unclejag Posted September 14 Share Posted September 14 hello, het betreft een e-type serie 3 heeft iemand ervaring met vervangen van originele motor met een motor met injectie. Ik denk vooral aan verbruik en bedrijfszekerheid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iksjeezesel Posted September 14 Share Posted September 14 Nee geen ervaring.. Wel een alternatieve overweging misschien: Kun je de originele motor niet beter laten voorzien van een megasquirt standalone ecu (of soortgelijk) met bijhehorende injectors, bobines etc. etc.? Dan hou je de originele motor, en kun je altijd eenvoudig terug. En kun je de uit het zicht gebouwde kleine ecu met de laptop programeren en realtime meekijken voor optimale (veilige) loop onder alle omstandigheden. Kost ook minder dan een andere motor en de wissel ervan.. De intussen ook oude v12 injectie is ook niet een open boek en volgens mij ook met betrouwbaarheids issues. Zo maar een gedachte, https://youtu.be/pCbn2rRjWVs?si=6g1NwYwqlGChrLMM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XJeej Posted September 14 Share Posted September 14 49 minuten geleden, unclejag zei: hello, het betreft een e-type serie 3 heeft iemand ervaring met vervangen van originele motor met een motor met injectie. Ik denk vooral aan verbruik en bedrijfszekerheid De pre-HE motoren die ik gehad heb waren meesten in goede staat. De HE motoren vrijwel altijd oververhit geweest. Ik denk dat de verhoogde compressie daar misschien iets mee te maken heeft. Het is dus vrij lastig om een HE motor te vinden die ook daadwerkelijk op 12 cilinders loopt en een goede staat van onderhoud heeft (ook enorm belangrijk). Ergens rond 1989 is de achterste krukaskeerring vervangen door een ''modern'' type, dus geen rottig koordje, daar zou ik voor gaan. Daarna zit je nog met een totaal andere krukas. Het eindstuk is anders. Hier kan ik evt. een foto van maken. Punt is, het geeft mogelijk problemen met het aansluiten op de bak die in de auto zit. Verbruik zal beter zijn maar vermoed niet dat je veel kilometers rijdt met een E-type? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimgmx Posted September 14 Share Posted September 14 Als je toch overweegt het originele blok te wisselen, dan zijn de 6.0 V12 uit een XJ81 of idealiter uit een X305 mogelijk interessante opties. Dat zijn waarschijnlijk de betrouwbaarste en (relatief) zuinigste van de verschillende generaties V12's... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts