’n behoefte aan het clubgebeuren, ik vind dit forum prima en ik gebruik een enkele specifieke Facebook groep.

Toen ik pas lid was, heb nummer L0069, was het clubblad de Gazette een heel klein lullig boekje, maar nu is het een prachtige glossy met mooie artikelen en veel goede informatie en alleen daarom zou je al lid kunnen zijn.

Verder doe ik ook hoegenaamd niets meer met het lidmaatschap.

Ik heb na 20 Jaar mijn lidmaatschap van de JDCH opgezegd.

Heeft weinig toegevoegde waarde, blijft teveel een balle club.

Dit zal jongeren ook niet aanspreken.

Meestal mensen met veel geld, die totaal geen verstand hebben van deze auto's.

En als het maar origineel is, zoals commentaar op mijn XK140 en XK150 dat dingen niet origineel zijn.

Het gaat mijn om het sleutelen en betrouwbare, veilige auto's te hebben.

Wel een mooi blad maar er wordt best wel wat aandacht aan de modernere Jaguars gegeven, en daar ben ik niet in geïnteresseerd.

Wat ik vreemd vind p de JDCH website dat er bij het kopje "autos" niets staat van zowel de X- als de S-type.

En inderdaad, je kunt je afvragen wat de toegevoegde waarde is van het lidmaatschap, inderdaad.

• Author
32 minuten geleden, jaapvanthoff zei:

Wat ik vreemd vind p de JDCH website dat er bij het kopje "autos" niets staat van zowel de X- als de S-type.

..... en ook zo veel andere types waar niets over staat. Wel weer over een zwaar gepantserd gevechtsvoertuig🤣😂

Ik ben na twee jaar lid te zijn geweest al weer afgehaakt😉

Voor ons als garagist en (mede) organisatoren van evenementen heb ik een andere kijk op activiteiten met het forum.

Voor mij is het elke dag een bezigheid om met Jaguars te werken ik zie en hoor de verhalen de hele dag en beleef mee hoe mensen over hun auto denken.

De nieuwere auto's die we zien in de garage gaat het meestal over repareren en weer door....

Liefst vandaag want ik heb de auto nodig... (kan natuurlijk niet zomaar vanwege de andere werkzaamheden)

De oudere auto's en dan specifiek de jaren 90 en inderdaad de 2000 jaren zien wij regelmatig, niet omdat we de nieuwe niet kunnen maar omdat we een andere soort werkwijze hebben en de mensen bij ons de gehele dag aanwezig zijn en we eigenlijk alle onderdelen op voorraad hebben om de meeste zaken werkelijk die dag te voldoen.

Dit geeft samen met andere klanten die die dag ook aanwezig zijn een leuke aanvulling op de dagindeling, praten met elkaar en aanwezig zijn in de werkplaats bij de reparatie.

De behoefte om over de auto te praten en mee te beleven met de ervaringen van anderen geeft een soort minimeeting.

Voor ons is het niet heel handig een goede meeting te doen met meer dan 50 man , eerder hebben we meer dan 100 mensen mogen begroten maar dan moet je meerdere onderdelen hebben waar kundige mensen staan die het opnemen om alles te begeleiden en uit te leggen over wat er met het onderwerp of dienst bedoeld word.

Veelal komt men naar mij omdat ik met handen en voeten uitleg hoe alles werkt... 

Het is erg lastig een Meeting te doen waar alles is naar wens, eten, drinken en een leuke informatieve dag over dat onderwerp wat jou het meeste aanspreekt.

Iedereen heeft zijn eigen interesse, iedereen zijn eigen verhaal.

Verhalen delen gaat het beste met een rondrit, verhalen opdoen en nieuwe dingen zien, ook ervaringen van anderen delen gaat goed met een rondrit.

Een echte Meeting in een pand met alles er op en er aan is duur... en dan word de intree hoger en daarmee het verwachtingspatroon van de deelnemers ook hoger.

Dus een mooie locatie, een mooi diner... erg goede ingrediënten voor een leuke dag, maar als het een technische dag betreft dan is het al anders als er niet naar ieders verwachting genoeg aan de techniek gedaan word, en dan ook nog in ieders interesse gebied.

Al met al dus een hele opgave..

Duidelijk zijn in wat voor Meeting het word is gewenst.

En zeker om het juiste te doen erg moeilijk, wellicht is dit een reden dat er niet veel plekken beschikbaar zijn voor zo'n dag.

Een rondrit, een TD of een automaat-revisie middag word bij ons altijd goed bezocht, en altijd leuk ontvangen, we vinden het zelf ook erg leuk.

Maar met meer dan 50 man krijg je al te maken met de gemeente, om maar te zwijgen van de organisatie.

Best lastig allemaal.

Ik begrijp dus echt wel waarom het minder word.

Wij houden altijd...al jaren de TD rond de 15e van de maand November.

Is altijd dezelfde periode, als er dan een andere TD elders is dan wil ik wel contact er over maar niet iedereen die bij ons komt komt via het forum, mensen die al jaren aanwezig zijn weten dat het rond die data is en schrijven gewoon in een maand of soms een week van tevoren, erg lastig dus om die data aan te passen als er elders ook wat is.

En jammer want er is al zo weinig.

Ik las dat het afgestemd kon worden met Henk, maar ik weet niet wie dat is..

Ik ben niet benaderd om af te stemmen op de data door een andere partij, dus excuses als het samen viel met een andere TD.

Dus al met al een lastige materie om alles op orde te houden, ik heb respect voor Keesh die al zo veel voor het forum doet, echt geweldig!

Ik wil best weer wat ervaringen delen uit de garage in dagboek van een garagist, als dit goed ontvangen werd hoor.

Ik hoor het regelmatig. (erg leuk)

Maar het is wel zo dat ik dat liever in de winter weer op pak, het is best even tijd en inzet en als het dan mooi weer is ga ik ook graag even ontspannen in de avond.

Voor de kosten van het forum snap ik helemaal wat er gebeurd, als je iets betaald wil je er wat voor terug, een mooi blad, een mooie dag, een leuke en levendige site..

En dat is lastig, daar heb je mensen voor nodig, daar is tijd voor nodig, daar is een locatie voor nodig, allemaal zaken die er toe doen.

Met een club als JDCH is dat wellicht makkelijker vanwege de grotere aantallen mensen die er iets voor willen doen en de opbrengsten die er zijn vanwege het intree en lidmaatschap verhaal, waar je dan ook minimaal een mooi blad voor krijgt,

Ik ken de club verder niet, ik heb er geen contact mee.

Ik ken er wel wat verhalen van, inderdaad dat gaat om de wat (duurdere) originele auto's die daarmee ook direct de aandacht trekken van de wat meer gefortuneerde onder ons.

De mensen die bij ons verschijnen hebben vaak een wat oudere auto die voor hun gewoon voldoet en ze willen er net zo van genieten als de andere zijde die de wat exclusievere auto's rijd.

Ik zie wel steeds meer de jongere auto's ook bij ons verschijnen op bijeenkomsten, dus er is zeker wel sprake van een mix.

Wat goed is... stoot niemand af, stel geen eisen en vraag geen onmogelijke dingen, zaken waar ik vaak wat over hoor van klanten als ze over andere fora praten. En dan niet direct over Jaguar..

Zaak is ook dat iedereen zich welkom voelt op een forum, ik weet wat van auto's af... maar andere wellicht ook, sta er voor open om nog wat met elkaar te delen.

Ik zie TE vaak onenigheid onderling... niet nodig, het gaat er om dat iemand zich welkom voelt en het gaat er om dat iemand zich gehoord voelt.

Als praktijkvoorbeeld,

Ik hoor regelmatig klanten die mee willen denken over zaken die hun auto aangaat, Internet geeft veel info over zaken, maar als je bij ons komt heeft het een reden, dan kun je het niet zelf, maar meedenken is goed, opdringen niet..

Dus ik kan alleen maar concluderen dat er sprake is van betrokkenheid, sprake van willen meedenken in het probleem, ik zeg dan altijd,

"de lijn tussen arrogant en professioneel is dezelfde, je bepaald alleen zelf welke kant je op valt"

Het is alleen wel zaak dat we het probleem oplossen, en als dat met meedenken gaat of met professioneel denken en handelen is dat niet van belang, het probleem is immers opgelost.

Maar het leeft wel//

Zaak is dan weer dat het overleg over meedenken dan weer extra tijd vergt, maar stel dat de klant gelijk heeft in de zoekrichting, stel dat ik het toevallig weet... doet er niet toe, het probleem is opgelost en je hebt tijdswinst.

En als je niet goed samen overlegt en de grens aangeeft of duidelijk stelt wat wezenlijk een goede inzet zal zijn dan creëer je soms een probleem.

En dat zie ik ook bij fora, je "leest" een bericht in de huidige emotie, misschien is het wel heel anders bedoeld, of vatte we het verkeerd op...

Of juist niet...

Moeilijk he?

Zo ook met alles goed doen op fora en het regelen er van.

In ons werk doen we alles mogelijk de auto te repareren voor een zo goed mogelijke prijs en goed mogelijke tijdsbeeld voor afwikkeling.

En we hopen dat het dan naar ieders wil is gegaan..

Maar we hebben er wel openheid en overleg over, dat vind ik fijn.

• Author
14 minuten geleden, isabella zei:

Ik las dat het afgestemd kon worden met Henk, maar ik weet niet wie dat is..

🤔Ik ook niet. Ik dacht ergens te lezen  hier op het forum dat iemand anders het deed.

22 minuten geleden, isabella zei:

Ik wil best weer wat ervaringen delen uit de garage als dit goed ontvange werd

Alleen als je er tijd voor hebt. Je hebt ook een prive leven met je familie en andere hobby's. Die moeten er niet onder lijden, er is meer dan JF en Jaguar😉