Jump to content

Antenne vervangen en inbouw van een antenne-motor schakelaar

Recommended Posts

Als je een Jaguar hebt met een elektrische antenna komt er een moment dat ie het begeeft. (Ook op andere auto’s begeven ze het uiteindelijk) Vervangen van de antenne is een van de meest simpele klusjes die je zelf aan je Jaguar kan doen. In mijn geval was er wat meer aan de hand. Ik heb de complete motor uit de kofferbak gehaald en uitelkaar gehaald.

SNG Barrett verkoopt nog steeds nieuwe antenne’s. Maar die zijn erg duur. Voor al mijn Jag onderdelen bel ik altijd eerst even naar Raymond. Op maandag rond 1500 uur belde ik naar Raymond. Die zou er gelijk eentje op sturen. Om 15.10 belde Joke om nog even mijn adres te verifiëren. Volgende ochtend had ik de nieuwe antenne al in huis, voor de helft van de SNG prijs. Grootte klasse en wederom bedankt voor de uitstekend service.

Omdat ik toch met de antenna bezig was, heb ik besloten om ook een schakelaartje toe te voegen zodat ik de Radio aan kan hebben, maar niet de antenne uit. Voor als ik naar CDs luister of naar casettes (Ja, ik ben zo oud, dat ik nog tientallen cassettes heb) of muziek vanuit mij IPone via een FM modulator stream. 

Ik heb het hele proces, met veel foto’s uitvoering beschreven op dit Indiaase Autoforum. We hebben jaren in India gewoon en ik ben nog steeds actief op dit forum. Op dit draadje laat ik alle groten en kleine reparatties aan mijn auto’s zien.

https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-jeep-cherokee-mini-one-78.html#post5612116

• Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic