Jump to content

Automatische versnellingsbak verversen

Balou
 Share

Recommended Posts

Goedenavond, ik wil de olie verversen van de automaten bak van mijn Daimler xj 6 uit 1978, olie heb ik eraf laten lopen en filter heb ik vernieuwd, nou heb ik gelezen dat er ongeveer 7,1 liter olie op de bak zit, maar er is maar twee en half liter af gelopen, heb het onderste deksel verwijderd en pakking vervangen, klopt die 7,1 liter en ik zou Kroon classic ATF-F willen gebruiken, is dit de juiste olie, en iemand die de juiste hoeveelheid weet?

Door moderator verplaatst naar juiste subforum

• Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De rest zit nog in de torqueconverter. Als je je kenteken op de kroon website hebt ingevuld komt het juiste type olie doorgaans wel tevoorschijn. Met alternatieven vaak.

Over het algemeen loopt, bij stilstand, de Torqueconvertor van zelf leeg na een week of 4 bij niet gebruiken.

Kan je de auto zolang missen?

Zal ook nog wel e.a. in het olie koelsysteem zitten.

Wil je echt alle olie eruit hebben en verversen, dan moet je het systeem onder druk doorspoelen. (flushen). 

ik heb zelf goed ervaring met gewoon bijv jaarlijks die olie eruit te laten lopen die er via de plug uit komt, en dat verversen. het is vaak maar 1/3 van de totale hoeveelheid, maar door het een paar keer zo te doen, hoe je de olie fris genoeg. Ik merkte het ook aan het schakelen dat het na verloop van tijd weer soepeler ging.